Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Baardmannetje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Baardmannetje

    tijdens "Feest in het Park" Brugge

    ik probeer...
    mijn Fijsboecq en mijn flickr

  • #2
    Re: Baardmannetje


    Als je deze bewerking niet in jouw topic wil, geef maar een gil.

    Je klaagt in je nieuwste topic dat hier nog geen reacties zijn. Wel nonkel ... "eigen schuld, dikke bult".
    't Is weer een fraai rommeltje dat je hier geleverd hebt. Jij maakt een close-up en de achtergrond gaat met de aandacht lopen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

    Even uitgesneden, zodat het linkeroog op één van de aandachtspunten in de foto valt. En dan nog wat (snel) poetswerk in de achtergrond en op de trui.

    Als je de technische kant van de fotografie een beetje onder de knie hebt, dan is er tijdens het fotograferen meer tijd om aandacht te besteden aan achtergrond en compositie.
    Vergeet dat "in het wilde weg rondklikken" en probeer een afgewerkt product uit je camera te halen.

    Mijn gedacht.
    Last edited by Jos Vanhengel; 6 oktober 2012, 02:45.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Baardmannetje

      Ik vond het net één van zijn betere...
      Ik vind persoonlijk deze beter dan die van de paardenmarkt, die ook mooi zijn maar ik vind deze zachter, scherper op de neus en zo...
      Mij stoort dat niet die achtergrond, het is ook op straat getrokken he.
      Van zijn t-shirt kan ik nog in Jos' opmerking komen, maar ja die mens is nu zo gekleed.
      Ik vind het dan weer jammer hij er niet helemaal opstaat.
      Ik vind hem een goeie!
      facebook
      Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

      Comment


      • #4
        Re: Baardmannetje

        Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht

        Je klaagt in je nieuwste topic dat hier nog geen reacties zijn. Wel nonkel ... "eigen schuld, dikke bult".
        't Is weer een fraai rommeltje dat je hier geleverd hebt. Jij maakt een close-up en de achtergrond gaat met de aandacht lopen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?
        Even uitgesneden, zodat het linkeroog op één van de aandachtspunten in de foto valt. En dan nog wat (snel) poetswerk in de achtergrond en op de trui.
        Als je de technische kant van de fotografie een beetje onder de knie hebt, dan is er tijdens het fotograferen meer tijd om aandacht te besteden aan achtergrond en compositie.
        Vergeet dat "in het wilde weg rondklikken" en probeer een afgewerkt product uit je camera te halen.
        Mijn gedacht.
        hmmm, beetje harde kritiek

        ivm de achtergrond. Ge denkt toch zeker niet dat ik daaraan niet gedacht heb, of dat ik het zelfs niet geprobeerd heb?!
        Maar ik vond juist die cirkels en vierkantjes een extra aan de foto geven.
        Ik kon mijnheer eventueel gevraagd hebben om een effen trui aan te trekken en met me mee te komen naar een foto studio waar ik een mooi effen achtergrond zou kunnen hebben.
        Eventueel nog de baardhaartjes die er her en der uitsteken, mooi bijknippen.
        beetje poeder op z'n voorhoofd doen omdat ie niet zo zou blinken
        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: Baardmannetje

          Met sommige zaken uit de 'harde kritiek' van Jos kan ik inkomen met andere niet.

          Waarom IK soms niet reageer :
          - omdat portretfoto's en/of andere specifieke foto's niet mijn ding zijn
          - omdat sommigen hier héééél véééél foto's plaatsen
          - omdat ik soms zeer harde kritiek zou willen geven die ik dan maar niet schrijf
          - omdat ik slechts reageer op foto's van mensen die ook een reactie geven om mijn foto's
          - ....... enz

          On topic : ik vind de achtergrond, de uitsnede en de 'trui correctie' van Jos vééél mooier..... maar de handtekening die hij er bij plaatst dan weer vééél slechter .

          PS Enne.......wie was dat ook al weer die niet van kaders hield........

          Groetjes
          Last edited by Guest17; 6 oktober 2012, 15:40.

          Comment


          • #6
            Re: Baardmannetje

            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            PS Enne.......wie was dat ook al weer die niet van kaders hield........

            Groetjes


            is blijkbaar gebeurd in BDSizer
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Baardmannetje

              Die kringen op de 1e foto vind ik ook niet zo mooi maar dat t shirt heeft die man nou gewoon aan en daar zou ik ook niks aan veranderen.
              Je hoeft ook niet alles aan een foto aan te passen.
              Vaak is het mooi gewoon zoals het is en alleen beetje verscherpen.
              Maar een ieder zal daar een andere mening over hebben wat ik ook zeer respecteer.
              Sony Nex 5 E 16 mm F2.8/E 18-55 mm F3.5-5.6 Photoshopcs6

              Comment


              • #8
                Re: Baardmannetje

                Voor mij persoonlijk werkt het plaatje in ieder geval. Zelfs de abstracte vakjes/bollekes in de achtergrond ^^
                Bigger aint always better........ Unless you're me!

                Comment

                Working...
                X