Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 EXII?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 EXII?

    Ik vroeg me af of er veel modelfotografen een beauty dish gebruiken voor buitenshoots en of dit geen slameur is vb in bos, gebouw,...
    Heb nu een 580 EXII + 270 EXII, deze laatste heb ik erbij gekocht als compact flitser voor op reis, maar kan hem ook als slave gebruiken.

    Een 580 EXII als master + 270 EXII als slave in een beauty dish zou niet aan te raden zijn zeker de 270EXII waarschijnlijk niet goed genoeg?
    Best een 580 EXII + 430 EXI of II ? (ETTL) combinatie wanneer de slave in een beauty dish of nog andere 100% compatibele merken als de 430 EX series met ETTL?

  • #2
    Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

    waarom ben jij steeds bezig op die slave functie?

    heb je geen slave-mogelijkheid met je toestel?
    als dat niet het geval is, koop je dan een setje radiotriggers, nog makkellijker

    en ja, ik gebruik meesta een beautydish voor shoots op locatie. die is compact, licht en easy to use. ook sluit die qua outcome van licht m.i. vrij nauw aan bij het aanwezige licht aangezien de zon ook iets harder licht is en een beautydish toch ook wel vrij contrastrijk licht geeft
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

      Wat bedoel je met een slave mogelijkheid met je toestel? Heb een 5DMKII.
      De 580 EXII zou ik als master gebruiken, de 270 EXII heeft een switch om als slave te gebruiken (dacht de oude 270EXI niet), heb ook een setje Yugnuo met zender en 2 ontvangers.
      Maar ik vroeg me af of de 270 EXII wel krachtig genoeg zou zijn om deze in een beauty dish te gebruiken van zo'n 60cm, normaal niet zeker?
      Zou er anders een 430 EXII of andere flitser bijkopen.

      Comment


      • #4
        Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        heb ook een setje Yugnuo met zender en 2 ontvangers.
        gewoon je triggers gebruiken in plaats van een flits op te offeren als master... waarom zou je dat doen? click

        goede beauty dishes voor reportage flitsers vind je hier: click
        Last edited by d_oracle; 28 september 2012, 21:45.
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Wat bedoel je met een slave mogelijkheid met je toestel? Heb een 5DMKII.
          De 580 EXII zou ik als master gebruiken, de 270 EXII heeft een switch om als slave te gebruiken (dacht de oude 270EXI niet), heb ook een setje Yugnuo met zender en 2 ontvangers.
          Maar ik vroeg me af of de 270 EXII wel krachtig genoeg zou zijn om deze in een beauty dish te gebruiken van zo'n 60cm, normaal niet zeker?
          Zou er anders een 430 EXII of andere flitser bijkopen.
          uitproberen zou ik zo zeggen of die krachtig genoeg gaat zijn

          ik heb er eentje liggen van 40cm als ik het mij goe herinner
          je moet vooral gaan zien welke je koopt en als je bvb voor een gaat met bowens-koppeling dat je geen licht gaat verliezen door 'gaten' achteraan.

          ik heb YN-460 II, 430 EXII en ik kan toch wel vrij goed uit de voeten ermee
          ik heb onlangs zelf een trouw gedaan met die beautydish en dan een 580 EX-II die ik mee in bruikleen had met een 70-200 2.8 en ik heb met die 580 perfect zelfs kunnen werken om ook blauwe lucht te verkrijgen in vrij sterke zon met een koppel op f7.1 als ik het mij goed herinner
          als je voorbeeld wilt, kan ik altijd wel eens kijken
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

            Wat wordt er juist bedoeld met "een flits op te offeren als master" ?
            Wat verlies je wel als je een flits als master en één als slave zet en wat is het voordeel van de triggers dan wel hiertegenover?

            Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
            gewoon je triggers gebruiken in plaats van een flits op te offeren als master... waarom zou je dat doen? click

            goede beauty dishes voor reportage flitsers vind je hier: click

            Comment


            • #7
              Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

              ja, je gaat eigenlijk je 580 'verliezen' omdat die op je toestel staat terwijl je daar eigenlijk een supergoede flits hebt die je beter kan inzetten als flits in je beautydish in combinatie met die triggers.

              ook heb je als nadeel dat de 270 het flitssignaal van je 580 moet zien waardoor je veel meer beperkt bent over de positie van waar je beautydish met de 270 staat
              bij volle zon kan het nog eens extra lastig worden aangezien de zon het signaal kan verstoren
              Website: http://www.svisimaging.be

              Comment


              • #8
                Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                Bedankt voor de uitleg, denk dat ik toch een 430 EXII zal bijkopen, die 270 EXII is waarschijnlijk maar een goedkoop compact vakantieflitsertje om toch iets te hebben wegens geen interne in Canon fullframes.
                Als deze dan nog in een beauty dish zit zal die waarschijnlijk niet veel licht geven, denk niet dat er hier iemand is die zo'n setup gebruikt

                Of misschien de 580 EXII in de beauty dish steken en de 270 EXII opstellen met trigger, is toch niet te ver daar een beauty dish redelijk dicht staat bij het model.

