Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Memory Stick Format Error C:13:01 "opgelost"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Memory Stick Format Error C:13:01 "opgelost"

    Beste,

    gisteren wou ik een reeks foto's (van een familiefeest van afgelopen zondag) van mij memory stick op mijn pc plaatsen.
    Hetvolgende doet zich voor:

    - ik neem de memory stick uit mijn toestal en plug hem in de USB-card reader, ik open de desbetreffende folder in explorer, maar ik krijg geen toegang tot de memory stick.
    - ik neem de memory stick er uit en herhaal het procedé nogmaals, zelfde probleem
    - ik neem de memory stick uit de USB-reader en plug hem opnieuw in mijn camera
    - ik zet mijn camera aan, camera blijkt langer dan normaal te zoeken naar de MS
    - plots begint mijn camera luid te piepen en flasht de volgende foutmelding op mijn LCD scherm "Format Error C:13:01"
    - ik kan geen foto's bekijken, noch nieuwe nemen...
    - nochthans ondervond ik op de dag van het feest geen enkel probleem en kon ik moeiteloos foto's nemen en bekijken...

    ter controle heb ik een 16Mb MS in mijn toestel en USB-reader gestoken en daar krijg ik wel toegang

    Na een vlugge search op internet heb ik al wel een gedeeltelijke oplossing gevonden, maar betalende rescue software
    http://www.photobuzz.com/_digital/00000909.htm

    Volgende vragen;
    - is mijn kaartje naar de vaantjes of is dit slecht een tijdelijke error?
    - heeft iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn?
    - heeft iemand een zinvolle oplosing?

    Alvast bedankt,
    ps; familiefoto's van jarige grootouders, 't zou zonde zijn

    Groeten,
    Stoffel.

  • #2
    had er een tijd geleden hier niemand een link geplaatst waarmee je fotos kan backuppen vanop je geheugenkaartje?

    grtz...

    Comment


    • #3
      echt niemand ?

      Comment


      • #4
        ok,

        probleem opgelost
        korte uitleg mocht iemand hetzelfde overkomen;

        - eerst zelf gepoogd met freeware recovery software, meer dan 7000 compartimenten gecheckt nul fotos
        - daarna bij fotocenter in Aalst langsgeweest, die persoon heeft 95% van mijn foto's correct weten te backuppen, applaus !!!
        - hier net kaartje in kodak geformateerd en het werkt terug

        't kan wel zijn dat die foutmelding zich nog voordoet, hopelijk niet...

        probleem stelt zich niet alleen bij memory stick's, ook bij andere geheugenkaartjes

        voila,
        met de beste groeten
        en dank aan fotocenter Mussche in Aalst

        ik kan terug schieten

        Comment

        Working...
        X