Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Convert Analoge camera naar digitaal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Convert Analoge camera naar digitaal

    Ik las een tijdje terug in een blad een artikel om je oude 35mm. camera om te toveren naar een digitale camera. Je kon een soort rolletje in je camera plaatsen, welke de digitale foto's opsloeg en in plaats van film werd er een soort sensor geplaatst.

    Heeft iemand ervaring met dit fenomeen??? Wat zijn de bevindingen?? Waar kan ik weer informatie vinden??? Waar kan ik ze aanschaffen en wat kosten ze???
    Album: http://www.webmeester.com/

  • #2
    project zou gestopt zijn omdat het uiteindelijk te kostelijk werd.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      dat klopt inderdaad,dat project is afgeblazen.

      Comment


      • #4
        Met een full-frame-sensor moet het mogelijk zijn een digitale rug te maken voor een oude body, zou ik zo denken... maar goed... Dan ben je waarschijnlijk voor de CCD alleen de prijs van een flink van opties voorziene D70 kwijt

        Bovendien is er helemaal geen plaats voorzien voor opslag en batterij. Dat zou dan in een vertical grip moeten of zo...

        Comment


        • #5
          Helaas, helaas....

          Hed me een erg leuk speeltje geleken!
          Album: http://www.webmeester.com/

          Comment


          • #6
            Originally posted by Streetedge
            Helaas, helaas....
            Hed me een erg leuk speeltje geleken!
            Er is een alternatief: diafilm schieten en een degelijke filmscanner kopen.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pieter G.

              Er is een alternatief: diafilm schieten en een degelijke filmscanner kopen.
              Dat was m'n systeem, maar het is tijdrovend en je moet je dia-ontwikkeling afwachten, met het nadeel, dat je ook heel je shoot-opstelling moet laten staan tot je zeker bent dat alles OK is.

              Comment


              • #8
                Leica zou dit jaar op de Photokina hun digitale rug voorstellen, een rug geschikt voor de Reflexen van Leica.
                Zou om en bij de 10 Megapixels doen en zal waarschijnlijk wel kwaliteit in zich hebben. Maar daar ben jij niks mee als je toevallig geen Leica Reflex bezit. Dus beter ni aandenken en uitkijken voor een hedendaags digitaaltje denk dat de beste oplossing gaat zijn. Bezit je reeds een kleinbeeld SLR dan is er misschien een mogelijkheid om de lenzen alsnog te gebruiken op de digitale body. Zo kan dit bij Nikon en bij de EF lenzen van Canon, niet voor de FD lenzen echter. Dus je zou al met het EOS systeem van canon moeten werken om een hedendaagse Canon DSLR te kunnen gebruiken.

                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  De firma bestaat nog (of beter: hun website):
                  http://www.siliconfilm.com/

                  Hun eerste product 'e-film' is heel kortstondig op de markt geweest, maar had veel meer nadelen dan voordelen. Er was een zeer grote cropfactor (2.5x als ik me goed herinner: 50mm wordt dus 150mm !), de zoeker was niet aangepast aan de cropfactor, er was geen mogelijkheid tot extern geheugen (toen kon men een 30-tal foto's opslaan), geen bediening van de digital kant (formaat, grootte, ...), geen LCD voor previews of histogramman, beperkte batterijduur (module moest altijd aan staan, vermits er geen bedieningsknoppen zijn), geen exif-informatie mogelijk, ...

                  Een paar jaar terug hebben ze een opvolger aangekondigd, die ook in een externe module die onderaan de camera (aan het statief-vijsje) wordt vastgevezen voorziet. Die externe module bevat dan het slot voor het geheugenkaartje, een lcd scherm, bedieningsknoppen, ... Maar nu is het bij een aankondiging gebleven: na de aankondiging (anderhalf jaar geleden) is er niets meer van gehoord. En wat ze toen aangekondigd hebben is naar huidige maatstaven ook niet actueel meer (resolutie, nog steeds grote FOV-crop factor)...

                  Ook is het product (zowel hun aangekondigd als hun eerste product) slecht op een beperkt aantal camera's bruikbaar. Niet elke reflex leende zich ertoe: enkel de Nikon F5 (misschien ook de F100, maar ik meen me te herinneren van niet) en ook 1 of twee topmodellen van Canon.


                  Jörg
                  Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                  Comment


                  • #10

                    Er is een alternatief: diafilm schieten en een degelijke filmscanner kopen.
                    Iemand enig idee welke filmscanner geschikt is? Ik wil +/- 5 megapixels als resultaat, en niet te duur uit zijn voor de aanschaf....
                    Album: http://www.webmeester.com/

                    Comment


                    • #11
                      Ik ben altijd tevreden geweest van m'n Nikon Coolscan II als ik maar 1 of 2 slides moest doen. Daarna liep hij 'warm'. Voor een 'coolscan' echt wel een uitdaging... Maar serieus: Zodra ik 4 of 5 slides opeenvolgend deed, verscheen er extra ruis in twee kanalen (Blauw en groen, geloof ik). Bij Nikon vonden ze er niets aan... Waarschijnlijk testen die in een diepvries of zo... pfff...

                      Het toestelletje haalde vlotjes 5 MP van een 100 ASA film.

                      Ik ken iemand die z'n dia's gewoon op een witte muur schijnt, z'n camera vlak boven de projector plaatst en 6MP van z'n muur fotografeert. Gezien de nogal 'natte vinger'-werkwijze leverde het toch wel deftige resultaten op. Niet vergeten een witbalans te maken op je muur met een lege dia (film die 100% licht gezien heeft).

                      Comment

                      Working...
                      X