Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste test ND filter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste test ND filter



    13 sec
    F 25
    iso 100
    30 mm



    8 sec
    F 22
    iso 100
    18 mm

    Nikon D7000
    Tamron 18/270

    Mijn eerste testen met een ND filter wat niet gemakkelijk was maar waar er toch enkele redelijk meevallen volgens mij.
    De eerste is met wat tegenlicht gemaakt. De locatie was vlak voor de deur en na wat meer oefeningen ga ik een wat betere locatie uitzoeken.

    Wat vinden jullie er van en alle reactie's en tips zijn welkom.

  • #2
    Re: Eerste test ND filter

    geeft een speciale sfeer. Ik vind het wel mooi.

    Comment


    • #3
      Re: Eerste test ND filter

      Al geen slecht begin Daniel, de tweede spreekt mij het meeste aan.
      Pas op met een klein diafragma, geeft een soft beeld.

      Comment


      • #4
        Re: Eerste test ND filter

        Idd f/22 of f/25 is totaal niet nodig
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Eerste test ND filter

          De tweede heel mooi !
          facebook
          Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste test ND filter

            Bedankt voor de reactie's. Het is nogal een moeilijk begin voornamelijk dat er zo weinig info te vinden is over het gebruik van een Nd filter waarschijnlijk dat het komt omdat iedereen die een Nd filter gebruikt een ander toestel en lens gebruikt. Ik probeer zoveel mogelijk naar de exif van andere foto's te kijken om daar verder uit te kunnen leren. Ook is het niet gemakelijk om een genomen foto direct op het display goed te kunnen bekijken of het al dan niet gelukt is. Het is een beetje zoeken met de instelling van de sluitertijd en het diafragma en het instellen van de filter welke in 10 stops instelbaar is.

            Comment


            • #7
              Re: Eerste test ND filter

              Ik zit me nu net iets af te vragen. Op de tweede foto, rechts van de stenen, hoort er daar ook geen zand te zijn?
              facebook
              Je ogen zijn de lamp van je ziel, en je hart hoort een van de parels van je geluk te zijn. Jill.

              Comment


              • #8
                Re: Eerste test ND filter

                Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                Idd f/22 of f/25 is totaal niet nodig
                Wel indien je aan een sluitertijd van 8 of 13 seconden wil geraken samen met de laagst instelbare isowaarde.(iso 100)...en indien je filter reeds op de max waarde zit.
                Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                Comment


                • #9
                  Re: Eerste test ND filter

                  Met de stroming en de haven van Zeebrugge dicht bij ons is er een soort verzanding ontstaan. Daardoor heb je aan de linker kant van een golfbreker meer zand dus hoger ligging dan aan de rechterkant. Dit is duidelijk zichtbaar met eb (laag water)

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                    Wel indien je aan een sluitertijd van 8 of 13 seconden wil geraken samen met de laagst instelbare isowaarde.(iso 100)...en indien je filter reeds op de max waarde zit.
                    Gewoon bulbmode op canon
                    Last edited by TBiRD; 3 oktober 2012, 18:23.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door RUPSELKOPKE Bekijk bericht
                      Wel indien je aan een sluitertijd van 8 of 13 seconden wil geraken samen met de laagst instelbare isowaarde.(iso 100)...en indien je filter reeds op de max waarde zit.
                      Diafragma groter zetten verkleind toch sluitertijd dus er komt dezelfde hoeveelheid licht binnen op kortere rijd. Das toch hetzelfde of ben ik zo mis?
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Eerste test ND filter

                        Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                        Diafragma groter zetten verkleind toch sluitertijd dus er komt dezelfde hoeveelheid licht binnen op kortere rijd. Das toch hetzelfde of ben ik zo mis?
                        Diafragma groter zetten verkort inderdaad de sluitertijd....maar het effect wat ts wil bekomen door een langere sluitertijd te kiezen gaat dan ook mee verloren. Ik kan me vergissen maar ik vermoed dat ts de zee volledig vlak wilde weergeven en daarom ook een nd filter op zijn objectief geplaatst heeft. Hoe langer de sluitertijd hoe vlakker het zeeoppervlak zal zijn. Indien je het diafragma groter open zet zal de sluitertijd verkorten waardoor er terug golfkoppen in beeld zullen verschijnen.....het oppervlak van de zee zal er steeds minder vlak gaan uitzien bij minder lange sluitertijden.
                        Last edited by RUPSELKOPKE; 3 oktober 2012, 19:25.
                        Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
                        http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Eerste test ND filter

                          ik hou wel van alle 2
                          Heb er (nog) geen ervaring mee
                          ik probeer...
                          mijn Fijsboecq en mijn flickr

                          Comment

                          Working...
                          X