Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

IJslandse natuur deel II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • IJslandse natuur deel II




    Panorama gemaakt met 8 foto's. Laat maar weten wat jullie er van vinden.
    Last edited by Vaka89; 29 september 2012, 12:20.
    Groeten
    Kasper
    www.kaspergeuns.com/

  • #2
    Re: IJslandse natuur deel II

    Hij helt subjectief gesproken af naar links. Dat stoort wel ergens.
    Kan je draaien of de pano links wat bijknippen ?

    Maar weer : dit is IJsland ten voeten uit

    Comment


    • #3
      Re: IJslandse natuur deel II

      Ja klopt maar vind het zo jammer dat dat heuveltje links dan ook moet wegvallen.
      Dit is een kratermeer hé en de rechterkant was ook veel hoger dan de linkse misschien dat het hierdoor zo fel is.
      Groeten
      Kasper
      www.kaspergeuns.com/

      Comment


      • #4
        Re: IJslandse natuur deel II

        mij stoort het dat ie zo onhorizontaal staat,
        je kan er gemakkelijk iets anders van maken


        natuurlijk doe ik die weg indien je dit niet wenst

        en je foto kijkt mooier indien je hem in het midden van de pagina plaatst
        via de knoppen "bericht bewerken"


        "meer opties"


        "centreren"

        ik probeer...
        mijn Fijsboecq en mijn flickr

        Comment


        • #5
          Re: IJslandse natuur deel II

          Oke zo ziet hij er wel beter uit moet me daar bij al mijn foto's eens mee bezig houden om dit na te kijken. Dat van centreren wist ik nog niet is ook nog maar tweede keer dat ik foto's post.
          Groeten
          Kasper
          www.kaspergeuns.com/

          Comment


          • #6
            Re: IJslandse natuur deel II

            sorry, maar die lucht is weer niet mooi hoor.
            deze kleur lucht bestaat gewoon niet.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: IJslandse natuur deel II

              Ja bouk dit is wat ik daar toch gezien heb. Ben je er zelf al geweest?
              Dat je er zo van overtuigd bent dat deze kleur niet bestaat deze foto is niks bewerkt buiten aan elkaar gezet voor een panorama te creeëren.
              Groeten
              Kasper
              www.kaspergeuns.com/

              Comment


              • #8
                Re: IJslandse natuur deel II

                Oorspronkelijk geplaatst door Vaka89 Bekijk bericht
                Ja bouk dit is wat ik daar toch gezien heb. Ben je er zelf al geweest?
                Dat je er zo van overtuigd bent dat deze kleur niet bestaat deze foto is niks bewerkt buiten aan elkaar gezet voor een panorama te creeëren.
                Denk dat je de kleuren hebt willen opwaarderen in zijn totaliteit, en daardoor de lucht over het hoofd hebt gezien. Het is mij ook overkomen hoor, dus is het geen schande, maar denk dat bouk gelijk heeft.

                Comment


                • #9
                  Re: IJslandse natuur deel II

                  Maar hier is totaal nog niks gedaan aan opwaardering ofzo hoor. Maar ja dat geloven jullie precies niet.
                  Het enige wat ik heb gedaan is Photomerge of hoe noemt het juist om de panorama te creeën.
                  Groeten
                  Kasper
                  www.kaspergeuns.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: IJslandse natuur deel II

                    Oorspronkelijk geplaatst door Vaka89 Bekijk bericht
                    Maar hier is totaal nog niks gedaan aan opwaardering ofzo hoor. Maar ja dat geloven jullie precies niet.
                    Het enige wat ik heb gedaan is Photomerge of hoe noemt het juist om de panorama te creeën.
                    Ok, ik geloof je maatje beeldinstelling in de camera op VI, LS of SD? Voor deze kun je kiezen voor LS(LandScape) zal de camera ook daarnaar de kleuren aut. aanpassen meestal. Wat ook een oorzaak kan zijn, dat je via Matrix hebt belicht in overvloede op het water van de krater. Nogmaals, kan zijn..
                    Last edited by Guest4; 29 september 2012, 12:38.

                    Comment


                    • #11
                      Re: IJslandse natuur deel II

                      Oorspronkelijk geplaatst door Vaka89 Bekijk bericht
                      Maar hier is totaal nog niks gedaan aan opwaardering ofzo hoor. Maar ja dat geloven jullie precies niet.
                      Het enige wat ik heb gedaan is Photomerge of hoe noemt het juist om de panorama te creeën.
                      je ziet toch wel, dat de lucht veel te veel cyaankleur bevat.
                      lijkt zelfs te neigen naar groen.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: IJslandse natuur deel II

                        Een camerasensor en een lichtmeter laten zich bedotten door het licht op IJsland. Waarom zou het oog zich ook niet laten bedotten.
                        Het is zo goed bekend dat ons oog rechte lijnen ziet waar ze krom zijn en omgekeerd om van de rest van de tekortkomingen maar niet te spreken.
                        Als Vaka89 zegt dat hij dit gezien heeft wie zijn wij dan om dat als onmogelijk te verklaren ?

                        Ik ken IJsland en ik geloof hem.

                        Blijft de vraag als je dit moet corrigeren.

                        Comment


                        • #13
                          Re: IJslandse natuur deel II

                          Klopt ik heb het zo gezien waarom zou ik het dan moeten aanpassen.
                          Dan zit ik mij eigenlijk te bedotten want dan verander ik de werkelijkheid zoals het was.
                          Groeten
                          Kasper
                          www.kaspergeuns.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: IJslandse natuur deel II

                            Oorspronkelijk geplaatst door Vaka89 Bekijk bericht
                            Klopt ik heb het zo gezien waarom zou ik het dan moeten aanpassen.
                            Dan zit ik mij eigenlijk te bedotten want dan verander ik de werkelijkheid zoals het was.
                            Je hebt een punt daarmee.
                            Veel foto's hier zie je in werkelijkheid nooit op die manier.

                            Daarom kan het wel een mooie foto zijn.
                            Zelf probeer ik altijd op het scherp van de snee te wandelen, dit wil zeggen : zo weinig mogelijk bewerking.
                            Tenzij het echt niet anders kan.

                            Als je groen met roodachtig licht combineert zie je geen groen meer, wat wil je dan op de foto ? Groen of zwart ? Indien groen, waarom neem je dan de foto ?

                            Comment


                            • #15
                              Re: IJslandse natuur deel II

                              Oorspronkelijk geplaatst door PaulM Bekijk bericht
                              Een camerasensor en een lichtmeter laten zich bedotten door het licht op IJsland. Waarom zou het oog zich ook niet laten bedotten.

                              Ik ken IJsland en ik geloof hem.
                              Hoe droger en schoner de lucht, hoe blauwer de kleur. Vandaar dat we ook hoog in de bergen vaak een blauwe hemel zien.
                              Een diepblauwe lucht wijst meestal op een lage relatieve vochtigheid. Hoe droger, hoe donkerder.
                              en dat zou je toch eerder verwachten in IJsland ipv zo,n Cyaankleurige lucht.
                              ben nog steeds niet overtuigd hoor.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X