                Oorspronkelijk geplaatst door SVIS Bekijk bericht
                ja, je gaat eigenlijk je 580 'verliezen' omdat die op je toestel staat terwijl je daar eigenlijk een supergoede flits hebt die je beter kan inzetten als flits in je beautydish in combinatie met die triggers.

                ook heb je als nadeel dat de 270 het flitssignaal van je 580 moet zien waardoor je veel meer beperkt bent over de positie van waar je beautydish met de 270 staat
                bij volle zon kan het nog eens extra lastig worden aangezien de zon het signaal kan verstoren
                Last edited by CanonYouCan; 29 september 2012, 10:11.

                Comment


                • #9
                  Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                  ik weet nu niet vanwaar je bent, maar als je wilt, ben je altijd eens welkom om na te gaan wat het geeft

                  nu snap ik persoonlijk toch niet waarom jij zo vasthoudt aan 2 flitsers

                  op zich is er ook niets mis met die 270 eventueel he
                  indien je echt 2 flitsers nodig hebt, kan die altijd perfect volstaan als invullicht
                  Website: http://www.svisimaging.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                    Ik ben van de kust, maar moet dringend eens een strobistencursus volgen... heb al een paar videos van strobistenworkshops gedownload maar moet ze nog eens goed bekijken.
                    Heb nog een beginnersvraag : als ik de sender in de flitsvoet van m'n 5DII steek en de 2 flitsers elk in een trigger, is het de ene keer één van beiden die flitst, de andere keer alle twee samen.
                    Ik richt gewoon m'n camera in het midden om eens te testen en beide flitsers om nog geen meter van van elkaar.

                    Zou dit aan een instelling liggen en hoe moet je ze telkens beiden laten flitsen? Ik werk met een CT-04 draadloos setje.
                    De slaapstand van de 580EXII moet ik ook nog eens kijken hoe uit te zetten.
                    Last edited by CanonYouCan; 29 september 2012, 10:36.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                      Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                      Ik werk met een CT-04 draadloos setje.
                      De slaapstand van de 580EXII moet ik ook nog eens kijken hoe uit te zetten.
                      niet erg betrouwbaar blijkbaar dat setje... schaf een recentere trigger set aan... zie click en in de sticky...


                      gebruik je 580 als externe flits en koop eventueel een flits bij, maar die heb je eigenlijk niet nodig... je kan ontzettend veel doen met slechts één flits... leer die eerst goed kennen... alle parameters... en ja, ga eerst een workshop volgen.

                      als je een flits bij koopt kan dat een goedkope Yungnuo zijn... je hebt helemaal geen canon nodig... YN580 bijvoorbeeld...
                      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                        Ok zal eerst een enkel met de 580 EXII in de beauty dish testen.

                        Kun je gewoon je 580 EXII samen met de 5DMKII op afstand laten flitsen zonder wireless trigger (en hoe indien het geval).
                        Dacht dat ik eens las dat er iets draadloos ingebouwd is in de flitser zelf, maar ben niet zeker als er in in de 5DMKII zelf ook een zendertje ingebouwd zit.

                        Wat is er dan mis met de CT-04, hier nochthans allemaal positieve reviews van gebruikers :

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                          oude technologie waarbij de frequentie niet de meest stabiele is

                          ik heb ook nog PT-04's gehad van ishoot maar ben overgeschakeld naar de betrouwbaardere RF-602's en in de toekomst zouden die wel eens kunnen vervangen worden door nog een ander merk en type maar dat is dan door de meerwaarde aan mogelijkheden
                          Website: http://www.svisimaging.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                            Ok zal eerst een enkel met de 580 EXII in de beauty dish testen.
                            waarom een beauty dish? begin met een paraplu... dit is veel makkelijker om mooi resultaat te halen... beauty dish is een veel moeilijkere modifier... eerst de parameters leren begrijpen en toepassen... een paraplu is daar erg geschikt voor.... click

                            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
                            Wat is er dan mis met de CT-04, hier nochthans allemaal positieve reviews van gebruikers :
                            http://www.amazon.com/Wireless-Trigg...ews/B003GVQ1J4
                            dat merk je toch zelf? ze zijn niet zo betrouwbaar... beperkte rijkwijdte... een RF602 setje kost amper 23€, en werkt op een veel betrouwbaardere frequentie, tot 100m ver, etc... lees de links die ik gestuurd heb hogerop
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie gebruikt een beauty dish voor buitenshoots / combi master 580EXII+slave 270 E

                              Wel ik heb reeds een paraplu, octagon softbox en beauty dish gekocht.
                              Als je zo'n triggersetje zoals de RF602 gebruikt met 2 flitsers, koop je dan één sender + receiver en stuurt de master de slave aan, of toch beter 2 receivers voor een betere 2.4ghz ontvangst ?
                              Bij de CT-04 kocht ik één zender met 2 ontvangers.

                              Comment

                              Working...
                              X