Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie-wat-waar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wie-wat-waar

    Nog eentje die om hulp vraagt!
    Ik ben klaar om de eerste stap te zetten in de digitale fotografie.
    Ik zoek een camera vooral voor familiegebruik (binnen en buiten) strand, kinderen, uitstapjes, schoolfeestjes en af en toe een close up)
    Hij moet niet te ingewikkeld zijn want alhoewel ik het allemaal erg interessant vind heb ik er momenteel geen tijd voor Maar wil wel scherpe foto's.
    Ik dacht aan de Nikon coolpix 3200. Is die goed genoeg volgens jullie.
    Ga vooral 10 x 15 afdrukken. Of zal ik even wachten op de 4200 (is die zijn extra geld waard voor wat ik hem ga gebruiken?)
    Ik kijk vooral naar de Nikon omdat ik met mijn analoge Nikon erg tevrden was (en ben). Ook het model vindt ik beter in de hand dan de canon ixus of olympus.
    Wat denken jullie?
    Elk advies is welkom!!!
    Ed

  • #2
    Hallo Ed,

    Welkom op het BD forum.
    Zelf ben ik heel tevreden van mijn coolpix 3700.
    Iets duurder, maar ook iets compakter en je kan er ook redelijk mee filmen (vreet wel geheugen)
    De 3.2 Mp is ruim voldoende voor 10 x 15 afdrukken.

    Groetjes Pietje555

    Comment


    • #3
      Bedankt voor Uw antwoord!
      Ik ga liever voor dit model omdat er dan ook geluid bij die filmpjes zit en ik hem iets makkelijker vind om vast te houden.
      Tot welke grootte kan je met 3 mp afdrukken zonder kwaliteitsverlies?
      Bedankt!
      En als iemand nog een tip heeft over een soortgelijk toestel, graag!
      Ed

      Comment


      • #4
        Nu ben ik aan het twijfelen...
        zie ik bij topfoto de coolpix 4200 aan € 379 en de olympus camedia c 765 ultra zoom voor € 409. Is dit iets wat ik zal gebruiken, zo een sterke zoom en die vier mp? Hij is toch wel wat zwaarder.
        Weet het echt niet meer.

        Comment


        • #5
          Volgens mij is een sterke zoom (optisch) nooit weg, je gaat er dan ook gegarandeerd gebruik van maken. Uit ervaring weet ik dat het zaak is om eens goed rond te neuzen en vergelijkingen maakt.
          Het is zonde van je geld als je na een paar weken er achter komt dat je toch de verkeerde keus hebt gemaakt.
          Over de door jou genoemde camera's kan ik je geen mening geven omdat ikzelf een Fuji S602 heb,
          en dat naar volle tevredenheid hoor.
          Op dit forum kun je via de search-optie genoeg info vinden.

          Succes ermee en de groetjes, JantjeB.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Hallo Ed,

            alleen maar ff opmerken dat de CP 3700 ook geluid opneemt (en van een verbazend goede kwaliteit zelfs (niet waw, maar beter als verwacht).

            Ik heb hier vorige week nog een afdruk op A4 formaat gemaakt en het ziet er (voor mij) perfect uit.

            Groter heb ik nog niet afgedrukt.

            Klein heeft inderdaad voor en nadeel, maar ik vond het zeer belangrijk dat hij in mijn hemdzak pastte.

            Groetjes Pietje555

            Comment


            • #7
              Bedankt allemaal!
              Heb inderdaad gezien dan de 3700 en de 3200 ongeveer dezelfde specificaties hebben. De 3700 is wel € 50 duurder
              Denk dat ik de 3200 neem. Het is voor wat ik hem ga gebruiken, denk ik, niet nodig om op het nieuwe 4200 model te wachten.
              en..Hij is vandaag, terwijl ik naar hem keek, on-line, 4 € goedkoper geworden
              Groetjes!
              Ed

              Comment


              • #8
                Hallo Ed,

                Veel succes ermee.
                De eeuwige prijsdalingen daar moeten we mee leren leven vrees ik.
                Ik kocht mijn cp3700 voor 369€ in december en hij kostte vorige week ook nog maar 339.
                Gelukkig heb ik er ondertussen toch al meer als 1200 foto's mee getrokken .

                Groetjes Pietje555

                Comment


                • #9
                  hallo alweer,

                  Even corrigeren, kost nog maar 319 € (-20€ in 1 week tijd, nog even wachten en ze geven er geld bij )

                  Nog eens groetjes Pietje555

                  Comment


                  • #10
                    BIj pixmania .... € 282
                    en de 3200 kost nu € 233.
                    Wat voor memory heb je erbij?
                    Hoeveel foto's passen er op een 64, 128, of 256?
                    Groetjes!

                    Comment

                    Working...
                    X