Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop rond +- 250 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop rond +- 250 euro

    Ik ben een leek in digitale fotografie. Na lang twijfelen sta ik op het punt een digitaal fototoestel aan te kopen. Op aanradan van familie bezoek ik deze site. Kan iemand mij een prijs-kwaliteit toestel voorstellen, budget +- 250 euro. Bedankt!

  • #2
    Ik vind dit een erg laag budget voor een digitaaltje.
    Ga eens kijken op dpreview.com ze hebben er vergelijkende testen
    van alle hedendaagse digitale camera's. Ik zie als een behoorlijk
    goede digitale camera met wat extra mogelijkheden de Powershot G3 of G2
    als mogelijk een goede camera voor U. De G2 en ook de G3 komen reeds als tweedehands
    op de markt. Dan heb je kans dat die dicht in de buurt gaan komen van je vooropgestelde
    budget. Al denk ik persoonlijk dat je nog een 100 Euro zal moeten opleggen.

    Maar dan heb je een goed toestel, ik zou in ieder geval kiezen voor MERKEN en geen Aldi of Lidl stuff.
    Merken als daar zijn Canon, Nikon, Olympus, Fuji


    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Beetje krap budget. Ik zou voor een IxusII gaan. Met 350€ heb je dan het toestel en een 128Mb kaart. Toestel heeft 3.2MP en wel maar 2x optische zoom. Ook is het een klein toestel waar je niet veel mee kan instellen. Ofwel moet je misschien iets tweedehands op de kop kunnen tikken.Beetje boven het budget maar ja..
      "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

      Comment


      • #4
        Canon A70 of A75, 3Mp, 3x optische zoom, etc
        Groetjes, Blord

        Canon 7D en wat lenzen.

        Comment


        • #5
          Je doet jezelf een plezier als je een fractie meer budget zou kunnen vrijmaken. Dan heb je een toestel uit een iets hogere klasse, waar je langer plezier aan zal hebben en al die tijd deftige foto's mee kan maken, iets-of-wat optisch zoombereik hebt enz...

          DPreview is een goed startpunt.

          Comment


          • #6
            Als 250 euro echt uw maximum is dan is de Canon A60 met Twee miljoen pixels uw ding. voor die prijs kan je dan een goede geheugenkaart bijkopen en een paar goede nikkelmetaalhybride batterijen + fototasje.
            En dat allemaal te samen heb je voor 250 Euro. (als je wat rondkijkt)
            iets boven uw prijs.....De Canon A70 kost alleen ongeveer 250 Euro maar dan heb je nog geen geheugenkaart er bij en geen batterijen en tasje dus daar ben je wel mee boven je vooropgestelde prijs.
            Al vind ik die wel beter omdat die 3 miljoen pixels heeft. en daar ga je langer meedoen voor dat je aan een ander toestel met meer mogelijkheden en pixels toe bent.
            Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
            Hier op dit forum.

            Comment


            • #7
              Of eventueel zien dat je een tweedehands Finepix S602Z te pakken kunt krijgen. Voor een 300 tot 350 kun je die misschien wel te pakken krijgen en dan heb je een prima camera.
              Misschien eens op ebay rond zoeken.
              Voor lager kan je misschien een S5000 op de kop tikken maar deze (ook goede camera) is wel een klasse lager dan de S602Z.
              Maar je zal dan een beetje geluk moeten hebben dat een S602 eigenaar naar DSLR wil gaan en om budget vrij te maken zijn S602 wil verkopen.(Vele willen, zelfs al hebben ze een DSLR, de S602 toch niet weg doen om hem als reserve te houden.)

              Groetjes
              Hubert
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Hallo!
                Ik ben naar hetzelfde op zoek en denk dat ik voor de Nikon coolpix 3200 ga. Is 237 € bij pixamania (wat ik een erg goede prijs vind!)en je kunt er voor een goede prijs allerlei accesoires bijkopen. Vind hem ook beter in de hand liggen dan al die 'vierkante' doosjes (maar dat is natuurlijk persoonlijk?)
                Je hebt er ook een video bij met geluid, Enz..
                Succes!

                Comment

                Working...
                X