Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

    Hey,

    even toch een vraagje:

    Vandaag een d800 gekocht in de mediamarkt in Hasselt.
    Nu zie ik net dat er op mijn file naam in de 4800 zit.
    dsc_4801 zie ik,

    camera shutter count zegt 800 kliks
    mijn exif viewer op mijn computer zegt 750.

    Kan iemand mij dit uitleggen?
    1)waarom zit er een verschil is de DSC naamgeving tov de exif?
    2)kan ik ergens zien hoe oud mij toestel dan wel niet is.
    3) kan het zijn dat nikon de shutter test en dat daarom de teller op 800 staat?

    De camera is mij als nieuw verkocht, geen melding van refurbished noch op de doos, noch op de rekening.


    ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    En ik hoop dat Media markt mij niet in het zak heeft gezet met een 2e hands toestel als nieuw te verkopen.

  • #2
    Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

    Oorspronkelijk geplaatst door immage Bekijk bericht
    Hey,

    even toch een vraagje:

    Vandaag een d800 gekocht in de mediamarkt in Hasselt.
    Nu zie ik net dat er op mijn file naam in de 4800 zit.
    dsc_4801 zie ik,

    camera shutter count zegt 800 kliks
    mijn exif viewer op mijn computer zegt 750.

    Kan iemand mij dit uitleggen?
    1)waarom zit er een verschil is de DSC naamgeving tov de exif?
    2)kan ik ergens zien hoe oud mij toestel dan wel niet is.
    3) kan het zijn dat nikon de shutter test en dat daarom de teller op 800 staat?

    De camera is mij als nieuw verkocht, geen melding van refurbished noch op de doos, noch op de rekening.


    ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
    En ik hoop dat Media markt mij niet in het zak heeft gezet met een 2e hands toestel als nieuw te verkopen.
    Best eerst eens het exacte getal opvragen met Opanda Exif, (gratis te downloaden) maar als het toestel uitgestaan heeft bij Mediamarkt,
    best mogelijk, die mannen spelen ook graag, persoonlijk zou ik nooit een D800 in zo een zaak kopen, bijlange niet goedkoop, en de service
    is niet te vergelijken met de betere fotozaak.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

      Is het ook een nieuwe geheugenkaart?
      D800 en een goed glasservies

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

        Van Media Markt zijn op dit forum en bij Test Aankoop al eerder zulke feiten opgedoken. Op een veel lager niveau, en daarmee veel minder erg, meen ik me te herinneren dat er meldingen waren van (zogezegd nieuwe) geheugenkaarten waar foto's opstonden. Als je wat in het forum begint te neuzen komen die posts beslist terug boven water. Ik denk dat je er best alles aan doet om uit te zoeken waar het nu juist zit (geheugenkaart en/of camera) en duw die gegevens onder hun neus. Ik heb nog nooit gehoord dat ze dan nog steeds incorrect zijn.

        Djienbe

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

          Ik zou ook even verhaal gaan halen en of een nieuwe camera eisen (indien inderdaad gebruikt door wie dan ook) of een korting bedingen (15% lijkt mij redelijk voor een plankmodel) indien de camera 100% functioneert.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

            "Binnen de 14 dagen kunt u met uw kassaticket de door u aangekochte en nog niet gebruikte producten in originele verpakking probleemloos ruilen."
            Dus volgens mij heeft iemand die terug binnen gebracht zogezegd ongebruikt, netjes terug verpakt, en MM verkoopt dat weer als nieuw?

            Mijn pa heeft een aantal jaren geleden hetzelfde voorgehad met zo'n electronisch zakagenda. Werd hem als nieuw verkocht maar er stonden wel gegevens in van iemand anders (naam, adres,...).
            Gaan reclameren en ander (nieuw) toestel gevraagd, maar ze hadden niks meer in voorraad dus geld terug gekregen...

