Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D800 en pocket wizard

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D800 en pocket wizard

    Binnen enkele dagen heb ik een d800, tot mijn ergernis krijg ik te horen dat mijn pocketwizards er niet zullen mee werken.
    Blijkbaar is de software update nog niet klaar en zal de supersnelle flitssynchronisatie nog niet werken (FP) voor sluitertijden boven 1/250s , terwijl je bij buitenfotografie je die functie net nodig hebt.
    Heeft iemand er zicht op wanneer we die mogen verwachten, de D800 is nu toch al een tijdje op de markt, een beetje traag voor de "Rolls Royce" onder de triggers.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: D800 en pocket wizard

    Dit was mij verteld door een invoerder van PW gedurende een demo workshop.
    Nu blijkt op de website van PW er wel een update te zijn voor Nikon D800


    Heeft iemand ervaring met de nieuwe release in combinatie met D800?
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

    Comment


    • #3
      Re: D800 en pocket wizard

      Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
      Blijkbaar is de software update nog niet klaar en zal de supersnelle flitssynchronisatie nog niet werken (FP) voor sluitertijden boven 1/250s , terwijl je bij buitenfotografie je die functie net nodig hebt.
      Heeft iemand er zicht op wanneer we die mogen verwachten, de D800 is nu toch al een tijdje op de markt, een beetje traag voor de "Rolls Royce" onder de triggers.

      lijkt me straf dat je voor buitenfotografie boven 1/250s nodig hebt... dan heb ik altijd veel geluk gehad of doe ik iets verkeerd

      in mijn perceptie heb je dat hoogst zelden nodig... werkt het ook slechts beperkt, vermits het power van je flashes afsnoept... en kan het best goedkoop door middel van de AK-TTL triggers... (ca.85€ voor een setje)
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: D800 en pocket wizard

        je zal wel gelijk hebben, maar als ik met een groter diafragma opening de scherpte diepte wat wil beperken, of de achtergrond wat donkerder wil , loop ik liever niet tegen de beperking van de sluitertijd aan, terwijl er dure PW in mijn zak steken die ik niet zou kunnen gebruiken omdat de SW nog niet klaar is.
        Hoop dat de SW update inderdaad werkt, dat zal ik enkel weten als ik mijn D800 heb, of misschien heeft het al iemand getest?
        Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

        Comment


        • #5
          Re: D800 en pocket wizard

          Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
          lijkt me straf dat je voor buitenfotografie boven 1/250s nodig hebt... dan heb ik altijd veel geluk gehad of doe ik iets verkeerd
          't hangt er maar vanaf wat en hoe je fotografeert.
          De discussie wel of geen FP is reeds gevoerd, nu ik er ook van geproefd heb is het toch wel handig, net zoals TTL trouwens.
          Ze hebben niet voor niets de meeste flitsers met deze technologie uitgevoerd.
          't klopt geheel dat je flitsers wat power moeten hebben. da's dan ook een keuze.
          Niets moet maar alles kan. 't is maar wat je gewent bent denk ik.
          De Phottix Odin is trouwens D800 en D4 proof.
          Fuji XH-1 / en een stel fijne glazen.

          Comment


          • #6
            Re: D800 en pocket wizard

            ik heb de phottix multi ook D4 en D800 proof

            Comment

            Working...
            X