Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's downloaden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's downloaden

    Hallo,
    Wanneer ik foto's van de geheugenkaart van mijn Nikon d70 wil downloaden naar mijn PC (XP) krijg ik de melding: "Er zijn momenteel geen foto's beschikbaar". Wanneer ik een nieuwe foto neem met dezelfde geheugenkaart en deze aansluit op de PC kan ik de nieuwe foto downloaden maar de anderen nog steeds niet. Waar ligt de oorzaak?
    Beste dank.

  • #2
    Re: Foto's downloaden

    mss een (deels) defecte geheugenkaart?

    een geheugenkaart blijft niet eeuwig meegaan.
    Hoe meer er op geschreven wordt, hoe sneller deze de geest zal geven of problemen beginnen vertonen.

    heb je al geprobeerd met andere geheugenkaart of deze gelijkaardige problemen vertoond?
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto's downloaden

      Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
      mss een (deels) defecte geheugenkaart?

      een geheugenkaart blijft niet eeuwig meegaan.
      Hoe meer er op geschreven wordt, hoe sneller deze de geest zal geven of problemen beginnen vertonen.

      heb je al geprobeerd met andere geheugenkaart of deze gelijkaardige problemen vertoond?
      Bij een andere geheugenkaart lukt het me ook niet om 1 foto te downloaden. Deze ene foto nam ik op dezelfde dag met tientallen andere. Allemaal kon ik ze dowwnloaden, behalve die ene. Wanneer ik op deze geheugenkaart ook foto's bijzet, kan ik deze nieuwe allemaal op mijn PC zetten, behalve die ene.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's downloaden

        De oorzaak: het zou kunnen dat de eerste download om de een of andere rede werd onderbroken. Soms moet je de resterende dan manueel aanduiden om de transfer te voltooien. Volgens mij zou het dus eerder aan de instellingen van je downloadprogramma kunnen liggen, of aan een volle PC-schijf.

        Comment


        • #5
          Re: Foto's downloaden

          Ik denk ook dat die ene foto al gemarkeerd is van een eerdere download.
          Kun je die niet gewoon in verkenner of finder (mac) downloaden van de kaart.

          Ruud
          Met de vriendelijke groeten, Ruud.

          Comment


          • #6
            Re: Foto's downloaden

            Bedankt voor uw tip. Langs Verkenner kon ik alle foto's downloaden. Alleen stelt zich nu een probleem bij het openen van deze foto's. Er wordt de keuze gegeven tussen 4 mogelijkheden: 1 Langs Windows Live Photo Gallery. Maar dan verschijnt het bericht: " Can't open this photo or video. This file format is not supported, or you don't have the latest updates to Photo Gallery". Ik heb al vroeger gedownloade foto hierlangs geopend maar soms moest ik wel tweemaal proberen voor het lukte. 2 Langs Windows Live Mail. Hier kwamen alleen onleesbare tekens te voorschijn. 3 Langs Windows-viewer voor afbeeldingen en faxen. Gebruik ik meestal en geeft geen problemen. Maar hier komt een kleine, onscherpe afbeelding te voorschijn. 4 Ander programma kiezen. Wat te doen? Mijn beste dank. Meikever.

            Comment


            • #7
              Re: Foto's downloaden

              Fotografeer je in raw, of zijn het jpeg files?

              Comment


              • #8
                Re: Foto's downloaden

                Al mijn foto's zijn gemaakt met jpeg, maar deze die ik niet of slecht kan openen zijn van een NEF-bestand.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's downloaden

                  Oorspronkelijk geplaatst door meikever Bekijk bericht
                  Al mijn foto's zijn gemaakt met jpeg, maar deze die ik niet of slecht kan openen zijn van een NEF-bestand.
                  Dan heb je waarschijnlijk de NEF-codec niet gedownload.
                  http://www.microsoft.com/en-us/downl....aspx?id=26829

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's downloaden

                    Waarom niet gewoon Nikon's ViewNX en Transfer gebruiken.
                    Eventueel Capture aanschaffen voor de RAW's.

                    Ruud
                    Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's downloaden

                      Volgens mij is het best om je kaartje uit je camera te halen en met een cardreader (ingebouwd of USB) de files over te zetten naar je HD.
                      NEF kan je trouwens gewoon bekijken met Irfanview.

                      Eens de foto's veilig zijn (op PC en op een 2e plaats als backup) formateer je je kaartje weer in de camera.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's downloaden

                        Allemaal dank voor de tips. Het is me eindelijk gelukt om de foto's te openen langs photoshop. Ik heb de foto's geopend in raw, omgezet naar photoshop en dan opgeslagen als jpeg.
                        Meikever.

                        Comment

                        Working...
                        X