Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550D of Nikon D3200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550D of Nikon D3200

    Beste collega's fotografen (pro's en liefhebbers)

    Ik vrees dat mijn Olympus E420 stilaan aan het einde van zijn levensloop zit. En nu zou ik graag eens jullie hulp, info, op- en bemerkingen vragen. Eerst en vooral wil ik er jullie op wijzen dat ik heel tevreden ben met mijn Olympus E420. Graag zou ik bij Olympus blijven (omwille van de lenzen die ik hier liggen heb) maar de Olympus E5 ligt boven mijn budget.

    Nu is mijn vraag wat vinden jullie van volgende systemen:

    Canon 550D 18-55 EF-S (1: 3.5 - 5.6) + 75 - 300 EF (1: 4 - 5.6) prijs: 588

    Of de

    Nikon D3200 18 - 55 VR + 55 - 300 (meer info vind ik niet in de folder) Prijs: 822

    Ik heb voor het ogenblik volgende dingen in het bezit van Olympus (kwestie dat jullie zich een beeld kunnen vormen van wat of hoe)¨
    * Olympus E420
    * Zuiko 14 - 42 mm (kitlens)
    * Zuiko 40 - 150 mm (Kitlens)
    * Zuiko Digital 70 - 300 mm
    * Flash FL-36

    Dit systeempje gebruik ik vooral voor autosportfotografie (Hobby). Dus het grote bereik is wel 'noodzakelijk'.

    Wat zijn jullie bedenkingen of voorstellen?

  • #2
    Re: Canon 550D of Nikon D3200

    Wat betreft de objectieven bij de 550D. Ik zou het niet doen. De 75-300 is niet echt een topper.
    Zelf zou ik kijken naar een kit met de 18-55 IS en 55-250 IS ;-)
    550D is nog steeds een erg goede camera (zelfde sensor als bijvoorbeeld de 7D)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550D of Nikon D3200

      Heeft Olympus geen alternatieven? De OM-D EM-5 heeft een MFT mount,dezelfde als op de E420 meen ik en krijgt zeer positieve reacties. Het zou jammer zijn wanneer je met de lenzen die je nu hebt niet verder zou kunnen. De OM-D EM-5 is duurder dan jouw suggesties maar uiteindelijk goedkoper gezien je al behoorlijk wat mm's hebt (kijk voor de grap eens wat je dat gaat kosten bij Canon en Nikon).

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550D of Nikon D3200

        Volledig mee eens aangezien je lenzen die je al hebt.

        Ofwel een Olympus uit de vernieuwde PEN serie. Heeft dezelfde 16MP sensor uit de EM5.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550D of Nikon D3200

          Ik zou ook voor de 550D gaan maar dan met ander lenzen want die 75-300 is geen kl..... waard.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550D of Nikon D3200

            Blijf bij Oly zou ik je aanraden, je hebt de lenzen en Oly maakt de laatste tijd wel heel leuke toestellen.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550D of Nikon D3200

              Ik zou in uw plaats ook bij Olympus blijven, het beetje extra kwaliteit en de enorme kost zal een overstap waarschijnlijk niet rechtvaarden.
              Als je toch wil overstappen, zal je toch wat hoger moeten gaan dan een 550D of D3200 om autofocus te hebben dat goed is voor autosport.
              Weet ook dat je uw zuiko 70-300 zal moeten vervangen door een 600mm om dat bereik te hebben (budget wordt ineens vertiendubbeld).

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550D of Nikon D3200

                Bedankt voor de reacties. Waarschijnlijk zal ik dus wel bij Olympus blijven. Jammer genoeg kan de OM-D EM-5 me (nog) niet overtuigen. Als ik het juist heb gelezen in het topic over de camera zouden de 'gewone' lenzen trager worden. Dit door de andere manier van scherpstellen? Ik zal in het desbetreffdende topic eens wat meer info vragen.

                Nogmaals bedankt.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 550D of Nikon D3200

                  Sorry dubbelpost...
                  Last edited by Race-art; 30 september 2012, 19:12. Reden: Dubbelpost

                  Comment

                  Working...
                  X