Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony a57 of a65

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony a57 of a65

    Hallo iedereen,

    Diegene die het gevolgd hebben, zullen wel weten dat ik de afgelopen dagen/weken op dit forum de vraag heb gesteld welke camera ik me zou aanschaffen die (o.a.) handig zou zijn om mee te filmen

    Oorspronkelijk ging de keuze tussen de nieuwe Sony Alpha's, of een NEX-5N. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en voor de Alpha gekozen.

    En net nu ik eindelijk had gekozen voor de a57, heb ik echter gemerkt dat de a65-body maar een goede 80 euro meer kost dan de a57.

    Nu ben ik opnieuw enorm aan het twijfelen, want op zo'n bedrag maakt de meerprijs uiteindelijk niet zoveel uit.

    Obvious voordelen van de a65 over de a57 zijn natuurlijk logische dingen zoals 24 megapixel ipv 16, een betere (?) viewfinder, ingebouwde GPS (al is dat voor mij niet echt belangrijk).

    Ik vraag me echter af wat de voordelen zijn van de a57 over de a65? Zou deze beter zijn om te filmen? AF? Stabilisatie? Andere zaken?

    Help me aub eindelijk de keuze maken

    Bedankt op voorhand!

  • #2
    Re: Sony a57 of a65

    A57 vanwege de lichtjes betere ruisprestaties. Maar de 24MP sensor mag er best wezen tot ISO1600.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

    Comment


    • #3
      Re: Sony a57 of a65

      €629 voor een a57 lijkt me niet slecht...
      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

      Comment


      • #4
        Re: Sony a57 of a65

        als beeldkwaliteit zoals dynamisch bereik en detail belangrijk zijn, zou ik voor de a65 gaan.
        als je een print maakt met a57 of met a65 op zelfde formaat zal wat ruis betreft de a65 tot 1600ISO beter presteren, op 3600 zal het ongeveer gelijk zijn en daarboven zal de a57 beter zijn.(pas op kan wat rek opzitten afhankelijk van soort opname)

        beide toestellen bieden heel veel voor hun centen

        Comment


        • #5
          Re: Sony a57 of a65

          Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
          als beeldkwaliteit zoals dynamisch bereik en detail belangrijk zijn, zou ik voor de a65 gaan.
          als je een print maakt met a57 of met a65 op zelfde formaat zal wat ruis betreft de a65 tot 1600ISO beter presteren, op 3600 zal het ongeveer gelijk zijn en daarboven zal de a57 beter zijn.(pas op kan wat rek opzitten afhankelijk van soort opname)

          beide toestellen bieden heel veel voor hun centen
          Over de A77 (die ik met veel plezier gebruik):
          Iso 800 is voor mij "goed" te noemen, 1250 een gezonde limiet en alles daarboven vraagt ofwel perfecte belichting van een wit onderwerp ofwel resize-werk ofwel stevige vinger Lightroom

          En ik ben absoluut GEEN ruiswatcher, anti-ruis goeroe of allergisch aan ruis (zelfs bijne liever ruis dan ruisreductie )

          Comment


          • #6
            Re: Sony a57 of a65

            A57 als je digitaal wil kunnen zoomen tijdens filmen (met enig verlies van beeldkwaliteit), A65 als je een state-of-the-art EVF wil...

            Ik vind het persoonlijk een dilemma tot en met! (Daarmee bedoel ik dat ik zelf niet kan kiezen in de praktijk tussen die 2 door de EVF en GPS lichtjes en eerlijk gezegd ook de crop mogelijkheden van een 24MP sensor (in goed licht...) hellend naar de A65. Als je vaak van plan bent bij schemer, binnenhuis, met niet-lichtsterke lenzen of bij nog latere uurtjes te fotograferen, dan wellicht toch eerder voorkeur voor de A57)

            Moeilijk man! (luxeprobleem dus... )

            Comment


            • #7
              Re: Sony a57 of a65

              Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
              Over de A77 (die ik met veel plezier gebruik):
              Iso 800 is voor mij "goed" te noemen, 1250 een gezonde limiet en alles daarboven vraagt ofwel perfecte belichting van een wit onderwerp ofwel resize-werk ofwel stevige vinger Lightroom

              En ik ben absoluut GEEN ruiswatcher, anti-ruis goeroe of allergisch aan ruis (zelfs bijne liever ruis dan ruisreductie )
              maar alle APS sensor geven ruis boven de 800 ISO, als je een 1600 ISO beeld van de a77 resized naar a57 formaat dan zal je zien dat het a77 beeld beter is, en op 3600 ongeveer gelijk.
              maar a77/a65 geeft veel meer detail.

              Comment


              • #8
                Re: Sony a57 of a65

                Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                maar alle APS sensor geven ruis boven de 800 ISO, als je een 1600 ISO beeld van de a77 resized naar a57 formaat dan zal je zien dat het a77 beeld beter is, en op 3600 ongeveer gelijk.
                maar a77/a65 geeft veel meer detail.
                Tuurlijk geven ze allemaal ruis, maar op de A77 vind ik het boven de iso 1250 storender dan een iso 1600 op de A700...tenzij ik resize...en "veel meer detail" zou ik het echt niet noemen hoor...
                Maar dat is mijn mening na ettelijke hoeveelheden high iso files van de A77 te bewerken... en het is ook heus niet de enige camera die ik heb!

                Een vriend van mij heeft op mijn aanraden de A65 gekocht, en heb weinig moeite om dat opnieuw te doen, maar met of zonder resizen, "the edge" ligt toch eerder bij de A57 op vlak van high iso...dus 't is kwestie van prioriteit é

                We kunnen misschien ook stellen dat de A57 meer all-round is
                Last edited by Portmixus; 7 oktober 2012, 16:31.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony a57 of a65

                  Ik heb ook voor die keuze gestaan, en ben voor een A57 gegaan. Voor mij gaven de ruisprestaties de doorslag. Bijkomende factor: bestanden van 24MP zijn al opmerkelijk groter dan van 16MP, dan moet je dus ook meer geheugen voorzien...
                  De EVF vind ik prima (al kan ik niet vergelijken) en GPS nog niet gemist.
                  En 80 euro is 80 euro e.

                  't Is echt een prachtig toestel. Supersnel, goeie AF, hij laat me nooit in de steek. Ik kan er de beelden mee maken die ik in m'n hoofd heb, wat bij mijn A300 vaak anders uitdraaide (vooral dan in moeilijke omstandigheden). Het enige minpuntje dat ik kan bedenken is de batterijduur. Maar die EVF leeft niet op schone ogen natuurlijk.
                  Ik gebruik hem in combinatie met de 16-50 2.8, echt een topper. Prachtige lens. Aanrader!
                  Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony a57 of a65

                    En welke is het geworden Gaelle?

                    Altijd fijn als TS actief meedoen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony a57 of a65

                      Ik denk dat hij al aan het schieten is met de A57 ...


                      Oorspronkelijk geplaatst door Jook Bekijk bericht

                      Ik gebruik hem in combinatie met de 16-50 2.8, echt een topper. Prachtige lens. Aanrader!
                      Die lens is top, heb hem ook. De 18-55 kitlens zouden ze moeten verbieden, zoveel beter is deze. En is nog niet eens zo duur ook.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment

                      Working...
                      X