Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Monopod Manfrotto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Monopod Manfrotto

    Ik heb een monopod van Manfrotto zien liggen voor 30 € (676b). Ik heb hem vastgehad en vind hem wel redelijk stevig aanvoelen.
    Nu mijn vraag, is een monopod ook interessant voor een kleiner toestel (niet-DSLR) Mijn Oly heeft wel 10x optische zoom.

    Er staat ook geen kop op de monopod. Ik heb hier ergens van Mic gelezen om er een 234RC (tilthead) op te zetten, maar als het goed kan zien kan die maar in 1 richting draaien (goed voor van landscape naar portret te gaan. Is een balhoofd niet beter? Als ik afga op het artikel op http://www.outdooreyes.com/photo5.php3 staat de monopod toch niet altijd echt recht dus is een balhoofd toch flexibeler, of heb ik het hier mis?
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

  • #2
    Bij Mannfroto heeft men een rubber balhoofd. Het is een stevige verbinding in rubber die u in staat steld om allelei kanten uit te draaien. Een monopod is toch geen stabiel statief. Het is een oplossing in veel gevallen. Ik ben voorstander van zo'n rubber spul en is nogbetaalbaar ook.

    Comment


    • #3
      Librix: bedankt, maar je hebt perongeluk geen typenummer hiervan?
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment

      Working...
      X