Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

    Hallo,

    Binnenkort fotografeer ik een huwelijk. Ik beschik over een Nikon D80. Al van bij het begin vond ik mijn kleuren niet echt ok, met een grijskaart vind ik ze te geel, zonder te blauw, ik moet ook steeds mijn belichting aanpassen of ik heb uitgebrande plekken in mijn foto's. Hij gaat ook heel snel bij automatische stand onder de 1/60 sec terwijl hij mijn diafragma dan op 8 zet??? kvind dat je dit toestel echt altijd moet instellen en met 2 kleine kindjes wil ik toch wel eens automatisch fotograferen.
    Daarom... dacht ik zo een Canon bij te kopen. Op internet kan ik een Canon 550d kopen met standaardlenzen en flits voor 800 euro. In de winkel een canon 60D met 18-135mm voor 1049,00 euro, geen flits. Wat zijn de verschillen tss 550d en 60d? Zijn alletwee 18Mp

  • #2
    Re: Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

    Ik denk dat je het niet in aanschaf van materiaal moet zoeken maar ervaring en kennis moet opdoen...
    Ik denk dat de oorzaak van foto's waar je niet tevreden mee bent bij jezelf ligt.
    nikon D90 & ikelite D70 housing

    Comment


    • #3
      Re: Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

      Oorspronkelijk geplaatst door creatiefke Bekijk bericht
      Hallo,

      Binnenkort fotografeer ik een huwelijk. Ik beschik over een Nikon D80. Al van bij het begin vond ik mijn kleuren niet echt ok, met een grijskaart vind ik ze te geel, zonder te blauw, ik moet ook steeds mijn belichting aanpassen of ik heb uitgebrande plekken in mijn foto's. Hij gaat ook heel snel bij automatische stand onder de 1/60 sec terwijl hij mijn diafragma dan op 8 zet??? kvind dat je dit toestel echt altijd moet instellen en met 2 kleine kindjes wil ik toch wel eens automatisch fotograferen.
      Daarom... dacht ik zo een Canon bij te kopen. Op internet kan ik een Canon 550d kopen met standaardlenzen en flits voor 800 euro. In de winkel een canon 60D met 18-135mm voor 1049,00 euro, geen flits. Wat zijn de verschillen tss 550d en 60d? Zijn alletwee 18Mp
      Hoi,
      was het maar waar dat je met een ander toestel automatisch kunt fotograferen, en zelfs met kleine kinderen die veel bewegen perfecte foto's kunt krijgen (Zou ik zelf niet leuk vinden, want dan is fotografie geen uitdaging meer).
      Zelfs als je een toestel van 2 á 3.000 euro koopt zul je het zelf moeten instellen.
      Fotografie is een "kunst", en dat maakt het interessant. Ik weet zeker dat je met je D80 ook hele goede foto's kunt maken.
      Alleen komt instellen en later bewerken erbij kijken.
      Veel succes nog.
      Groeten
      Paul

      Comment


      • #4
        Re: Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

        Oorspronkelijk geplaatst door creatiefke Bekijk bericht
        Hallo,

        Binnenkort fotografeer ik een huwelijk. Ik beschik over een Nikon D80. Al van bij het begin vond ik mijn kleuren niet echt ok, met een grijskaart vind ik ze te geel, zonder te blauw, ik moet ook steeds mijn belichting aanpassen of ik heb uitgebrande plekken in mijn foto's. Hij gaat ook heel snel bij automatische stand onder de 1/60 sec terwijl hij mijn diafragma dan op 8 zet??? kvind dat je dit toestel echt altijd moet instellen en met 2 kleine kindjes wil ik toch wel eens automatisch fotograferen.
        Daarom... dacht ik zo een Canon bij te kopen. Op internet kan ik een Canon 550d kopen met standaardlenzen en flits voor 800 euro. In de winkel een canon 60D met 18-135mm voor 1049,00 euro, geen flits. Wat zijn de verschillen tss 550d en 60d? Zijn alletwee 18Mp
        toestel is op zich best ok!! levert prima kleuren (alle mits correct ingesteld)

        maar JIJ hebt dringend nood aan een basiscursus.
        investeren in een toestel gaat in uw geval niet helpen.
        op groene stand fotograferen en niet weten wat er gebeurt, jah ...
        een nonkel bob in de zaal?

        sterkte met je huwelijk, hoop da je het niet verknalt voor het echtpaar!
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

          SV op 1/160 en je hebt al 1 probleem opgelost.

          Comment


          • #6
            Re: Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

            Een beetje een vreemde redenering: Mijn oude Nikon is niet goed dus koop ik een Canon. Als je je werkelijk beperkt voelt door je body, koop dat een D7000, maar moest ik niet de hoge iso-mogelijkheid nodig hebben (dit is voor donkerdere situaties), was ik nu nog steeds aan het fotograferen met mijn D80 (wat nog steeds een prachtige camera is). Je hebt al een lens, dus kan je een body kopen voor 799 euro. Een 35mm 1.8 dx is ook een goede aanrader!

            Ik hoop echt dat er ook een andere fotograaf aanwezig zal zijn op dat huwelijk, want een huwelijk is echt zeer moeilijk en zelfs een aparte tak van de fotografie dat veel kennis en ervaring nodig heeft.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

              Als je je kleuren niet goed krijgt met het gebruik van een grijskaart dan is er zeker iets fout. Is je monitor gecalibreerd? Want als er iets werkt voor correcte kleuren is het zeker wel een grijskaart.

              Spelende kinderen op auto ;veel succes

              En een huwelijk zonder enige fotografiekennis of zelfs deftig materiaal is vragen om teleurstellingen, zowel van jou als van het koppel.
              En dan hebben we het nog niet over de nabewerking, de meesten onder ons proberen belichting en kleuren al goed te hebben op het moment zelf maar dan nog ontkom je niet aan nabewerking.
              Ook al om de beperkingen die eigen zijn aan je camera en lenzen te retoucheren (zoals vertekening, contrast, dichtgelopen zwarten en uitgebeten hooglichten).
              Eén van de uitdagingen is bijvoorbeeld het zwarte pak naast het witte kleed ,als je niets van fotografie kent dan gaat geen enkele camera dat goed doen.
              Ik zit na een huwelijk dat één dag duurt nog veel langer na te bewerken.....
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Canon 550d of toch 60d? Nu Nikon d80

                en om op de oorspronkelijke vraag te antwoorden.

                550D en 60D gebruiken dezelfde sensor.
                De 60D is voorzien van een ingebouwde flits maar gebruik bij voorkeur liever een externe...zeker voor op een trouw.
                De body van de 60D voelt steviger, meer 'pro', aan t.o.v. de 550D.
                60D reageert ook iets sneller dan de 550D.

                Moest ik tssn 1 van beide moeten kiezen dan zou ik voor de 60D gaan.

                Ter info: zowel nikon als canon heeft vooruitgang geboekt in 'full auto mode' t.o.v. de oude D80.

                Comment

                Working...
                X