Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

MAGICSTOR 2,2 GB PLUS CFLASH Schijfjes: NJET !

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • MAGICSTOR 2,2 GB PLUS CFLASH Schijfjes: NJET !

    Hallo

    Ter informatie :

    Ik had mij laten bekoren door de zeer aantrekkelijk prijs/volume kwaliteit van deze MAGICSTOR 2,2 GB Minischijfjes in CF formaat.
    In verhouding kost 1 MB minder dan de helft in prijs dan die van een SANDISK 1 GB.

    Heb 2 zo'n kaartjes/schijfjes van MAGICSTOR gekocht en binnengekregen van TOPFOTO voor gebruik op enerzijds een NIKON D-70 en anderzijds een CANON EOS 1D-Mark II.(niet het mijne, toestel van een vriend ).
    Het waren reeds de laatste nieuwe in de PLUS versie.
    Op beide toestellen werkten deze kaarten/schijfjes absoluut niet goed !
    Op de CANON regelmatig error boodschappen (bij burstmode) en op de NIKON D70 een echte ramp : na een 3-tal keren een 50 tal foto's nemen en uploaden naar PC (regelmatig foutmeldingen, waarbij ik enkele keren de batterij uit de D70 moest halen omdat het toestel bleef "ophangen") En uiteindelijk kon ik de kaart zelfs niet meer formatteren : noch in het toestel, noch in een externe kaartlezer aan de PC.
    Conclusie : niet kopen, bevat op zijn zachtst uitgedrukt nog zeer veel kinderziektes en is met bovenvermelde toestellen niet compatibel, niettegenstaande de statements op de website van de fabricant !
    Belangrijke opmerking tot besluit : één telefoontje naar TOPFOTO volstond om deze kaarten te mogen terugsturen en te vervangen (mits kleine opleg) naar SANDISK 1 GB ULTRA II. Dus zoals gewoonlijk een topservice van TOPFOTO !

    Groetjes,

    Marc uit Brugge
    NIKON D70 + D80 + 18-200 VR + 105 F2.8 Macro + Sigma 24 F1.8 + TOKINA 12-24 F4 + TOKINA 28-80 ATX-PRO F2.8 + Nikon 50 F1.8 / FLASH SB-900/ CANON POWERSHOT S5is + A540 / CANON HV 20 Camcorder + Panasonic GS320

  • #2
    Ik hoor dat deze ook in PDA's niet te vertrouwen zijn. Kent iemand de oorzaak ? En in welke devices werken die magicstores nu wel goed vraag ik mij af ?

    Comment


    • #3
      Op google blijkbaar niets dan problemen met die drives
      http://www.robgalbraith.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=&Number=223579&page=0&view=collap sed&sb=5&o=&fpart=1

      Hier is de compatibiliteitslijst : http://www.gs-magicstor.com/english/product/product_c_02.htm

      Nikon D70 zou moeten werken !!!

      Comment


      • #4
        Is een reeds lang gekend probleem...
        Ik had me ook bijna laten verleiden, tot ik even googlede, en bleek dat iedereen bijzonder ontevreden is van MagicStor (maar ze blijven ze wel verkopen! )

        Gelukkig heb jij ze kunnen inruilen...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Ik heb ze ook al zien staan in de Makro maar heb er geen gekocht omdat ik er hier al vrij negatief over te lezen kreeg.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #6
            had zaterdag , omdat mijn twee sandisk ultra II van 512 mb nog ni binnen waren ook eens gewaagd aan een magicstore 2,2gb .


            eens thuis aangekomen ook prob met deze microdrive in mijn 300d, en: err2 en of cam blijven hangen.
            geprobeerd in een 10d en een d70 van andere Bd -ers en de zelfde prob.
            mailtje naar ingo en mag deze morgen terug brengen.
            terug naar een betrouwbaar cfke van Toshiba 1GB SLC +
            een ultraII 512mb.

            TOPFOTO = TOPSERVICE
            Groetjes Cy.
            lidnummer:BD0234BE
            een Canon 20d met sigma 18-125 + een canon 100-400 IS en een canon A 75

            Comment


            • #7
              Magicstor is rommel, je bent beter om een creative mp3 speler te slopen en er een 4gb hitachi microdrive uit te halen. Dit is de laatste generatie microdrives en deze zijn veel betrouwbaarder...
              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

              Comment

              Working...
              X