Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iso veranderen in de 5d mark 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iso veranderen in de 5d mark 2

    Een goedemiddag,

    Met mijn 1d mark 3 kan ik via persoonlijke voorkeuren het instelwiel instellen zodat ik deze kan gebruiken om de iso te veranderen.
    Het lukt me niet om dit ook op mijn 5d mark 2 te veranderen.
    De gebruiksaanwijzing heb ik van voor naar achter gelezen en weer andersom, maar helaas, niks gevonden.

    Wie o wie kan mij helpen?

    Ronin

  • #2
    Re: Iso veranderen in de 5d mark 2

    Moet dit kunnen ? Mijn Mark II is al lang verkocht, maar ergens lijkt het me niet logisch!
    De MIII is een nieuwere versie, dus de lagere hoeven niet te doen wat deze doet !

    MVG, Jeff C.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Iso veranderen in de 5d mark 2

      Of dit bij de 5d mark 3 kan dat weet ik dus niet.
      Maar op de 1d mark 3, die ik als back up gebruik, zit deze functie wel.

      Comment


      • #4
        Re: Iso veranderen in de 5d mark 2

        Dit gaat toch met een knop op de bovenzijde van de camera en dan aan het wieltje draaien , of wil je het anders kunnen veranderen.

        Comment


        • #5
          Re: Iso veranderen in de 5d mark 2

          Op de 1d3 kan je het inderdaad anders instellen. Zo zijn er nog wel meer dingen die je pas merkt als je een toestel van "een lagere klasse" in je handen krijgt. Met die lagere klasse bedoel ik niks verkeerd hoor. Ik heb zelf ook een 50d en in het begin was dat toch wel wat aanpassen ivm functies die ik op de 1d3 ingesteld heb die niet meer kunnen op de 50d. Mijns inziens is dit gewoon in de software, maar waarom zou Canon alle camera's dezelfde functies geven als een 1d? De overstap naar een 1d zou misschien minder gemaakt worden dan. Alléé, zo denk ik erover.
          Fotografie is leren kijken.
          http://johanluyckx.weebly.com

          Comment


          • #6
            Re: Iso veranderen in de 5d mark 2

            Als C. FnII 3, de AF-puntselectiemethode, niet op 1 staat, opent de multifunctionele knop het snelkeuzescherm met het groene vakje op de onthouden voorkeuze... de iso-setting, bijvoorbeeld. Met het kleine of het grote wiel kan je die dan veranderen.
            Als C. FnIV 3 op keuze 5 staat doet hij datzelfde met de set-knop (die in het midden van het grote wiel staat). Die moet je dan indrukken om in één beweging van je duim met het grote wiel de iso te veranderen.

            Indien het snelkeuzescherm niet wordt weergegeven bij halfingedrukte ontspanknop, moet je de Info-knop indrukken. Het toestel onthoudt ook die keuze.

            Vermits ik de AF-punten aan de multifunctionele knop heb toegewezen, met de belichtingscompensatie altijd op het grote wiel, en de beeldherhaling op de set-knop (om te kunnen inzoomen op de scherpte van het pas genomen beeld, zonder de linkerkant van het toestel te hoeven bedienen), kan ik mijn ISO enkel met de methode van François01 wijzigen, of door in C1,2 of 3 te gaan... waar ik ook bij de belichtingsbracketing kan.
            Waarom mijn methode? Als ik mijn zware lens telkens moet loslaten om achteraf ingezoomd de scherpte te controleren, belast dat mijn rechter middenvinger... ocharme.
            Last edited by Poza; 30 september 2012, 03:13.

            Comment

            Working...
            X