Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mangrove

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mangrove

    De mangroves zijn boven water al erg mooi om te zien. Maar onderwater is het nog veel indrukwekkender. Het is lastig om het gevoel over te brengen in foto's. Er zijn echt onwijs veel foto's mislukt bij mij. Het viel me erg tegen om er te fotograferen. Ik heb een paar foto's waar ik nog een beetje tevreden over ben.




    Sorry voor het plaatsen van de 3 foto's, ik heb mijn post aangepast.

    update:

    Last edited by zwarteduiker; 24 september 2012, 23:15.
    nikon D90 & ikelite D70 housing

  • #2
    Re: Mangrove

    U zit hier in Showcase.....maar 1 opname toegestaan.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mangrove

      fototechnisch niet bijzonder, maar wel interessant om van beneden te zien.
      vriendelijke groeten, Helen
      Updated WWW.HELENICA.NL
      ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

      Comment


      • #4
        Re: Mangrove

        De foto is in het geheel wat licht van kleur. Ik zou opteren voor een aanpassing via curves in PS of PSe dan krijg je zoiets als dit klikkie dat meer leven in de brouwerij brengt.
        Het opzet is wel goed maar de vissen zitten onderaan het beeld, ik zou wachten tot er meer vissen in beeld zouden opduiken en meer in het beeld en niet op de rand.
        Voor een interessant beeld te maken moet je gewoon geduld hebben en durven wachten, zeker bij zo'n dingen.
        Photography is a way to see the world in detail.
        Fotograaf op rust

        Comment


        • #5
          Re: Mangrove

          Oorspronkelijk geplaatst door corre1980 Bekijk bericht
          De foto is in het geheel wat licht van kleur. Ik zou opteren voor een aanpassing via curves in PS of PSe dan krijg je zoiets als dit klikkie dat meer leven in de brouwerij brengt.
          Het opzet is wel goed maar de vissen zitten onderaan het beeld, ik zou wachten tot er meer vissen in beeld zouden opduiken en meer in het beeld en niet op de rand.
          Voor een interessant beeld te maken moet je gewoon geduld hebben en durven wachten, zeker bij zo'n dingen.
          Bedankt voor je reactie, je bewerking ziet er een stuk beter uit dan mijn versie. Ik zal nog in photoshop gaan spelen.

          (Je hebt gelijk met geduld, theoretisch had je dan een mooiere foto kunnen maken. Alleen was de tijd beperkt. We waren in een natuurgebied met een kano waar je alleen onder begeleiding van een gids in mocht. JE mocht maximaal 15 minuten uit je kano om te snorkelen om de natuur niet te veel te belasten. Daarnaast kwam de stroming ook op. Ik stond met een groot ow-huis met 2 externe flitsers. Zwemvliezen waren ook niet toegestaan om de natuur niet te veel te belasten ik kwam amper nog tegen de stroming in op het laatst, nog langer blijven kon en mocht niet. De tijd die ik onder water heb is vaak beperkt en in dit geval met snorkelen ook. Geduld is geen optie je moet presteren/fotograferen. Het is niet te vergelijken met een gewone fotoshoot. ;-) )
          nikon D90 & ikelite D70 housing

          Comment


          • #6
            Re: Mangrove

            Oorspronkelijk geplaatst door Helen Bekijk bericht
            fototechnisch niet bijzonder, maar wel interessant om van beneden te zien.
            ik volg. maar volgens mij valt hier meer uit te halen. Beeld mist nu wat contrast en kleur. Ik heb snel even een paar aanpassingen gedaan hoe ik het zou doen. Niets zegt natuurlijk dat dit jouw smaak is, maar 'k wou het toch even meegeven. Als de foto weg meot hoor ik het wel...



            Zie nu pas dat corre ook al een versie had gepost. Was niet de bedoeling om nog een tweede versie te posten eigenlijk...
            Last edited by Cytochrome; 24 september 2012, 21:26.
            facebook

            500px

            Comment


            • #7
              Re: Mangrove

              Ja dan heb je geen keus

              Oorspronkelijk geplaatst door zwarteduiker Bekijk bericht
              Bedankt voor je reactie, je bewerking ziet er een stuk beter uit dan mijn versie. Ik zal nog in photoshop gaan spelen.

              (Je hebt gelijk met geduld, theoretisch had je dan een mooiere foto kunnen maken. Alleen was de tijd beperkt. We waren in een natuurgebied met een kano waar je alleen onder begeleiding van een gids in mocht. JE mocht maximaal 15 minuten uit je kano om te snorkelen om de natuur niet te veel te belasten. Daarnaast kwam de stroming ook op. Ik stond met een groot ow-huis met 2 externe flitsers. Zwemvliezen waren ook niet toegestaan om de natuur niet te veel te belasten ik kwam amper nog tegen de stroming in op het laatst, nog langer blijven kon en mocht niet. De tijd die ik onder water heb is vaak beperkt en in dit geval met snorkelen ook. Geduld is geen optie je moet presteren/fotograferen. Het is niet te vergelijken met een gewone fotoshoot. ;-) )
              Photography is a way to see the world in detail.
              Fotograaf op rust

              Comment


              • #8
                Re: Mangrove

                Ik heb een update geplaatst in de beginpost. Misschien is er nog wel meer uit te halen, maar mijn photoshop skills zijn niet zo geweldig.

                Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                ik volg. maar volgens mij valt hier meer uit te halen. Beeld mist nu wat contrast en kleur. Ik heb snel even een paar aanpassingen gedaan hoe ik het zou doen. Niets zegt natuurlijk dat dit jouw smaak is, maar 'k wou het toch even meegeven. Als de foto weg meot hoor ik het wel...

                Zie nu pas dat corre ook al een versie had gepost. Was niet de bedoeling om nog een tweede versie te posten eigenlijk...
                Bedankt voor de moeite, ik vind de eerder geplaatste foto van Corre mooier.
                nikon D90 & ikelite D70 housing

                Comment


                • #9
                  Re: Mangrove

                  Foto is wat druk, maar update is in ieder geval wel een pak mooier.
                  Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                  MIJN WEBSITE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mangrove

                    Oorspronkelijk geplaatst door zwarteduiker Bekijk bericht
                    ...........



                    ... ik vind de eerder geplaatste foto van Corre mooier.
                    mee eens,.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment

                    Working...
                    X