Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mac Os Snow leopard > Lion

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mac Os Snow leopard > Lion

    Help !

    Wil een mens een D800 aanschaffen, stuit men op het probleem dat RAW plug in niet werkt en dus bestanden niet gelezen kunnen worden. Wou dan wel updaten maar blijkbaar is Snow Leopard en Lion niet meer verkrijgbaar ???

    Werk momenteel nog met Leopard en CS4

    Iemand een idee waar ik deze updates nog kan vinden ?

    Thx a mil.
    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

    BD1614BE

  • #2
    Re: Mac Os Snow leopard > Lion

    http://nl.softonic.com/s/snow-leopard:mac

    anders iemand opzoeken die nog een cd'tje liggen heeft met het besturingssysteem. ik zou hem ergens nog moeten liggen hebben, maar zou eens moeten zoeken.

    groeten
    canon eos 1d IV, can eos 40d, canon ef 24-70 L USM, canon ef 17-40 L USM, canon 50mm f1.8, canon ef 70-200 F4 L USM, falcon 8mm fisheye, speedlite 580 ex II, speedlite 430 ex ...

    Comment


    • #3
      Re: Mac Os Snow leopard > Lion

      Had ik al naar gekeken, niet voorradig, converteer nu naar DNG maar is omslachtig en traaaaaaag en ga verder op zoek naar de software.

      Moest je ze nog tegenkomen graag een seintje.

      Grtz. Johan
      Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

      BD1614BE

      Comment


      • #4
        Re: Mac Os Snow leopard > Lion

        Wordt CS4 überhaupt nog ondersteund?
        Mss. tijd om te upgraden naar CS6.


        Grtz, RF

        BTW, Op Ebay.com zijn Snow Leopard en Lion nog te vinden.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: Mac Os Snow leopard > Lion

          Voor die D800 heb je min. ACR 7.1 nodig, en die werkt enkel op CS 6 (en Lightroom vanaf 4.1).
          En ik dacht dat je voor CS 6 ook een 64 bit mac nodig hebt (dat is zeker zo voor lightroom 4).
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Mac Os Snow leopard > Lion

            Beste,

            Inderdaad, adobe camera RAW 7,1 (met CS6) is nodig en lightroom 4.1.
            Neem eens contact met mij op via PB.

            Groeten
            portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
            Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

            Comment


            • #7
              Re: Mac Os Snow leopard > Lion

              Soort gelijk isseu gehad met de EOS 5D III en LR 3.6. Adobe ondersteund de nieuwe Adobe Camera RAW enkel in de laatste versies van hun software. Hierdoor wordt je indirect verplicht om te upgraden. Zelf ge-upgrade naar versie 4.2

              Probleem zit hem niet in OS X, maar je Adobe software ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Mac Os Snow leopard > Lion

                Het is steeds een race, soms heeft de hardware maanden voorsprong op de software, en in ander gevallen is het op korte tijd up to date.
                Wat ik wel opmerk, Adobe laat je uit hun hand eten, dat is veel minder het geval met Phase One, ik werk al jaren met Capture One Pro
                en volg dan ook hun upgrade, die tegen een normale prijs verkocht wordt. In ieder geval vind ik het meer dan gewenst om een raw-omzetting
                niet met een Adobe programma uit te voeren, want eens je de omzetting gedaan hebt, naar Tiff of Jpeg kan je wel verder met een software zoals CS3 of CS 4.

                MVG, Jeff C.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Re: Mac Os Snow leopard > Lion

                  Oorspronkelijk geplaatst door Apple Bekijk bericht
                  Soort gelijk isseu gehad met de EOS 5D III en LR 3.6. Adobe ondersteund de nieuwe Adobe Camera RAW enkel in de laatste versies van hun software. Hierdoor wordt je indirect verplicht om te upgraden. Zelf ge-upgrade naar versie 4.2
                  Dat is maar ten dele waar, je kan ook werken met hun gratis DNG-converter en dan werken als je gewoon was.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mac Os Snow leopard > Lion

                    All,

                    Alvast bedankt voor de reacties, draai ondertussen een trial van CS6 en nieuwe mac is onderweg.
                    Had in eerste instantie idd al geconverteerd naar DNG en met CS4 verder gewerkt.
                    @ Sjoerdnikon, thx for offer, kom er waarschijnlijk nog op terug
                    Nikon FX, Nikkor, Lowepro, Falcon Eyes, Jinbei en Walimex

                    BD1614BE

                    Comment

                    Working...
                    X