Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

exif paswoordbeveiligen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • exif paswoordbeveiligen

    Is het mogelijk om de EXIF gegevens te beveiligen met een paswoord. Als men zijn naam en een copyright in lightroom invult kan dit zo maar veranderd worden.

  • #2
    Re: exif paswoordbeveiligen

    Nee. Ja.

    Jan

    Comment


    • #3
      Re: exif paswoordbeveiligen

      Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
      Nee. Ja.
      Correct. Je zou eventueel de foto wel in een .zip-bestand kunnen omzetten en die met een password beveiligen. Dan kan iemand die het password niet kent geen veranderingen aanbrengen. Er zit wel een klein nadeeltje aan die oplossing...

      Comment


      • #4
        Re: exif paswoordbeveiligen

        Bedankt voor de vlugge reacties. Wel jammer, het heeft dan geen zin om je naam en/of copyright toe te voegen. Iedereen kan dat in zijn eigen naam veranderen en zodoende blijft je foto niet meer je eigendom.

        Comment


        • #5
          Re: exif paswoordbeveiligen

          Oorspronkelijk geplaatst door Rolle150 Bekijk bericht
          Bedankt voor de vlugge reacties. Wel jammer, het heeft dan geen zin om je naam en/of copyright toe te voegen. Iedereen kan dat in zijn eigen naam veranderen en zodoende blijft je foto niet meer je eigendom.
          Als ik mijn naam op jouw huis schilder, is het dan van mij?

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: exif paswoordbeveiligen

            Dat bedoel ik juist. Als ik iets maak (een foto) is hij van mij, dus vandaar. Als jij zelf een huis koopt staat je naam ook op de koopakte en kan hij niet veranderd worden.

            Comment


            • #7
              Re: exif paswoordbeveiligen

              Oorspronkelijk geplaatst door Rolle150 Bekijk bericht
              Als ik iets maak (een foto) is hij van mij, dus vandaar.
              En die blijft ook van jou. De wet is gelukkig niet gebaseerd op de informatie die in de EXIF staat.

              Comment

              Working...
              X