Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon ef 70 - 200 mm f 4.0 L

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon ef 70 - 200 mm f 4.0 L

    Canon ef 70 - 200 mm f 4.0 L
    Is dit een goede lens voor autosport ? De 100 - 400 staat aangekruist op m'n verlanglijstje, maar is voor later...
    Alvast bedankt !
    Canon 10D - Sigma 24 - 70 f 2.8 EX DG - Canon 70 - 200 f 2.8 L - Canon 550 EX

  • #2
    De 70-200 mm F4 L USM is zeker een goede lens zonder twijfel, een heel goeie zelfs. Maar ik denk dat je op sommige momenten aan die 200 mm net niet genoeg gaat hebben. Ik zou de lens in 2.8 kopen indien het budget het toelaat (komt regematig tweedehands bovendrijven) Dit geeft je het voordeel van met een 1.4 converter nog steeds F4 over te houden van je 2.8. In ieder geval kan niet echt misdoen met deze lens te kopen. Ik zou zelf dit jaar ook wat opnames willen maken van de autosport en kocht daar tweedehands een 300 mm F4 L USM is zeer scherp maar uiteraard minder flexibel in gebruik dan een zoom.

    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      De AF is zeker snel genoeg voor autosport. Alleen in heel slechte lichtomstandigheden zal een f2.8 beter doen. Doe je echter vaak autosport, overweeg dan de 70-200/2.8IS omdat de IS meer gelukte foto's zal opleveren bij panning en omdat je in combinatie met een 1.4x teleconverter op een zeer bruikbare 280mm f4 uitkomt.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment

      Working...
      X