Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heb een Nikon 3100 maar nu....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heb een Nikon 3100 maar nu....

    Ik heb bij het uitkomen van de Nikon 3100 een kit gekocht met de 2 lenzen 18-55 en 55-200.
    Maar aangezien ik nu meer en meer natuurfoto's en landschappen wil maken bij valavond of nacht heb ik de indruk dat hij iets te kort schiet.
    Uiteraard zal dit ook aan de lenzen liggen maar toch...

    Ik leef me het meest uit in het nemen van:
    - natuurfoto's en landschappen
    - foto's wielerwedstrijden
    - detailfoto's

    Kunnen jullie me een andvies geven over wel toestel en /of lenzen ik best kan aanschaffen om er nog meer plezier aan te beleven?
    ik vrees dat ik mijn spaarvarken nog wat zal moeten vetmesten maar dromen mag toch al

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

    hou je spaarvarken maar heel en volg een cursus Fotografie voor beginners.
    de spullen die je nu hebt zijn goed.
    en andere/duurdere spullen gaan volgens mij niet helpen.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

      Met een cursus leer je het maximale halen uit je huidige materiaal (elk materiaal heeft zijn beperkingen) en dat is heel leerrijk.
      Achteraf kan je dan veel bewuster kiezen waar je geld aan wil uitgeven.
      Bovendien, hoe langer je wacht, hoe beter materiaal je krijgt voor hetzelfde geld, dus 2x winst
      D7000/D600 + Nikkor, Tamron, Tokina, Sigma, Kenko, Metz

      Comment


      • #4
        Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

        het belangrijkste acc. voor foto's bij valavond en 's nachts is een goed statief en afstandbediening, vermits je je iso laag houd is elke camera goed.
        D800 en een goed glasservies

        Comment


        • #5
          Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

          Misschien eens een leuke lichtsterke prime-lens kopen? De 3100 is nog steeds een goed toestel!
          http://users.telenet.be/patric/

          Comment


          • #6
            Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

            Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
            het belangrijkste acc. voor foto's bij valavond en 's nachts is een goed statief en afstandbediening, vermits je je iso laag houd is elke camera goed.
            Afstandbediening is handig maar je kunt ook de timer van de camera gebruiken. Een degelijk statief is een must.

            Ook ik denk dat de apparatuur wel in orde is. Een snellere lens voor de sportfotografie is misschien het enige dat ontbreekt.

            Comment


            • #7
              Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

              ............en voor detailfoto's is een macro-objectief wel handig.

              Maar, het is al gesteld, eerst een goede fotocursus volgen waar je feedback krijgt op je foto's.
              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

              Comment


              • #8
                Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

                Een cursus is in principe zelfs niet nodig (de eerste jaren leerde ik niets, want had het allemaal al gezien online en thuis zelf toegepast).
                Het makkelijkste en waarschijnlijk beste (je kan kiezen welke leraars ) is om eerst een hoop filmpjes te bekijken online en veel te lezen over fotografie en deze dan dus zelf proberen te doen. (het beste dus met de camera in de hand) Als die manier je niet ligt, of het is te limiterend, dan kan je een cursus volgen en bij een hoger jaar beginnen.(heb ik zelf ook gedaan)

                Comment


                • #9
                  Re: Heb een Nikon 3100 maar nu....

                  Voor landschap en nachtopnames zou de TS ook al veel geholpen zijn met een degelijk statief denk ik.

                  Comment

                  Working...
                  X