Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring Canon G1x ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring Canon G1x ?

    Zoals de titel zegt, zijn er ondertussen al mensen die ervaring hebben met de Canon G1x ?
    Ik werk namelijk met enkele toestellen uit de Canon 1D serie, maar zoek voor m"n vrouw een lichter en makkelijker te gebruiken toestel.
    Mag compact zijn maar als het meegaat op uitstap wil ik er ook wel eens een plaatje mee maken en dan moet het iets meer kunnen dan point 'n shoot.

    Eventuele voorbeeldfoto's graag !

    Reeds bedankt voor de gedane moeite,
    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Ervaring Canon G1x ?

    Ik heb nog altijd mijn G1X die ik destijds gebruikte naast mijn 5D2.
    Sterkste punt is zeker de beeldkwaliteit.. grote sensor en zeer goed objectief is hier een zeer goede combinatie.
    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

    Comment


    • #3
      Ik heb de G1X sinds een dikke week, ik moet er dus nog mee experimenteren, ik zal proberen zo snel mogelijk wat voorbeeldfoto's te plaatsen. Heb je een voorkeur voor bepaalde zaken?
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Ervaring Canon G1x ?

        Hey Funcky en Francis,

        Bedankt voor zoverre al voor jullie input !

        @ Francis, tjah voorkeur ....hmmm infeite foto's die je ook met een dslr zou maken.
        Dus bvb vol open diafragma, hogere iso, een zicht op de geleverde bokeh ..... ik zeg zo maar iets wat het eerste in me opkomt ;-)

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring Canon G1x ?

          Enkele voorbeeldjes, allemaal rechtstreeks uit de camera, helemaal niets aan gedaan :






          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring Canon G1x ?

            @ Sieg
            Hier een paar voorbeeldjes wide open.
            Niet super, maar aanvaardbaar. Full resolutie files zijn heel clean.
            Ik heb ooit de S95 gehad en die kon mij niet bekoren. Kleur en CA waren niet op hetzelfde niveau als deze G1X.
            De fysieke eigenschappen van deze grotere sensor laten dat duidelijk voelen.
            Naar mijn mening is de beeldkwaliteit op zelfde niveau dan mijn OMD EM5 maar wel minder dan mijn 5D2.. maar da's ergens logisch.
            Voor zo'n compacte camera .. toch opvallen hoe goed de files zijn.
            En compact is hij... niet in vergelijking met een S95 maar wel met een APS reflex als je rekening houd met het zoomobjectief 28-112 2.8 5.8
            High iso files zijn niet teleurstellend.. zeker even goed dan een 550D


            hieronder wide open











            en hieronder twee high iso samples
            de bovenste is op iso 5000 de onderste iso 12800

            iso 5000



            iso 12800
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring Canon G1x ?

              Mooie foto's, zeker vergelijkbaar met een aps-c toestel.

              Er is echter één foto die mij niet kan bekoren, die met dat Amstel
              Ik als Nederlander ga dan toch voor dat Belgisch spul

              Comment


              • #8
                Re: Ervaring Canon G1x ?

                Bedankt Funcky en Francis om enkele voorbeelden te posten
                Ziet er in ieder geval zeker niet slecht uit voor onbewerkte opnames !
                Waar ik wel een beetje twijfel over heb is de f5,8 op 112mm ?

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Ervaring Canon G1x ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door lachofikschiet Bekijk bericht
                  mooie foto's, zeker vergelijkbaar met een aps-c toestel.

                  Er is echter één foto die mij niet kan bekoren, die met dat amstel :b
                  ik als nederlander ga dan toch voor dat belgisch spul :g
                  Je hebt gelijk
                  Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ervaring Canon G1x ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Bedankt Funcky en Francis om enkele voorbeelden te posten
                    Ziet er in ieder geval zeker niet slecht uit voor onbewerkte opnames !
                    Waar ik wel een beetje twijfel over heb is de f5,8 op 112mm ?

                    grts
                    Sieg
                    Dat is precies de reden Sieg waarom ik voor een OMD EM5 gekozen heb. Ik wou een kleinere camera maar dan nog wel met de mogelijkheid een relatief mooie
                    bokeh.
                    De OMD daar kan ik snellere primes opzetten ..de G1X zit je met vast (zeer goed) objectief maar is dan weer flexibeler.
                    De G1X is echt ideaal naast je DSLR vind ik persoonlijk. (destijds mijn 5D2)
                    Ik weet dat je eisen hoog zijn (zeer mooie plaatjes van vogels.. mooie werk) en daarom denk ik wel dat de beeldkwaliteit van de G1X je tegemoet gaat komen,
                    ondanks dat hij niet zo snel is aan het lange eind.
                    De beeldkwaliteit is typisch Canon DSLR... je weet wel wat ik bedoel.

                    Hieronder 3 foto's waarvan 2 met de G1X. (vanmorgen genomen) en 1 met de OMD EM5 met 45mm1.8
                    De OMD EM5 heeft een nog kleinere sensor (2 X eq. FF) dan de G1X (1,85 X eq FF)

                    De bovenste op 112 mm 5.8 (60 mm x 1,85)
                    De 2e 90 mm 5.6 (49mm x 1,85)
                    De laatste is met de Olympus genomen 90 mm (45mm 1.8 x 2)


                    Canon 112mm 5.8





                    Canon 90mm 5.6





                    Ter vergelijking om een idee te geven
                    Olympus 90 mm 1.8 (45 mm 1.8)

                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ervaring Canon G1x ?

                      Bedankt Funcky !

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment

                      Working...
                      X