            Ik zou teruggaan en de situatie voorleggen. Ofwel een nieuwe eisen of geld terug en koop dan op een ander (goedkoper?)
            Nikon D7000 + Nikkor AF-S 105 f/2.8G VR Micro + Nikon TC-17eII
            Nikon D7100 + Nikkor AF-S 300 f/4D + Nikon TC-14eII

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

              Ben gisteren mijn D800 gaan ophalen, met opanda IEXIF de sluiteraantallen bekeken: 14 die heb ik inderdaad zelf genomen, vanuit de fabriek staan er dus normaal geen sluiter aantallen in de EXIF, die zijn en nadien in gekomen.
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                Ik heb er ooit een e-reader gekocht van Sony. Stonden al 200 boeken op.
                Mij hoor je niet klagen. Want zat lekker spul tussen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  persoonlijk zou ik nooit een D800 in zo een zaak kopen, bijlange niet goedkoop, en de service
                  is niet te vergelijken met de betere fotozaak.
                  Ik heb mijn D700, 3 jaar geleden, bij zo'n zaak gekocht en nu zie ik hem nog nergens voor die prijs: gewoon gebruik gemaakt van de 'geen btw aktie' en er werdt een nieuwe camera voor mij besteld, die er binnen 3 dagen was.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                    een jaar terug een monitor gekocht bij een dergelijke grote keten, toen ik thuis kwam zat het scherm volledig onder het stof, stond vol met vingerafdrukken ,de plastiek errond was gescheurd en er zat zelfs geen voeding in.
                    Onmiddelijk terug geweest en mijn geld terug gevraagd en ook gekregen.
                    Ik koop geen dure toestellen meerbij dergelijke grote ketens.
                    Bij vele goeie handelaars krijg je dezelfde condities als je hun de prijs toont van één van die ketens, inclusief een goeie service.
                    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                      beste mensen,

                      alvast bedankt voor de reacties.

                      nu ik koop normaal ook geen toestellen in de mediamarkt maar met hun huidige actie van dit weekend heb ik dit toch gedaan.
                      plus de prijs was ook heel goed mede door de actie.
                      bij konijn kost de d800 2589 euro
                      bij MM koste die 2629 euro MAAR ik heb ook voor 560 euro koopbonnen gekregen.

                      dit was eigenlijk mijn opzet:
                      ik was van plan om volgend jaar mij de d800 +24-70 te kopen.
                      nu me deze actie zei ik dus:
                      ik koop nu de d800 ik krijg voor 560 euro bonnen en koop mij eind december de 24-70 in de mediamarkt die je daar kan bestellen.
                      de 24-70 kost in de MM 1499

                      had ik de combo bij konijn gekocht dan was het 2589 + 1459 = 4048
                      nu met de MMactie koste het mij 2689 + 1499=4188 MIN 560 aan bonnen = 3628
                      wat in totaal toch een korting is van 420 euro op de combo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                        Ik heb bij de madiamarkt in Brugge eens een toestel gekocht.
                        Bleek later een gebruikt toestel te zijn van 6 maand oud en was al in herstelling geweest.
                        Toestel was dus defect,de koper kreeg een nieuw,het oud toestel werd hersteld en terug als nieuw verkocht.Door mij
                        Dit stond niet op de factuur of toestel.
                        Ze hebben het toegegeven en boden me een korting aan van 5 % als ik bij hen iets anders koop..........

                        Wat een service!!!
                        Nikon-Sony-olympus-Leica

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                          het toestel stond niet uit.
                          was 1 van de 3 d800 dozen die in de rekken stond met zo van die plastic riempjes van MM
                          alle camera's die daar stonden hadden zulke riempjes.

                          wat de betere fotozaak betreft.
                          ik ben eerst naar mijn vaste dealer gegaan.
                          ik zei kijk dit is de actie ik weet dat dit veel voor u moet zijn en verwacht ook niet dat jij dezelfde condities kan geven (eigenlijk waarom niet.)
                          hij zei dat hij het moe was om altijd maar lager en lager te gaan en dat ik mocht gaan.
                          (ik heb hier d70-d200-d40x-d7000-d300 en alle lenzen gekocht)
                          vorige keer toen ik een sb700 kocht ipv een sb910 die hij persé wou verkopen vond ik hem ook al minder vriendelijk.
                          in tegenstellening toen ik met +-4000 euro buiten ging, maar dit terzijde.

                          ik zal opanda eens proberen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                            neen kaart is van de d7000 en dit zit +- aan die telling dus dat kan wel

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe d800 met bijna 800 foto's op de teller???

                              opanda zegt ook +- 800clicks

                              Comment

                              Working...
                              X