Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ondergaande zon...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ondergaande zon...



    Update: originele versie zonder opgelichte stukjes(kleur wat getemperd). Zie opmerking 'perman'


    Update 2: Zonder kleurruisfiler. Dat was de oorzaak dat hij de stukjes opgelicht had
    Last edited by Guest4; 28 september 2012, 14:33.

  • #2
    Re: Ondergaande zon...

    ik kan dit zeker smaken, knap!!
    mvg Wilfried

    7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

    Comment


    • #3
      Re: Ondergaande zon...

      'k Zou er toch nog eens naar kijken, want volgens mij zijn er stukken(jes) overgeslagen bij de bewerking
      perman
      canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

      Comment


      • #4
        Re: Ondergaande zon...

        Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
        'k Zou er toch nog eens naar kijken, want volgens mij zijn er stukken(jes) overgeslagen bij de bewerking
        Dank voor de reactie's hierboven. Hij is niet 'veel'(sorry, was foutje ) bewerkt, maar u heeft gelijk, want ik zie het ook. Wat er is gebeurt is dat de plant wat is opgelicht en bij de arcering van deze heeft hij mee de stukjes opgelicht. Zal morgen eens de originele versie plaatsen en dan zul je gelijk het verschil zien. Gan nu slapen, morgen ochtenddienst
        Last edited by Guest4; 28 september 2012, 00:57.

        Comment


        • #5
          Re: Ondergaande zon...

          Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
          Dank voor de reactie's hierboven. Hij is niet bewerkt, maar u heeft gelijk, want ik zie het ook. Wat er is gebeurt is dat de plant wat is opgelicht en bij de arcering van deze heeft hij mee de stukjes opgelicht. Zal morgen eens de originele versie plaatsen en dan zul je gelijk het verschil zien. Gan nu slapen, morgen ochtenddienst
          Niet bewerkt en toch opgelicht ?
          Ik denk dat met Lighten shadows (PS-E) op eenvoudiger wijze
          het bedoelde resultaat kan worden bereikt. Met deze methode behoeft
          er niet een deel van de foto te worden geselecteerd
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #6
            Re: Ondergaande zon...

            Voor alle andere bezoekers, hij is niet 'veel' bewerkt. Er ontbrak een woordje tussen 'niet' en 'bewerkt',..
            Last edited by Guest4; 28 september 2012, 00:57.

            Comment


            • #7
              Re: Ondergaande zon...

              mooi en anders

              Comment


              • #8
                Re: Ondergaande zon...

                Idee op zich vind ik wel goed. Mits het gebruik van een klein beetje licht van een invulflits kon je eventueel hetzelfde effect bekomen hebben, zonder dat je dan hoefde na te bewerken. Maar ik weet niet als je daarover beschikt. Indien niet, dan moet een mens roeien met de riemen die hij heeft
                Ik weet niet als een ander standpunt mogelijk was, zodat je nog een andere compo kon maken. Misschien had het ook wel iets als je de plant op de voorgrond tegen de egale achtergrond zou hebben en dan daarnaast enkel het vage gras op de achtergrond. M.a.w mocht de plant op de voorgrond kunnen opschuiven naar rechts en de rest blijven zoals het was, zou het misschien ook wel iets geven ?
                groeten,
                deka
                There is a crack in everything, that's how the light gets in. ( L. Cohen )

                Comment


                • #9
                  Re: Ondergaande zon...

                  Jammer dat je bij de update dat (mooie) kleurverlies hebt!
                  vriendelijke groeten, Sien

                  Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ondergaande zon...

                    Ik vind de eerste foto er knap uitzien, die heeft mijn voorkeur.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ondergaande zon...

                      hmmm,
                      ik zou eens een nieuwe 'bijna niet bewerking' willen zien
                      ik probeer...
                      mijn Fijsboecq en mijn flickr

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ondergaande zon...

                        Oorspronkelijk geplaatst door deka Bekijk bericht
                        Idee op zich vind ik wel goed. Mits het gebruik van een klein beetje licht van een invulflits kon je eventueel hetzelfde effect bekomen hebben, zonder dat je dan hoefde na te bewerken.
                        groeten,
                        deka
                        Aan allen hierboven bedankt voor de reactie's en tips Volledig met je eens Deka, mijn flits zat in mijn tas en kijk hoe we erbij lagen Had dus op dat moment geen zin om mijn plekje te vergeven Volgende keer neem ik zeker mijn flits mee naar beneden Dank voor de tip.

                        Frie/Bommasien/Joerisan en Noenkeltje Deze is alleen een beetje naverscherpt met de verkleining, dus is dezelfde als de eerste De 1e update is dus wat kleur betreft getemperd, en is idd niet zo fraai.
                        PW: Idd. LS even zelf zijn gang laten gaan en zag dat hij alleen de plant een beetje opgelicht had.
                        Perman: Door het gebruik van de ruiskleurfilter(omdat ik dacht banding te zien in het bovenste gedeelte) werden die stukjes mee opgelicht.

                        Hoop dat deze 3e(met kadertje voor de duidelijkheid) meer kan smaken
                        Last edited by Guest4; 28 september 2012, 14:05.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ondergaande zon...

                          Kom er nu pas invallen, en vind dat de laatste up een echt mooie plaat is geworden.
                          Ik heb wel een poging gedaan om het "gefriemel" weg te denken. En dan ontstaat imho een nog mooier plaatje ! Minder erop, maar meer zeggingskracht.
                          Groeten,
                          Johan
                          Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                          Vriendelijke groeten, Johan

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ondergaande zon...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                            Ik heb wel een poging gedaan om het "gefriemel" weg te denken. En dan ontstaat imho een nog mooier plaatje ! Minder erop, maar meer zeggingskracht.
                            Groeten,
                            Johan
                            Volledig met je eens Johan. dank voor de reactie

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ondergaande zon...

                              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                              Aan allen hierboven bedankt voor de reactie's en tips Volledig met je eens Deka, mijn flits zat in mijn tas en kijk hoe we erbij lagen Had dus op dat moment geen zin om mijn plekje te vergeven Volgende keer neem ik zeker mijn flits mee naar beneden Dank voor de tip.

                              Frie/Bommasien/Joerisan en Noenkeltje Deze is alleen een beetje naverscherpt met de verkleining, dus is dezelfde als de eerste De 1e update is dus wat kleur betreft getemperd, en is idd niet zo fraai.
                              PW: Idd. LS even zelf zijn gang laten gaan en zag dat hij alleen de plant een beetje opgelicht had.
                              Perman: Door het gebruik van de ruiskleurfilter(omdat ik dacht banding te zien in het bovenste gedeelte) werden die stukjes mee opgelicht.

                              Hoop dat deze 3e(met kadertje voor de duidelijkheid) meer kan smaken
                              Voila zie, met een beetje aandacht komt het plaatje best wel goed.
                              Soms vraag ik me af, en dat geld hier voor vele (zeker beginners), of er echt aandacht besteed wordt aan de foto alvorens te plaatsen.

                              Snap je wat ik wil zeggen?...roef, roef in euforie....gauw plaatsen want 't is een schoneken..

                              Laat je foto's even overnachten en wees "zelf-kritisch" de dag nadien.

                              Bedankt voor de updates en verbeteringen
                              perman
                              canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                              Comment

                              Working...
                              X