Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nightclub flits? how to?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nightclub flits? how to?

    Beste,

    Mijn vraag is hoe de volgende foto's zijn genome?
    Met welk matriaal..? of zijn het allemaal bewerkte foto's..?
    Dat de mensen zelf nog scherp zijn, maar de rest niet.
    Ik vind het zelf super mooi gedaan, daarmee dat ik het wil weten.

    Alvast bedankt

    https://plus.google.com/photos/10022...562?banner=pwa
    https://plus.google.com/photos/10022...162?banner=pwa
    https://plus.google.com/photos/10022...130?banner=pwa

  • #2
    Re: nightclub flits? how to?

    en over welke foto hebben we het dan?

    ik zie geen foto op dit moment.

    en hoe kunnen wij nu weten met welk materiaal?
    veel gegevens staan trouwens in de EXIF indien die meezit in de foto
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: nightclub flits? how to?

      de links staan er onder.

      Comment


      • #4
        Re: nightclub flits? how to?

        camera en lens maakt "weinig" uit

        met een 1100D of D3200 en bv een 35 of 50 mm f1.8 gaat dit vlot (ong. 700 à 800 €, prijzen niet opgezocht)
        interne flits van het toestel zal dit niet aankunnen dus een externe aankomen.
        kan goedkoop (chinees) tussenin (sigma, metz. beiden goede kwaliteit en ondersteuning) en duur (merkeigen)
        2de hands kan ook.

        cheap ass: flitsen zijn meestal manueel(al komen eerste ttl versie er ook al)
        tussenin: ondersteund alle functies die een merkeigen ook heeft.
        merkeigen: 100% compatibel en geen kans op miscommunicatie.

        wa je koopt maak je zelf uit.

        techniek:

        meestal trage sluiterijd, klein diafragma en flits op 2de gordijn

        staat hier op forum trouwens ergens eentopic waar je al een einde mee weg kan als je het doorleest
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: nightclub flits? how to?

          ja heb die al wat rond gezocht maar als je er weinig van snapt wat ze zeggen dan ben ik nog altijd geen stap dichter
          ik ben nog maar pas met fotografie begonnen. Heb een Sony a700. Tamron lens. Maar geen externe flits. so i'm kinda f**ked.
          Dan zal ik een flitser moete aanschaffen

          Comment


          • #6
            Re: nightclub flits? how to?

            leer mss eerst deftig werken met je toestel

            onderzoek de mogelijkheden & eigenschappen ervan.
            volg eventueel een cursus om de begrippen te begrijpen, alsook en vooral welk effect welke instelling gaat / kan hebben.

            zolang je dit niet weet, zal je nooit hetzelfde resultaat bekomen, ook al beschik je over het duurste materiaal
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: nightclub flits? how to?

              oke, toch merci voor al je hulp

              Comment


              • #8
                Re: nightclub flits? how to?

                ow na het lezen van de TS zijn update kan dit inderdaad nodig zijn.

                een A700 is een goed toestel! en in staat dergelijke foto's te maken!

                tijd investeren om je toestel te leren kennen is wel een must hoor.

                dragging the shutter, 2de gordijn flitsen, of camera flitsen, ... verhoudung iso, sluitertijd en diafragma en wat ze appart of samen kunnen doen, .... moet je toch wel kennen

                enne geen stap dichter??

                instellingen die je gekregen hebt zijn vrij duidelijk en bruikbaar.
                kan je mee aan de slag, tweaken kan nodig zijn daarom moet je vooral iso, sluitertijd en diafragma relaties kennen
                nikon stuff

                Comment


                • #9
                  Re: nightclub flits? how to?

                  Lange sluitertijd, flitsen op tweede gordijn/second curtain flash van je flitser instellen.
                  => Je sluiter gaat open, al het omgevingslicht valt binnen, de flitser flitst bij het sluiten van de sluiter waardoor de mensen op dat exact moment belicht worden en vastgelegd worden op de sensor.
                  De reden dat de mensen zelf niet wazig zijn is omdat ze in een donkere omgeving geplaatst zijn en ze zelf geen licht uitstralen.
                  De draaiing van de lichten die je ziet zijn veroorzaakt door de camera te draaien tijdens dat de sluiter openstaat.

                  Have fun!

                  Comment


                  • #10
                    Re: nightclub flits? how to?

                    heb zeker al wat bijgeleerd.
                    dank aan ulie allemaal

                    en ik zal nu is gaan experimenteren dan.

                    thanks for everything

                    Comment


                    • #11
                      Re: nightclub flits? how to?

                      twee belangrijke parameters:

                      1. het diafragma bepaalt de belichting door de flits van je model of je onderwerp
                      2. de sluitertijd bepaalt de belichting van de omgeving (continu licht).

                      door met beiden te gaan spelen bekom je een gewenste outcome.

                      in jouw voorbeelden heeft men na de flits, ook de camera bewogen om de lichtpatronen te veroorzaken.
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment

                      Working...
                      X