Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Memo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Memo

    1.

    Last edited by Loeky; 26 september 2012, 08:23. Reden: titel te onduidelijk

  • #2
    Re: In memorium...

    Sorry, maar ik heb al veel betere gezien, ook van jou.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

    Comment


    • #3
      Re: In memorium...

      krijg het hier niet scherp.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: In memorium...

        Hm, deze vind ik ook niet bijzonder geslaagd.
        Ik ben sowieso al niet wild van die bewerkingen (zoals bij de duiven en genesis), dus daar moet je wel rekening mee houden bij het inschatten van m'n commentaar
        Maar hier zit er weinig spannends in. Ik zie niet meteen de bedoeling van de foto, het onderwerp, zeg maar. En dat is wat me hier vooral stoort.
        Ik zie een lege zetel en bloemen, en in combinatie met de titel (in memoriam) denk ik aan een overleden grootouder ? Maar dan passen de fleurige zonnebloemen zo niet,
        en snap ik niet goed wat dat gouden ei betekent. Ik vind het dus lastig.

        (De radiator en het kistje wat daartegen hangt storen hier ook wel een beetje, omdat je het niet helemaal ziet. Ofwel wel, ofwel niet)

        Comment


        • #5
          Re: In memorium...

          Oorspronkelijk geplaatst door MadHatter Bekijk bericht
          Hm.........
          en snap ik niet goed wat dat gouden ei betekent.....
          denk...dat dat een foto is, maar weet het niet zeker, tis allemaal tè onscherp hier..?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: In memorium...

            Ik heb de titel veranderd in Memo (herinnering). Neen Bouk de foto is wel degelijk scherp. Maar dit is een speciale bewerking en hoort bij de foto. Het is ook geen gouden ei. Maar het geheel stelt wel degelijk iets voor. Ik ben benieuwd wie het zal vinden.

            Comment


            • #7
              Re: In memorium...

              Voor mij is het net een romantisch schilderijtje. Ik vind de kleuren hier heel erg mooi!
              Touch the Earth...Gently
              www.passionsenfrance.com

              Comment


              • #8
                Re: In memorium...

                Ik denk dat er een hondje overleden is, mss het uwe, en dat hij of zij het zonnetje in huis was. Ik hoop van niet, maar dit denk ik hierbij als ik uw foto zie.
                Mvg.

                Comment


                • #9
                  Re: In memorium...

                  @ marie-anne : dan je wel, je hebt al een sleutelwoord gevonden. (met het woord schilderijtje)

                  @ MadHatter : Geef niet dat je er niet wild op bent. Ik kan het begrijpen. Je hebt ook een sleutelwoord ook gevonden. (met het woord overledene) maar het is geen familie. De radiator, het kistje is luchtbevochtiger (wordt vaak aan de radiator gehangen).

                  Meer zeg ik niet. De rest moet gevonden worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: In memorium...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                    @ marie-anne : dan je wel, je hebt al een sleutelwoord gevonden. (met het woord schilderijtje)

                    @ MadHatter : Geef niet dat je er niet wild op bent. Ik kan het begrijpen. Je hebt ook een sleutelwoord ook gevonden. (met het woord overledene) maar het is geen familie. De radiator, het kistje is luchtbevochtiger (wordt vaak aan de radiator gehangen).

                    Meer zeg ik niet. De rest moet gevonden worden.
                    Een ode aan Van Gogh (schilder) met zijn tafereeltjes van zonnebloemen? We zijn een paar jaar geleden de "Circuit Van Gogh" gaan bekijken in Arles, vandaar dat ik daarop kom.
                    Touch the Earth...Gently
                    www.passionsenfrance.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: In memorium...

                      dacht ook al aan Van Gogh, maar alleen zonnenbloemen vond ik dan wat magertjes.
                      en met de datum kan ik geen kant op.
                      maar schilderijtje en overledene klopt dan weer wel.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: In memorium...

                        @ Bouk : proficiat. Maar ik begrijp je niet goed i.v.m. de datum. Ik zie nergens een datum. of bedoel je de datum van de dag van zijn overlijden ? Daar heb ik geen rekening mee gehouden. Omwille van de bloemen.
                        ja de zonnebloemen begonnen de geest te geven.
                        Klein verhaal. Vorige Vrijdag was ik op bezoek die oudere dame die al eens voor me geposeerd heeft. Zag die verse bloemen bij haar op tafel en dacht meteen aan de bloemen van Van Gogh. Toen zag ik ook een tafereel voor me. Een oude keuken tafel, de bloemen een stoel... Maar wou ook geen plagiaat plegen. Dus dacht ik aan figuur Van Gogh. Het "ei" als je goed kijkt is een namaak oor. (Het spijt me als het maar een namaak is, maar ik kon toch moeilijk een oor ergens afsnijden he, het zou tevens te luguber zijn.) Dat oor moest je naar Van Gogh brengen.
                        De bewerking in de foto, het decor (al is het hier een zetel) maar ook die rode doek verwijst naar zijn passie voor zijn werk.
                        Nu op zoek gaan naar dat oor was geen makkie. Gelukkig in Leuven hebben ze een carnavalwinkel, maar die was op maandag dicht. Dus werd de foto pas op dinsdag genomen. Te zien aan de bloemen. Maar ik vond ze toch nog goed genoeg hoor.
                        Last edited by Loeky; 26 september 2012, 13:00.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Memo

                          Sorry Loeky,kon gisteren niet reageren,had direckt door dat het om de zonnebloemen van V Van Gogh ging ,goed gezien ,Tof grts Jozef
                          Hij ging met de TIJD mee,en is nooit terug gezien !!!

                          Comment

                          Working...
                          X