Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Indoor Ski & Snowboard event

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Indoor Ski & Snowboard event

    Binnenkort ga ik voor een Ski en Snowboard organisatie foto's nemen tijdens een indoor wedstrijd.
    We hebben hier dus te maken met artificieel licht dat langs elke kant schijnt, sneeuw en snel bewegende onderwerpen.

    Ik moet allereerst zeggen dat mijn materiaal voorlopig zeer basic is. Ik werk met een Canon EOS 1100D met kitlens 18-55 en een canon EF70-300 IS USM.

    Nu.... Ik neem aan dat een event als dit zeker een externe flits vraagt aangezien de inbouwflits te kort schiet?

    Ik dacht al een tijdje om er eentje aan te schaffen dus ik denk dat dit wel eens het ideaal moment kan zijn.
    Met zo'n moeilijke lichtomstandigheden, blijven al de verdere principes voor sportfotografie nog wel gelden of moet je op elk vlak anders te werk gaan?

    Dit is dit eerste keer dat ik een sport als dit indoor zal fotograferen dus ik heb vooralsnog geen idee waar ik aan toe ben.

    Alvast bedankt!!
    Bigger aint always better........ Unless you're me!

  • #2
    Re: Indoor Ski & Snowboard event

    Niemand ervaring met dit soort events?
    Of moet ik hieruit concluderen dat ik gewoon de richtlijnen van "party-fotografie" moet volgen?
    Bigger aint always better........ Unless you're me!

    Comment


    • #3
      Re: Indoor Ski & Snowboard event

      geen ervaring mee, al lijkt het me een leuke opdracht om ervaring op te doen! Ik weet niet in hoeverre je materiaal snel genoeg gaat zijn om de skiërs met AF te volgen, want de scherpstelling lijkt me hier niet eenvoudig. Om welk event gaat het, een groot?

      Comment


      • #4
        Re: Indoor Ski & Snowboard event

        flits zal zeker aangewezen zijn.
        overweeg ook maar een lichtsterke lens.
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Indoor Ski & Snowboard event

          Ga eens vooraf proberen ergens (Peer of Landgraaf).

          Persoonlijk lijkt inflitsen me nogal hinderlijk maar met die sneeuw zou het inderdaad wel nodig kunnen zijn.

          Geen ervaring mee op zich maar inderdaad lichtsterke lens (of lenzen) lijkt me ook aangewezen.
          Bij indoorsport (volleybal en badminton) gebruik ik meestal een 24-70 2.8, 50 1.8 of 85 1.8 maar ik denk dat jij nog eerder naar een 70-200 moet gaan tenzij je er vlakbij mag staan.


          Lijkt me inderdaad heel leuk om te doen.

          Mvg

          Steven

          P.S. : denk er ook aan dat je toestel (en lenzen) wel eens last kunnen krijgen van condensatie in die kou.
          1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

          Comment


          • #6
            Re: Indoor Ski & Snowboard event

            Als ze je vragen hiervoor heb je imo het recht te vragen of je de locatie kan gaan bekijken en even enkele testbeelden kan nemen om te zien waar je komt met je materiaal ... Ik zou het in ieder geval vragen!
            Licht kan je instellen in je toestel dat het van artificiele bron komt, compenseren in wb om witte sneeuw te bekomen, en zien of je lenzen de snelheid aankunnen in het aanwezige licht én of je voldoende bereik hebt voor wat je voor ogen hebt, lijkt me bij zoiets dat "beweging" in beeld een voordeel kan zijn om een gevoel van snelheid vast te leggen ...
            Last edited by Sonjabelgium; 28 september 2012, 11:39.
            Webstek in opbouw

            Comment


            • #7
              Re: Indoor Ski & Snowboard event

              Oorspronkelijk geplaatst door spice Bekijk bericht
              geen ervaring mee, al lijkt het me een leuke opdracht om ervaring op te doen! Ik weet niet in hoeverre je materiaal snel genoeg gaat zijn om de skiërs met AF te volgen, want de scherpstelling lijkt me hier niet eenvoudig. Om welk event gaat het, een groot?
              Ik kijk er ook al naar uit! Het gaat om De Antwerp Railbattle

              OP die link zie je ook foto's van de 2011 editie waarop je kan zien wat ik bedoel met het moeilijk licht.
              Ik ga in ieder geval vragen om de vrijdag voordien al wat foto's te komen trekken zodat ik wat kan spelen en testen met de instelling en me aanpassen waar nodig.
              De pistes in bv Peer zijn naar mijn mening veel beter verlicht in ieder geval...
              Bigger aint always better........ Unless you're me!

