Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de vuilbak?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voor de vuilbak?




    Update


    Update 2

    Bedankt voor het kijken en de comments.
    Alle tips zijn welkom!
    Last edited by xDylan; 11 oktober 2012, 14:25. Reden: Update
    Fotografie is mijn passie.

  • #2
    Re: Voor de vuilbak?

    Mooi in beeld gebracht,voorgrond strand ietje donkerder maken,of afsnijden,grts ,jozef
    Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

    Comment


    • #3
      Re: Voor de vuilbak?

      ik zou onderaan een ctm croppen! Mooi!
      vriendelijke groeten, Sien

      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

      Comment


      • #4
        Re: Voor de vuilbak?

        Oorspronkelijk geplaatst door xDylan Bekijk bericht
        Alle tips zijn welkom![/CENTER]
        Ik wil wel een tip meegeven: Je hebt geen belichtingscompensatie gebruikt, en daarom is het strandzand uitgebrand. Omdat waarschijnlijk de zon niet achter je stond en dus hoger, kon je gerust naar een hogere sluitertijd. Voor het zand kun je een beetje een vergelijk maken met sneeuw, waar je meter zal onderbelichten. Daarom is het dan handig om meerdere fotos te maken met verschillende belichtingen. Maar probeer hier 1 of 2 stops overbelichting eens uit. Je kan hier nog wel wat herstellen via een fotobewerkingsprogramma

        Comment


        • #5
          Re: Voor de vuilbak?

          Bedankt voor jullie comments en voor de tip purmer
          Mvg, Dylan.
          Fotografie is mijn passie.

          Comment


          • #6
            Re: Voor de vuilbak?

            Knappe foto. Als je het histogram bekijkt zie je dat er nog heel wat ruimte is links, mag dus wel een stuk donkerder gemaakt worden.
            Het zand is zeker niet uitgebrand. Uitgebrand is het voor mij wanneer er helemaal geen kleur meer in te vinden is. Hier is er wel degelijk overal kleur aanwezig in het zand, waardoor het heel makkelijk in een fotobewerkingsprogramma bij te werken is.

            Groetjes

            Comment


            • #7
              Re: Voor de vuilbak?

              Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
              Ik wil wel een tip meegeven: Je hebt geen belichtingscompensatie gebruikt, en daarom is het strandzand uitgebrand. Omdat waarschijnlijk de zon niet achter je stond en dus hoger, kon je gerust naar een hogere sluitertijd. Voor het zand kun je een beetje een vergelijk maken met sneeuw, waar je meter zal onderbelichten. Daarom is het dan handig om meerdere fotos te maken met verschillende belichtingen. Maar probeer hier 1 of 2 stops overbelichting eens uit. Je kan hier nog wel wat herstellen via een fotobewerkingsprogramma
              Redenatie klopt niet, maar ik ga er vanuit, als je het zelf nog een keer goed doorleest dat je begrijpt wat ik bedoel.
              Mocht je het toch niet zien, zal ik het morgen uit de doeken doen . Niet om het spannend te maken, maar ik ben de rest van de dag niet thuis.
              Verder ben ik het helemaal eens met Djivan. En foto zeker niet in de vuilbak.
              Groeten,
              Johan
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Voor de vuilbak?

                het strand eist teveel aandacht op door het bijna uitgebrande
                structureel een mooie foto
                mvg Wilfried

                7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

                Comment


                • #9
                  Re: Voor de vuilbak?

                  Bedankt, ik zal straks een update maken.
                  Mvg, Dylan.
                  Fotografie is mijn passie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voor de vuilbak?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Knappe foto. Als je het histogram bekijkt zie je dat er nog heel wat ruimte is links, mag dus wel een stuk donkerder gemaakt worden.
                    Het zand is zeker niet uitgebrand. Uitgebrand is het voor mij wanneer er helemaal geen kleur meer in te vinden is. Hier is er wel degelijk overal kleur aanwezig in het zand, waardoor het heel makkelijk in een fotobewerkingsprogramma bij te werken is.

                    Groetjes
                    Hier ben ik het volledig met je eens.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voor de vuilbak?

                      Oorspronkelijk geplaatst door purmer Bekijk bericht
                      Ik wil wel een tip meegeven: Je hebt geen belichtingscompensatie gebruikt, en daarom is het strandzand uitgebrand. Omdat waarschijnlijk de zon niet achter je stond en dus hoger, kon je gerust naar een hogere sluitertijd. Voor het zand kun je een beetje een vergelijk maken met sneeuw, waar je meter zal onderbelichten. Daarom is het dan handig om meerdere fotos te maken met verschillende belichtingen. Maar probeer hier 1 of 2 stops overbelichting eens uit. Je kan hier nog wel wat herstellen via een fotobewerkingsprogramma
                      1 of twee stops overbelichten?? het zand is toch niet onderbelicht, nee? ik kan niet volgen... het verhaal van de sneeuw volg ik, maar dit is toch hier niet vergelijkbaar?
                      Toon Nikonian
                      D700/D7000/glaswerk Nikkor

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voor de vuilbak?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                        1 of twee stops overbelichten?? het zand is toch niet onderbelicht, nee? ik kan niet volgen... het verhaal van de sneeuw volg ik, maar dit is toch hier niet vergelijkbaar?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voor de vuilbak?

                          update geplaatst: heb wat gecropt bij het zand, ik heb het zand niet donkerder gemaakt.
                          Mvg, Dylan.
                          Fotografie is mijn passie.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voor de vuilbak?

                            Oorspronkelijk geplaatst door xDylan Bekijk bericht
                            update geplaatst: heb wat gecropt bij het zand, ik heb het zand niet donkerder gemaakt.
                            Mvg, Dylan.
                            Zulke goede aanwijzingen gekregen om deze foto pittiger te maken (histogram
                            aanpassen/hooglichten terugdraaien) en het enige wat je doet is een stukje
                            strand er af? Ik volg het niet meer.
                            Mijn visie: https://lh3.googleusercontent.com/-h...3c9%2520PW.jpg
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voor de vuilbak?

                              Ik heb het nog eens geprobeerd, ik zal nu de 2de update plaatsen.
                              Mvg, Dylan.
                              Fotografie is mijn passie.

                              Comment

                              Working...
                              X