Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help keuze lens en meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help keuze lens en meer

    Ik wil een lens erbij kopen voor mijn Canon 10D. Eigenlijk een lens voor/tijdens wandelingen met kenissen.Ik wil dan niet mijn Ef 100-400mm lens mee nemen. Deze zit bijna standaard op mijn camera, Deze gebruik ik als ik alleen op pad ga.
    Dus voor wandelingen met familie en kenissen zoek ik een eenvoudige lens welk wel een goede kwaliteit foto weergeeft.
    Ik denk dan aan een Sigma 70-300 F4-5.6 een APO Macro super of een Sigma AF 28-200/3.5 - 5.6 Asf. IF
    Of een EF 75-300mm f/4-5.6 III ????
    Ik zou graag jullie ervaring met deze lenzen willen weten,zodat ik een goede beslissing neem. Advies voor een andere lens is ook welkom,
    Groet Marijke/Orange

    BD0238NL
    Canon 10D EF 17-40/4.0 L USM + EF 50mm 1.8 II + EF 100mm f2.8 Macro USM + EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM + EF 100-400mm f/4.5-5-6L IS USM + Manfrotto 190PROB + de 222 "de super joystick" + Nikon 5700 + TC-E15ED Teleconverter - WC-E80 Groothoekconverter

  • #2
    Marijke,
    je hebt er niet bij verteld wat de prijs mag wezen, dus maak ik daar even abstractie van.
    De Sigma 28-200 valt af, want ik zie dat je al de 28-135 IS hebt.
    Dan zou ik onmiddellijk voor de 70-300 APO gaan vanwege de optische kwaliteit (wel niet zo goed als je 2 L-lenzen, hé? )
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #3
      Marijke, ik begrijp de vraag niet helemaal. Je wilt tijdens wandelingen met kennis geen 100-400 op de cam schroeven. Dat gedeelte snap ik wel (denk ik), je wilt gewoon lekker wandelen (maar met handelbare cam).

      Wat je dan daarvoor moet aanschaffen is je vraag. Maar je hebt toch al een 50mm f1.8? (zie ik in je sig althans). Heb je die gekocht omdat die lens goedkoop is en als erg goed wordt omschreven, of gebruik je die ook wel eens? Misschien komt het wat cynisch over, maar het is echt een welgemeend advies: Gebruik die lens eens, schroef die er eens op als je gaat wandelen (en laat de rest van je arsenaal dan thuis). En mocht je bij een bepaald shot denken '%$^@, ik mis wat zoom-bereik', probeer dan toch alsnog een interessante foto te maken met wat je hebt. Inzoomen is niet de enige manier om goeie foto's te krijgen...

      Comment


      • #4
        Hallo Marijke, als ik je glasservies bekijk dan merk ik op dat je nog niets hebt met een wat bredere hoek. Ik zou dus de 17-40 F4 L USM is in overweging nemen. Is op de 10D best een all round objectief begint bij grootheok en gaat net iets over de standaard lens op 40 mm. En de gekende L kwaliteit maar toch geen zwaargewichtlens.

        Het is maar een suggestie.

        Sorry, heb er blijkbaar overgezien
        zal " Den ouderdom zijn "

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Marijke,

          je hebt een 50/1.8, een 17-40/4L en een 28-135IS...hoeveel rondlooplenzen heb je nog nodig??? Vooral de 28-135 lijkt me erg geschikt voor dit doel
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Marc bedankt voor je antwoord en advies, ik zoek een beetje een doorsnee lens die van alles een beetje kan, beetje alround Maar toch redelijk van kwaliteit is qua beeld.En niet te zwaar van gewicht.
            Erik, inderdaad lekker wandelen met handelbare cam, zodat mijn medewandelaars geen last van me hebben,wegens mijn apparatuur.Ik heb n.l. altijd ook een statief bij me.
            Goed gedacht, de 50mm gekocht wegens goede test en prijs.En klopt ook helemaal dat lensje gebruik ik zelden. Ik denk dat ik me er dan erg ongelukkig en onthand mee voel,althans dat lijkt me nu.
            Want ik fotografeer anders denk ik als de meesten, ik fotografeer op gevoel en instinctief, dat wil niet zeggen dat ik er maar op los "schiet" juist niet. Ik doe er juist heel lang over. Ik ben een mens dat dingen in de natuur fotografeert, vogels en dieren, landschap etc. Ik fotografeer b.v. geen gebouwen of details daarvan.Stillevens ook niet, daar ben ik absoluut niet goed in.Bij natuur en vogels en dieren daar voel ik veel meer bij en vanuit dat gevoel fotografeer ik.In die foto's leg ik in wat ik zie en voel, wordt wel eens gezegd door anderen.
            Wel macro opname's zijn mijn passie, maar dat is een ander verhaal.
            Maar om een lang verhaal kort te maken,ik zoek een alround lens die makkelijk mee te nemen is, zonder dat ik veel bepakking bij me heb als ik met kennis op stap ga.
            Ook wil ik die alround lens gaan gebruiken voor fietscros etc. De 70-200 wil ik er niet voor kopen omdat ik de 100-400 al heb en ik dan weer een zware lens heb. En ik deze voor een ander doel wil gebruiken.
            Digipics de 17-40 mm heb ik reeds. Ik wil graag meer zoom
            Mike ik wil niet meer rondloop lenzen , ik wil wel wat meer zoom hebben dan 135mm.
            Bedankt voor jullie reactie's, ik hoop dat er meer volgen om een goede indruk krijgen en keus te maken
            Groet, Marijke/Orange


            Originally posted by Erik Mansvelders
            Marijke, ik begrijp de vraag niet helemaal. Je wilt tijdens wandelingen met kennis geen 100-400 op de cam schroeven. Dat gedeelte snap ik wel (denk ik), je wilt gewoon lekker wandelen (maar met handelbare cam).

            Wat je dan daarvoor moet aanschaffen is je vraag. Maar je hebt toch al een 50mm f1.8? (zie ik in je sig althans). Heb je die gekocht omdat die lens goedkoop is en als erg goed wordt omschreven, of gebruik je die ook wel eens? Misschien komt het wat cynisch over, maar het is echt een welgemeend advies: Gebruik die lens eens, schroef die er eens op als je gaat wandelen (en laat de rest van je arsenaal dan thuis). En mocht je bij een bepaald shot denken '%$^@, ik mis wat zoom-bereik', probeer dan toch alsnog een interessante foto te maken met wat je hebt. Inzoomen is niet de enige manier om goeie foto's te krijgen...

            Comment


            • #7
              Hmmm...Tokina 24-200 (299 euro) ? Heb je ook iets meer groothoek beschikbaar....
              www.lowspark.nl

              Comment

              Working...
              X