Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijnmode

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijnmode


    Werk op Manifesta 9 te Genk



    Bedankt voor het kijken en commentariëren!!

    Last edited by Zoomb; 27 september 2012, 09:24.
    Niet geschoten is altijd mis!

  • #2
    Re: Mijnmode

    heel goed hoor.
    en ook heel knap.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mijnmode

      Mooie opstelling. Origineel en theatraal. De hdr-impact op de ramen hou ik niet zo van (glow, vergrijzing in het linkerraam,...).

      Comment


      • #4
        Re: Mijnmode

        Merci!

        @Fibonacci: ik ben er zelf ook niet helemaal tevreden over. Die glow was stukken erger (bewolkt en véél tegenlicht, donker binnen met zachte spot op het kunstwerk zelf) dus moest het ermee doen.
        Het linkerraam was een dillemma: het stond er correct op na de HDR-omzetting. Met correct bedoel ik: alles scherp en kleurrijk. Nu vond ik dat de Vlaamse lintbebouwing en Manifesta-parking weinig toe te voegen hadden aan het geheel en in tegenstelling storend werkten... Ik ben eigenlijk geen fan van dingen te "veranderen" aan een foto, (vandaar misschien mijn gebrekkig talent op dat vlak ) maar hier heb ik een pak onscherpte toegevoegd, verzadiging naar beneden getrokken en ik dacht ook met de helderheid gespeeld. Misschien wat te ver gegaan...?
        Niet geschoten is altijd mis!

        Comment


        • #5
          Re: Mijnmode

          Het geheel oogt toch mooi hoor.
          Vooral de kleuren in de hoeveelheid stof, vind ik knap.

          groetjes

          moniq
          groetjes, moniq (BD1321BE)

          A picture paints a thousand words

          Comment


          • #6
            Re: Mijnmode

            Niet teveel afbreuk doen aan jezelf. Da's nie gezond. Laat dat maar aan anderen over
            Brengt de hdr-toepassing wel een meerwaarde? Maar als je in die richting met dat effect wil, kan je terug de originele foto, aangepast qua belichting vanuit raw, over- of onderbelicht of gedesatureerd of whatever (specifiek aangepast voor de ramen) opnieuw (gradueel) gaan inblenden op de vensters. Een hdr op zo'n punten aanpassen op het bekomen resultaat zelf delicaat omdat de tonemapping reeds de situatie heeft ontregeld (dergelijk verhoogd dynamisch bereik in de vensters is hier vermoedelijk niet gewenst) en vandaar is de situatie al snel oververwerkt. Zodus werk je misschien een of meerdere raws uit, specifiek in de richting van lokale gewenste effecten en schilder ze door je hdr met layer masks in verschillende blending modes/opacity. Wel moet er dan uiteraard rekening worden gehouden dat de hdr-pop niet te opvallend afsteekt tov de terugezette niet-hdr elementen. Zo'n workflow zal dan ook het best overkomen vertrekkende vanaf een niet té surrealistische hdr-toestand. De foto is naar mijn gevoel nog niet helemaal af.

            Hopelijk heb je er iets aan. Veel succes,
            F.
            Last edited by Fibonacci; 27 september 2012, 11:33. Reden: Explicatieve déchaotisatie :-/

            Comment


            • #7
              Re: Mijnmode

              Daar heb ik zéker wat aan! Ik heb nog een lange weg te gaan en zeker op het vlak van Photoshop ben ik nog een complete leek... (Bij deze foto heb ik photoshop enkel gebruikt om de foto's met elkaar uit te lijnen aangezien die uit de hand getrokken zijn. Volgende keer statief niet op de parking laten dus! )

              Het iets overbewerkte, dramatische was wel de bedoeling, maar de verhoogde dynamic range in de vensters was inderdaad niet intentioneel/nodig/gewenst...

              Ik probeer van 't weekend mss eens je tips uit! Bedankt.
              T
              Niet geschoten is altijd mis!

              Comment

              Working...
              X