Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

70 -200/4L usm of 70-300 DO IS USM??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 70 -200/4L usm of 70-300 DO IS USM??

    Ik ben er nu nog niet uit welke lens ik zal kopen voor mijn 300D.

    Momenteel twijfel ik tussen volgende twee lenzen:

    * Canon 70 - 200 4 L USM met extender 1.4 of 2.0
    * Canon 70 - 300 4.5 - 5.6 DO IS USM

    Qua prijs ligt de 70-300 ( 1199 euro) natuurlijk een stuk hoger dan dan de 70 -200 + extender (650 + 350 = 1000). Maar is het dat prijsverschil ook waard?

    Wat denken jullie? wat is het beste in combinatie met een 300D

    alvast bedankt op voorhand.

    mvg

  • #2
    Geen gemakkelijke:

    De 70-200/4.0 icm een 1.4TC is een bewezen combinatie: presteert uitstekend en uitzonderlijk scherp

    De 70-300 heeft echter een paar troeven: IS, en dat is altijd handig meegenomen, zeker bij deze langere tele's en DO, die maakt de lens dan weer lichter. Daarentegen moeten we de eerste testshots nog zien en we weten niet wanneer die nu daadwerkelijk op de markt zal komen.

    Hierop gebaseerd zou ik persoonlijk toch voor de eerste combinatie gaan...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Weet iemand vanaf wanneer de 70-300 DO IS USM beschikbaar zou zijn?

      @cooma: bedankt voor de info

      Comment


      • #4
        Originally posted by Blackwhaleshark
        Weet iemand vanaf wanneer de 70-300 DO IS USM beschikbaar zou zijn?
        Ik vermoed dat we ze hier voor de zomer niet moeten verwachten. Bovendien is het nog maar zeer de vraag of een DO zoom zijn prijs waard zal zijn. De enige DO lens die Canon momenteel heeft, moet het qua scherpte en contrast in elk geval duidelijk afleggen tegen de "gewone" tegenhangers. Ik zou meteen voor iets anders kiezen, als ik jou was. Tenzij je geduld hebt, of het lef om als eerste te bestellen.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Originally posted by Pieter G.
          Originally posted by Blackwhaleshark
          Weet iemand vanaf wanneer de 70-300 DO IS USM beschikbaar zou zijn?
          Tenzij je geduld hebt, of het lef om als eerste te bestellen.
          Te laat Pieter ik heb het lef gehad en de mijne is dus besteld .
          Geen idee hoe snel ik ze ga krijgen maar ze is besteld via bhphoto en das toch een serieuze winkel en ze zeggen in stock voor het moment. Nu ja als ik ze niet op tijd ontvang cancel ik mijn bestelling want ik moet ze wel binnen de 2 weken hebben.

          @Blackwhaleshark: welke lens het beste kopen tja de 70-200 is zowat 1 van de beste zooms die canon heeft dus daar kan je geen fouten mee maken.
          Ik ga toch voor de 70-300 DO omwille van de specifieke voordelen van de DO. En dat zijn compacte lens met een laag gewicht voor het bereik dat de lens kan bieden. Wat voor mij grote voordelen zijn. De IS is mij ook heel veel waard. En het zoombereik is juist wat ik zoek. Dit alles heeft mij doen besluiten toch maar de gok te wagen want het is een gok. Het is een verdomd dure lens gezien zijn diafragma en optisch denk ik dat je nooit de kwaliteiten van een 70-200 F4 gaat benaderen. Als ie optisch evengoed is als een 100-400 ben ik supergelukkig en gezien zijn prijs mag dat wel vind ik maar we zullen zien. Heb niets om mij op te baseren want nog niet 1 test gevonden maar die lens zou wel eens de ideale lens voor mij kunnen zijn en tja is ze dat niet verkoop ik ze wel terug. Het is mij de gok waard. Nu moet ik eigenlijk nog wel een lens verkopen om dit te finacieren weet alleen nog niet of ik er wel afstand van wil nemen

          Comment


          • #6
            Originally posted by Kevlar
            Te laat Pieter ik heb het lef gehad en de mijne is dus besteld .
            Geen idee hoe snel ik ze ga krijgen maar ze is besteld via bhphoto en das toch een serieuze winkel en ze zeggen in stock voor het moment. Nu ja als ik ze niet op tijd ontvang cancel ik mijn bestelling want ik moet ze wel binnen de 2 weken hebben.
            In de States zal ze binnenkort wel vlotjes leverbaar zijn, maar ik bedoelde dat we in Europa nog wel een eindje zullen moeten wachten.

