Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1100D out, 1D Mark 1 in?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1100D out, 1D Mark 1 in?

    Beste vrienden en vriendinnen...

    Ik ben al een tijdje aan het rondkijken op het net om een stapje hoger te gaan in materiaal.
    Zo heb ik nu de EOS 1100D... Een leuk doch ietwat amateuristisch toestel... Zeker als je verder wilt gaan met fotografie.

    Soit, ik kwam vandaag een 1D Mark 1 tegen op het net voor 399€...
    Ik heb al veel zoekwerk gedaan naar de 1D ondertussen en wat ik vooral onthoud is dat het een oud toestel is.
    Zou het wel verstandig zijn om voor een 1D te gaan en mijn 1100D te verkopen? Is het wel een upgrade? Of is de 1D ondertussen totaal achterhaald...?


    Alvast bedankt!
    Bigger aint always better........ Unless you're me!

  • #2
    Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

    Welke objectieven bezit je. ;-)

    Persoonlijk heb ik liever een amateuristisch toestel zoals je de 1100D noemt en upgrade ik de objectieven, maar dit is mijn 2 cent ;
    Heb toch wel erg gave platen gezien die uit een 350D/400D/1000D/1100D etc komen waar menig geen jaloers op is

    Comment


    • #3
      Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

      Voorlopig alleen nog maar de 18-55 kit lens en een EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.

      Upgraden zal ik zowieso, de vraag is alleen nog naar wat...
      Bigger aint always better........ Unless you're me!

      Comment


      • #4
        Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

        Hou er rekening mee dat bij de mark I maximum geheugenkaarte in kunnen van 2Gb en die zijn nog moeilijk te krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

          Die 18-55 kitlens mag je al afschrijven op een 1D.

          Ik denk als je je 1100D wilt vervangen door 1D1 dat je dat als een achteruitgang zal gaan zien. Als je echt vooruit wilt, koop dan een 50D, ook al te vinden voor 450€ en je 18-55 kitlens past daar ook gewoon op.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

            Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
            Voorlopig alleen nog maar de 18-55 kit lens en een EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM.

            Upgraden zal ik zowieso, de vraag is alleen nog naar wat...
            Waarom wil je upgraden ?
            wat kan volgens jou de 1100D niet ?

            Persoonlijk zou ik eerst eens kijken naar de objectieven. Hier is na mijn idee de meeste winst te behalen ;-)

            Comment


            • #7
              Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

              ik zou deze lekker aan me voorbij laten gaan, niet alleen is het kreng loodzwaar, accu's behoorlijk slecht en ook nog eens zwaar, hoge iso's kun je boven de 400 niet of nauwelijks gebruiken.
              Beter kun je gaan zoeken vanaf het mark 2n model, deze is net even iets beter op vele vlakken en zul je tov de 1100 erop vooruitgaan.
              Als je echt een goedtoestel wilt waar je een paar jaar mee vooruit kunt dan is het het beste, indien je de 1 serie wil om uit te kijken naar een mark 3, hiervan zijn de accu's een stuk lichter en kleiner en vooral erg goed.
              Vergis je niet techniek gaat tegenwoordig zo snel dat een toestel van een aantal jaren geleden al snel achterhaaldis, niet zozeer de bouwkwaliteit, want dat is onverslijtbaar, maar intern is het oude meuk, trage processors, achterhaalde sensoren, ook al was het destijds een toptoestel.
              Begrijp me niet verkeerd, het is en blijven toptoestellen, maar in verhouding achterhaald.
              Mijn beste Foto moek nog trekke.

              Comment


              • #8
                Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                Mijn vondsten op het net worden hier dus ook bevestigd... Het lijkt er toch op dat ik nog een tijdje zal bijsparen voor een échte verbetering.
                Bigger aint always better........ Unless you're me!

                Comment


                • #9
                  Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                  Oorspronkelijk geplaatst door oNeX Bekijk bericht
                  Mijn vondsten op het net worden hier dus ook bevestigd... Het lijkt er toch op dat ik nog een tijdje zal bijsparen voor een échte verbetering.
                  dat is de beste beslissing die je kan maken....4.5MP ccd sensor, 2" schermpje met 120000px, toen heel mooi, nu niet echt meer
                  D800 en een goed glasservies

                  Comment


                  • #10
                    Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                    Zo is het, als je echt een stap vooruit wilt maken voor dezelfde prijs, kijk dan uit naar een 50D. Wil je toch voor een 1D gaan, spaar dan door voor minstens een 1D2n
                    Fotografie is leren kijken.
                    http://johanluyckx.weebly.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tollerke Bekijk bericht
                      Zo is het, als je echt een stap vooruit wilt maken voor dezelfde prijs, kijk dan uit naar een 50D. Wil je toch voor een 1D gaan, spaar dan door voor minstens een 1D2n
                      Ik ben (4 jaar geleden) van een 400D - ongeveer de techniek van de 1000-1100D - naar een 50D gegaan.
                      Voor z'n geld momenteel de beste upgrade, een 7D is nog te duur.
                      Hou er wel rekening mee dat je 70-300 de AF van de camera niet kan volgen.
                      Je zal je wel een stuk professioneler voelen, maar ik wil gerust de wereld rondtrekken met een 1100D als ik bij Canon de lenzen mag kiezen (reken dat je hieraan minstens 3-4 maal meer zal uitgeven dan aan bodies).

                      Comment


                      • #12
                        Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                        Een 1D kopen is ook een groot risico heh.
                        99,99999999 kansen op de 100 dat het van een professional komt.
                        En die gasten verslijten hun materiaal wel degelijk hoor.
                        Je zou een opgeleefd apparaat kopen.

                        Als je wil opstappen naar meer functionaliteit een een goede sensor, dan zou ik ook 50D aanbevelen en dan eerst verder investeren in glas.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                          Spaar voor een 50D en een Tamron 17-50 2.8 lens.
                          Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                          Comment


                          • #14
                            Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                            Spaar voor een 50D en een Tamron 17-50 2.8 lens.
                            Dat zit er dik in. Ik ben er al enkel tegen gekomen op het net en dat past wel in het budget.
                            Bigger aint always better........ Unless you're me!

                            Comment


                            • #15
                              Re: 1100D out, 1D Mark 1 in?

                              Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                              Een 1D kopen is ook een groot risico heh.
                              99,99999999 kansen op de 100 dat het van een professional komt.
                              Huh
                              Waarom zou dat zo zijn ??

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X