Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog ééntje...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog ééntje...




    Iso 100
    f13
    1/80
    50 mm
    Last edited by Searcher; 11 oktober 2012, 21:43. Reden: Update

  • #2
    Re: Nog ééntje...

    weeral een mooie
    oogjes iets verscherpen zodat de blauwe lichtschijn meer naar voor komt.
    En ik zou die mensen daarboven wegcroppen,
    en dat mag gerust met een heel stuk zijn, tot onder dat bleekgrijze stuk aan de linkerkant van de foto
    (en dan links iets af ook, om de verhoudingen iets meer te doen kloppen)
    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

    Comment


    • #3
      Re: Nog ééntje...

      Oorspronkelijk geplaatst door noenkelMi Bekijk bericht
      weeral een mooie
      oogjes iets verscherpen zodat de blauwe lichtschijn meer naar voor komt.
      En ik zou die mensen daarboven wegcroppen,
      en dat mag gerust met een heel stuk zijn, tot onder dat bleekgrijze stuk aan de linkerkant van de foto
      (en dan links iets af ook, om de verhoudingen iets meer te doen kloppen)
      Gedeeltelijk mee eens. Ik zou gewoon de mensen wegclonen en waar je dan over de hele breedte van de foto een 'witte' strook lucht krijgt, zou ik een blauwe hemel inpassen. Zo verlies je niks van het hoedje en benadruk je het zonnige weer waartegen het hoedje bescherming biedt.
      Groetjes

      Comment


      • #4
        Re: Nog ééntje...

        Update geplaatst.

        De bewerking van Djivan zal me nog niet lukken. Wanneer iemand zich geroepen voelt en eventueel een woordje uitleg wil geven...

        Comment


        • #5
          Re: Nog ééntje...

          Ik zal beginnen met eens te tonen wat ik bedoelde. Ik heb bovenaan de mensen weggecloond en de dan overblijvende strook ingevuld met een licht bewolkte blauwe hemel. Het witte bloesje en het wit van het hoedje ietsje lichter gemaakt. De insectenbeet op het voorhoofd weggecloond (die was er, en wegclonen is de werkelijkheid geweld aandoen, maar die beet trok voortdurend mijn aandacht, het gezichtje wat verscherpt en ontruist en een ietsje gecropt aan de linkerkant.
          Hier zie je het resultaat. Misschien kan het je helemaal niet bekoren, want smaken verschillen, en gelukkig maar, en dan fluit je me maar terug om de link te verwijderen.
          Werk je met PS, dan wil ik de totale bewerking wel uitleggen, maar dat wordt een flinke boterham. Eerst maar eens je oordeel afwachten.

          PS Wat je er zelf reeds van maakte kan ik ook smaken hoor, het is zelfs zeer goed op die manier

          Groetjes

          Comment


          • #6
            Re: Nog ééntje...

            De insectenbeet op het voorhoofd weggecloond
            Is volgens mij windpokken. Ze heeft ze niet al te erg. Maar dat belet dan ook weer niet dat ze die terug kan krijgen.
            Erg mooie update. En de jouwe Djivan vind ik ook erg mooi.

            Comment


            • #7
              Re: Nog ééntje...

              Knappe update!
              vriendelijke groeten, Sien

              Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

              Comment


              • #8
                Re: Nog ééntje...

                die update is veel beter

                (en Djivan zijn bewerking is dan toch weer net dat beetje meer!)

                Comment


                • #9
                  Re: Nog ééntje...

                  er is nog wat werk aan, de bewerking van Djivan is voor mij top
                  mvg Wilfried

                  7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog ééntje...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik zal beginnen met eens te tonen wat ik bedoelde. Ik heb bovenaan de mensen weggecloond en de dan overblijvende strook ingevuld met een licht bewolkte blauwe hemel. Het witte bloesje en het wit van het hoedje ietsje lichter gemaakt. De insectenbeet op het voorhoofd weggecloond (die was er, en wegclonen is de werkelijkheid geweld aandoen, maar die beet trok voortdurend mijn aandacht, het gezichtje wat verscherpt en ontruist en een ietsje gecropt aan de linkerkant.
                    Hier zie je het resultaat. Misschien kan het je helemaal niet bekoren, want smaken verschillen, en gelukkig maar, en dan fluit je me maar terug om de link te verwijderen.
                    Werk je met PS, dan wil ik de totale bewerking wel uitleggen, maar dat wordt een flinke boterham. Eerst maar eens je oordeel afwachten.

                    PS Wat je er zelf reeds van maakte kan ik ook smaken hoor, het is zelfs zeer goed op die manier

                    Groetjes

                    Uw update is nog van een ander niveau! De link zeker laten staan en moest je zin hebben om uit te leggen hoe je dit resultaat bekomen hebt, heel graag. Ik werk met PS5.
                    Al bedankt voor uw moeite.
                    Groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog ééntje...

                      update is beter,
                      maar links (op de foto) zou ik iets meer plaats laten.
                      Djivan's foto
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment

                      Working...
                      X