            Lefgozer.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Eindelijk eerste samples van de 70-300 DO gevonden.

              http://www.pbase.com/dadas115/ef70-300mmdo&page=all

              Buiten het feit dat die man zijn foto's nogal onderbelicht lijken de resultaten mij wel goed. Ik denk dat ik er wel tevreden mee zal zijn. Eenmal ik de mijn heb zal ik ook wel eens wat vergelijkingsshots maken en hier posten.

              Er lijkt mij ook meer ruis in de beelden te zitten dan ik gewoon ben op iso200. Dat kan mijn inziens toch niks met de lens te maken hebben he? Zou dat de standaard grotere verscherping van de 300D zijn?

              **edit: die onderbelichting is eigenlijk niet overal onderbelichting maar heb juist gezien dat contrast op low2 staat bij die man dus waarschijnlijk daaraan te danken dat dit mijn eerste indruk was.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Kevlar
                Er lijkt mij ook meer ruis in de beelden te zitten dan ik gewoon ben op iso200. Dat kan mijn inziens toch niks met de lens te maken hebben he? Zou dat de standaard grotere verscherping van de 300D zijn?
                Ruis, of de zichtbaarheid ervan, wordt vaak sterk beïnvloed door de speling van scherpte/onscherpte. Aangezien bokeh en scherpte van lens tot lens anders is, kan ik mij wel voorstellen dat de lens de vorm en de zichtbaarheid van ruis kan beïnvloeden. Ik merk bij mijn 24-70 ook dat ik moet opletten in foto's met veel diepte (qua compositie) en beperkte DOF.

                Wat de samples betreft: ik ben niet onder de indruk van 300mm wijd open - niet vergeten dat dit een lens van 1200 euro is.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Pieter G.
                  Originally posted by Kevlar
                  Er lijkt mij ook meer ruis in de beelden te zitten dan ik gewoon ben op iso200. Dat kan mijn inziens toch niks met de lens te maken hebben he? Zou dat de standaard grotere verscherping van de 300D zijn?
                  Ruis, of de zichtbaarheid ervan, wordt vaak sterk beïnvloed door de speling van scherpte/onscherpte. Aangezien bokeh en scherpte van lens tot lens anders is, kan ik mij wel voorstellen dat de lens de vorm en de zichtbaarheid van ruis kan beïnvloeden. Ik merk bij mijn 24-70 ook dat ik moet opletten in foto's met veel diepte (qua compositie) en beperkte DOF.

                  Wat de samples betreft: ik ben niet onder de indruk van 300mm wijd open - niet vergeten dat dit een lens van 1200 euro is.
                  Bedankt voor de uitleg Pieter. Wel raar dat het juist in het onscherpe gedeelte is dat je die ruis vooral kan zien. ALhoewel dat zal wel logisch zijn.

                  Het is absoluut een (te) dure lens Pieter. Maar de resultaten lijken mij wel mee te vallen maar tja die man zijn contrast -2 setting stoort mij een beetje want doe dat zelf nooit en heb geen goed zicht wat de gevolgen daarvan zijn. Anderzijds hopelijk kan ik dat zelf snel ontdekken en zal hier dan wel wat voorbeeldjes posten. Maar of ik die nog ga ontvangen is iets anders. Ondertussen staat ie al niet meer op de website van Bhphoto. Ik vrees dat de verkoop misschien toch wat hard ging voor de beschikbaarheid. Hopelijk ben ik dan wel bij diegenen die er nog 1 krijgen. Maar bestelling is wel nog steeds in processing dus...... we zien wel heb ik ze niet op tijd is het spijtig maar niets dramatisch.

                  Comment

                  Working...
                  X