Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oradour-sur glane

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Oradour-sur glane



    Oradour-sur-glane, een stadje in de Limousin tafereel van een ware slachting door een SS-divisie op 10 juni 1944, hier stierven 642 mensen op enkele uren tijd en werden 328 gebouwen verwoest. Op initiatief van Generaal De Gaulle zijn de ruînes intact gelaten om altijd herinnerd te worden aan de gruwel van de oorlog. Deze ontzielde stenen, ontbloot aan de tand des tijds waren ooit vervuld van leven.........

  • #2
    Re: Oradour-sur glane

    heel mooie benadering!!!
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Oradour-sur glane

      Wil ik wel eens in kleur zien.
      Groeten
      Danny

      Comment


      • #4
        Re: Oradour-sur glane

        Een hele verdienstelijke poging, maar de beklemmende sfeer die er ter plaatse hangt, kan je nooit weergeven in foto's, dat zul je ook al wel gemerkt hebben. Ik kwam er nu reeds een drietal keer en telkens neem ik massa's foto's die ik, bij het herbekijken thuis, gewoon aan de kant schuif. Dat speciale gevoel heb je enkel ter plaatse. Maar zoals reeds geschreven op fototechnisch vlak kan ik hem zeker smaken. Vooral de omzetting naar zw/w vind ik goed geslaagd. Ook de groothoekbeeldvervorming (wat een woord ) vind ik hier niet mis.
        Groetjes

        Comment


        • #5
          Re: Oradour-sur glane

          Ik volg Djivan, ben er ook al 2 of 3 x geweest, toen nam ik nog geen foto's
          Maar ik moet hem hierin zeker volgen kwestie die speciale sfeer ginder. We werden toen ook al iets raar bekeken wanneer ze ons Vlaams hoorden spreken (voor de Fransen klinkt het wel ietwat Duits)
          Niettegenstaande het zeker meer dan 10 jaar geleden is dat we er voor de laatste keer waren, kan ik me deze plek (oa die van de foto) nog zeer goed herinneren.

          Mooi omgezet, maar ik zou toch proberen om een antieker soort foto er van te maken.
          ik probeer...
          mijn Fijsboecq en mijn flickr

          Comment

          Working...
          X