Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5d III of 1ds III ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5d III of 1ds III ?

    Even mijn situatie schetsen,

    werk momenteel met de 5dII en de 1dIV,

    van beide camera's zéér content.

    Aangezien ik ook geregeld 4x4-evenementen trek, heb ik soms mijn twijfels of de 5dII hier wel tegen kan (modder, slijk, water...), maar nog nooit problemen mee gehad.

    Doe ook geregeld een huwelijk-communie-evenement...

    Tegen einde van het jaar / begin volgend jaar, zoek ik de 5dII te vervangen.

    Vanaf ik de 1dIV heb, en ik op stap ga met 1camera, blijft de 5dII in de tas, 1d is gewoon een ander toestel , dacht dat de 5dII al geweldig was, maar 1d is toch nog een stapje hoger.

    Hoe zit het met de 5dIII in vergelijking met de 1dsIII?
    voor de nieuwprijs van de 5dIII heb je een tweedehands 1dsIII...

    alle info welkom,

    mvg, Marc
    1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
    www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

  • #2
    Re: 5d III of 1ds III ?

    Kan ik je moeilijk raad over geven, is een persoonlijke keuze !
    En het is hier ook niet mijn bedoeling om de 5DIII af te breken of de 1DsIII op te hemelen.

    Maar zoals je zelf ondervonden hebt Marc, eens je een camera uit de 1D reeks hebt gehad ....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: 5d III of 1ds III ?

      deze volg ik, ik ben eigenlijk ook altijd al geboeid geweest door de 1Ds III. lijkt me op zich nog steeds een uitstekend toestel
      UnicornPictures on Facebook & Flickr

      Comment


      • #4
        Re: 5d III of 1ds III ?

        Als ik een vergelijking maak, dan is dat tussen de 1D MKIII en de 5D MKIII.
        Sinds ik de 5D MKIII heb, wordt de 1D MKIII veel minder gebruikt.
        De 5D MKIII heeft een nog betere AF dan de 1D MKIII, en een veel betere beeldkwaliteit (zeker op hoge is is het verschil heel groot).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: 5d III of 1ds III ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Als ik een vergelijking maak, dan is dat tussen de 1D MKIII en de 5D MKIII.
          Sinds ik de 5D MKIII heb, wordt de 1D MKIII veel minder gebruikt.
          De 5D MKIII heeft een nog betere AF dan de 1D MKIII, en een veel betere beeldkwaliteit (zeker op hoge is is het verschil heel groot).
          Uiteraard is de beeldkwaliteit op hoge iso beter hé Bart, je vergelijkt FF met 1,3 crop.
          5DIII heeft naar mijn ondervinding de AF snelheid meegekregen van de 7D, het aantal AF punten van de 1Dx, de body ook van de 7D en voor de rest is er niet zo veel verandert tegenover de 5DII.
          Qua AF snelheid kan 'm toch niet tippen aan de 1DIV, qua beeldkwaliteit uiteraard weer wel.

          Maar da's enkel allemaal mijn persoonlijke ondervinding.

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: 5d III of 1ds III ?

            al bedankt voor de reacties,

            zoals Sieg ook al aanhaalt voelt een 1d helemaal anders (lees beter) aan, alleen het geluid

            beeldkwaliteit van de 5dIII zal zeker subliem zijn , die van de 5dII is ook uitstekend, maar komt de 1dsIII daarbij in de buurt?

            als ik enkel naar de bouw, het in de hand liggen en het gevoel zou kijken ging ik direct voor de 1dsIII...maar had graag ook de beeldkwaliteit kunnen vergelijken.

            Als deze zo goed als hetzelfde is als van de 5dIII, is mijn keuze snel gemaakt.

            Qua iso zal de nieuwe 5dIII waarschijnlijk wel iets hoger gaan, maar dit is voor mij van minder belang, veel hoger dan iso1600 ga ik toch niet...

            grt, Marc
            1Dx & 5DIV*16-35L f4.0*24-70L II f2.8*70-200L II f2.8 * Sigma sports 150-600mm
            www.facebook.com/photographympictures[/COLOR][/I]

            Comment


            • #7
              Re: 5d III of 1ds III ?

              Zelf heb ik net als Black B@ndit beide bodys in huis en het liefst werk ik momenteel ook met de 5DIII.
              Ligt ook veel beter in de hand met een batterijgrip eronder.
              Zonder batterijgrip ligt hij trouwens ook al zeer goed in de hand.

              Persoonlijk zou ik voor de 5DIII gaan ipv de 1DsIII maar het zijn jou centen natuurlijk!

              Zelf zie ik een 1Dx ook zitten alleen de bankrekening zegt nee .

              Comment


              • #8
                Re: 5d III of 1ds III ?

                Oorspronkelijk geplaatst door tundra4ever Bekijk bericht
                al bedankt voor de reacties,

                alleen het geluid

                Qua iso zal de nieuwe 5dIII waarschijnlijk wel iets hoger gaan, maar dit is voor mij van minder belang, veel hoger dan iso1600 ga ik toch niet...
                Ik heb dit weekend een paar keer de "stille sluitermodus" van de 5D MKIII gebruikt, en die is véél stiller dan die van een 1D.
                Die stille modus kan soms goed van pas komen.

                De hoge iso van de 1DS III komt ongeveer overeen met die van de 5D MKII (dat zie ik op vergelijkende foto's in reviews, maar ik heb zelf dus geen ervaring met een 1DS MKIII), de 5D MKIII doet het merkbaar beter, ook op iso 1600 (iso 3200 en 6400 is eigenlijk helemaal geen probleem voor de 5D MKIII, zelfs iso 12800 levert nog bruikbare foto's op als de afdruk niet te groot moet worden).

                Maar als je erg veel foto's per seconde wil maken, dan is een 1D in het voordeel ten opzichte van de 5D MKIII.
                Als je de camera wil gebruiken in extreme omstandigheden (regen, modder...) dan zou ik wel een 1D aanraden omdat die daar toch nog wat beter tegen kan (alleen in combinatie met de juiste lenzen, anders haalt het ook niets uit).

                Volgens deze test http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx zou het AF-systeem van de 1Ds MKIII grotendeels overeenkomen met dat van de 1D MKIII.

                Bij de 1D MKIV http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx is er meer verschil ten opzichte van de 1D MKIII.

                En de 5D MKIII http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx heeft een totaal nieuw AF systeem dat eerder overeen komt met de 1Dx http://www.the-digital-picture.com/R...ra-Review.aspx (alleen voor tracking zou de 1Dx nog sneller zijn dan de 5D MKIII, maar ik zie aan de foto's dat de 5D MKIII totaal geen problemen heeft met actiefotografie, voor mij werkt die AF dus heel erg goed).
                Mijn ervaring is dat de AF van de 5D MKIII nog net iets beter werkt dan die van de 1D MKIII, zeker bij tracking.
                Last edited by Black B@ndit; 26 september 2012, 22:58.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment

                Working...
                X