Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm F1.2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [ Canon ] 50mm F1.2

    ***EDIT*** Deze lens zou verkocht worden om te investeren in een Leica M systeem met Zeiss ZM lenzen. Ik ben er deze week achter gekomen dat er een probleem kan zijn met Zeiss ZM en digitale Leica's. De ZM lenzen worden gecalibreerd op een analoge Leica en vertonen zo serieuze focus problemen op digitale Leica's. Concreet wil dit zeggen dat ik nu ook Leica lenzen zou moeten zorgen en deze zijn een flink stuk duurder dan de Zeiss equivalenten. Vandaar dat ik de verkoop van de 50mm lens nog even uitstel. Mijn excusesaan de (vele!) mensen die gereageerd hebben in een PM. ***

    Uit financiële overwegingen heb ik besloten mijn Canon 50mm F1.2 lens te verkopen. De lens is in prima staat. Deze lens is berucht omwille van de focus shift, maar hier heb ik zelf amper iets gemerkt, en ik heb de lens toch vaak gebruikt bij f1.8-f2.8. Dit exemplaar vertoont dus zeer weinig focus shift en is al scherp bij f1.2. Het is altijd mogelijk om ze te komen uit testen. Vraagprijs: 1100 euro.

    Hier nog enkele foto's die met de lens genomen zijn. Perfect voor landschapsfotografie, straatfotografie en algemene foto's bij weinig licht.





    Last edited by wem; 14 oktober 2012, 09:12.
Working...
X