              Comment


              • #8
                Re: Indoor Ski & Snowboard event

                Waar ik trouwens ook al aan dacht... Ik denk dat flitsen vrij storend gaat zijn voor de atleten. Ik zal er vrij dicht op staan en meestal frontale foto's nemen dus dat kan wel eens voor problemen zorgen. Vooral omdat ze richting een vrij donkere kant (lees donker gat) skieën.
                Bigger aint always better........ Unless you're me!

                Comment


                • #9
                  Re: Indoor Ski & Snowboard event

                  op tijd naar binnen, zodat je spullen aan de temperatuur kunnen wennen.(condens)
                  en neem reserve batterijen mee, met die kou gaat het hard.(achteruit)
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Indoor Ski & Snowboard event

                    das licht om't vliegendsch**t van te krijgen. bijna alle foto's zijn ingeflitst.

                    idd zeker op tijd binnen om toestel, lenzen, jezelf, ... te laten wennen aan temp.
                    2/3 reserve batterijen (al dan niet cloon) lijft dicht op je lijf, in trui onder je jas ofzo
                    (hoe kouder het is hoe rapper ze gaan, reken op een verlies van 50% minder foto's. op je lijf houden gaat die iets meer lading overhouden)
                    mss ergens bij dj of speker proberen lader te plaatsen?

                    en op de limieten of net eronder van je toestel werken
                    nikon stuff

                    Comment


                    • #11
                      Re: Indoor Ski & Snowboard event

                      Om heel eerlijk te zijn: dit lijkt me voor een beginner te hoog gegrepen. Om dit echt goed in beeld te brengen heb je echt wel wat ervaring nodig en echt goed materiaal. In de 20 dagen die je nog hebt tot het event moet je nog je extra materiaal aanschaffen en er mee leren werken. Ik zeg niet dat je geen leuke sfeerbeelden zal kunnen nemen van het publiek of van een deelnemer, maar echt goede actiebeelden, dat lukt je wellicht niet.
                      Je suggereert om deelnemers frontaal te fotograferen. Als die echter met een serieuze snelheid aangesjeesd komen en je kan niet in hoge iso's gaan, dan kan je niet anders dan grote diafragmaopening te gebruiken waardoor je weinig scherpediepte hebt. De kans op een goede foto wordt dan erg klein. Zorg je echter dat je parallel aan de actie staat, dan zou je kunnen meezwaaien, maar dat is ook al zo'n techniek die heel wat ervaring vraagt.

                      Vandaar dat ik, moest ik in jou geval zijn, de opdrachtgever dat ook eerlijk zou vertellen. Alles wat je dan beter doet is meegenomen.

                      Je moet echter de kans om hier bij te leren niet laten liggen. Gaan! ... en achteraf zien waar je tekort schoot en volgend jaar beter doen.

                      Ik ben benieuwd naar je beelden! Veel succes.

                      Groetjes Riho
                      Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
                      Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Indoor Ski & Snowboard event

                        Bedankt voor de vele tips , tricks en gouden raad!

                        Ik denk vooral dat mijn beperkt materiaal me parten zal spelen. Ik heb al veel goede actiefoto's met deze camera genomen maar nog nooit in deze omstandigheden. Dus het zal vooral aanpassen worden en me behelpen met wat ik voorlopig nog heb. Gelukkig weet de organisatie hiervan en zijn ze ook niet alleen van mij afhankelijk voor foto's ^^ Als ik kijk naar de foto's van vorig jaar denk ik zo: Kan alleen maar beter!

                        Dit word dus vooral een leerrijke ervaring. En wat is er nu leuker dan al doende te leren?
                        Ik zal zeker wat foto's posten als alles achter de rug is!

                        Thanks all
                        Bigger aint always better........ Unless you're me!

                        Comment

                        Working...
                        X