Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleine jongens worden groot.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kleine jongens worden groot.

    Voor mijn fotocursus moest ik een voorwerp uit mijn verleden meenemen en daar een verhaal bij schrijven. Voor mij werd het een viltstift waar ik vroeger als kleine jongen de wegen mee afbakende. In de foto wil ik de kleine jongen en de volwassen man (in ieder geval qua leeftijd, wijsheid weet ik nog niet ) samen brengen.
    Is dat een beetje gelukt?
    zijn er nog verbeter punten in de foto?



    EXIF:
    Camera Model Name Canon PowerShot SX20 IS
    Shooting Mode Aperture-Priority AE
    Tv (Shutter Speed) 1/60
    Av (Aperture Value) 2.8
    Light Metering Spot
    Exposure Compensation -2/3
    ISO Speed 80
    Lens 5.0 - 100.0 mm
    Focal Length 5.0 mm
    White Balance Auto
    AF Mode Continuous AF
    AF Range Mode Macro




    @mod, Is dit wel het juiste forum?
    Website: cameraobschuura.nl
    Twitter: @CameraObSchuura
    FaceBook: Cameraobschuura

  • #2
    Re: kleine jongens worden groot.

    Mijn inziens moet je het verhaal verklaren, terwijl je het eigenlijk moet
    vertellen.

    Comment


    • #3
      Re: kleine jongens worden groot.

      Doudeke,

      Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je niet helemaal. Ik moet verklaren en ik moet vertellen. Jouw zinsbouw geeft de indruk dat ik iets moet doen en tegelijkertijd iets anders/tegenstrijdigs.


      Ik zal maar niet uitleggen waarom het aan mij ligt, want dan gaat deze topic een heel andere kant op en wordt ik nog niets wijze met betrekking tot de foto zoals bijvoorbeeld dezetopic.
      Website: cameraobschuura.nl
      Twitter: @CameraObSchuura
      FaceBook: Cameraobschuura

      Comment


      • #4
        Re: kleine jongens worden groot.

        Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
        Doudeke,

        Het kan aan mij liggen, maar ik begrijp je niet helemaal. Ik moet verklaren en ik moet vertellen. Jouw zinsbouw geeft de indruk dat ik iets moet doen en tegelijkertijd iets anders/tegenstrijdigs.


        Ik zal maar niet uitleggen waarom het aan mij ligt, want dan gaat deze topic een heel andere kant op en wordt ik nog niets wijze met betrekking tot de foto zoals bijvoorbeeld dezetopic.
        Sorry dat ik niet duidelijker was. Wat ik bedoelde is dat de foto (niet jouw
        woorden, jouw uitleg) het verhaal zou moeten vertellen. Toch in dit forum
        onderdeel, en dat de foto dit te weinig deed, dus te weinig verhaal was...

        Comment


        • #5
          Re: kleine jongens worden groot.

          OK Doudeke, ik begrijp nu dat mijn foto niet een sterk verhaal vertelt. Heb je dan ook tips om mijn verhaal wel sterker te maken in de foto. Het lijkt mij wel lastig om dat het hoofdonderwerp eigenlijk de viltstift, die een scheiding/overgang tussen jong en oud aangeeft, moet zijn. En dat is iets heel persoonlijks voor mij.

          De foto moet m.i. dus 3 onderdelen bevatten.
          - de viltstift
          - de speelgoedauto
          - de echte auto

          Is DEZE KLIK foto qua compo beter? Ik ben me er zeer goed van bewust dat de scherpte hier fout is.

          Ook andere mogen tips geven.
          Last edited by Cameraobschuura; 25 september 2012, 12:49. Reden: link naar extra foto toegevoegd.
          Website: cameraobschuura.nl
          Twitter: @CameraObSchuura
          FaceBook: Cameraobschuura

          Comment


          • #6
            Re: kleine jongens worden groot.


            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: kleine jongens worden groot.

              @bouk,

              Ik ga er vanuit dat je reageer op het feit dat de foto achter een linkje staat? Ik heb dat gedaan omdat ik van deze (nog) geen 900px kopie heb. Als het gewenst is dan maak ik er nog een 900xp van en plaats ik hem rechtstreeks in de topic.

              @iedereen
              zijn er nog tips om het verhaal in de foto sterker te maken?
              Website: cameraobschuura.nl
              Twitter: @CameraObSchuura
              FaceBook: Cameraobschuura

              Comment


              • #8
                Re: kleine jongens worden groot.

                Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                @bouk,

                Ik ga er vanuit dat je reageer op het feit dat de foto achter een linkje staat? ....
                @mod, Is dit wel het juiste forum?
                ....
                daar doel ik op.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: kleine jongens worden groot.

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  @mod, Is dit wel het juiste forum?
                  ....
                  daar doel ik op.
                  grt,bouk.
                  Zielig, echt zielig ...

                  Comment


                  • #10
                    Re: kleine jongens worden groot.

                    Oorspronkelijk geplaatst door H@rm Bekijk bericht
                    De foto moet m.i. dus 3 onderdelen bevatten.
                    - de viltstift
                    - de speelgoedauto
                    - de echte auto

                    Is DEZE KLIK foto qua compo beter? Ik ben me er zeer goed van bewust dat de scherpte hier fout is.
                    Update is al een stuk sterker. Maar er wordt je hier de gelegenheid geboden
                    om een tiental foto's te presenteren. Ik denk ook dat dit eigenlijk de bedoeling
                    is in dit onderdeel.
                    En zo heb je zelf meer "ruimte" en gelegenheid om een verhaaltje te vertellen.
                    De viltstift op zich is weinig zeggend. Een tekening van een auto ermee maken
                    zou al een begin kunnen zijn. Daarna een foto van het speelgoed-autootje. Als
                    droomobject. En vervolgens de echte auto waar je alle kanten mee op kan. Zo
                    mooi als waar je als kind van droomde, maar misschien ook dat hij het kleine
                    autootje stuk rijdt, er over heen of zo, zodat je droom niet meer bestaat. Zoals
                    dromen zo vaak bedrog zijn als ze uitkomen.
                    Dan kun je weer met een tekening eindigen, naargelang.
                    Schrijf gewoon eens op wat je eigenlijk wilt vertellen. Probeer dit dan voor ogen
                    te zien. Wees daarbij creatief. Probeer te verrassen, blij te maken, te vermaken.

                    Comment


                    • #11
                      Re: kleine jongens worden groot.

                      Msschien moet Bouk ook eens gewezen worden op de forumregels en wat meer fotos plaatsen in plaats van comments!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      @mod, Is dit wel het juiste forum?
                      ....
                      daar doel ik op.
                      grt,bouk.



                      Off-topic reacties posten

                      Probeer je reacties zoveel mogelijk ontopic te houden, hou je bij het onderwerp dus. Zo nu en dan een grappige reacties tussendoor is geen probleem maar verziek er geen topics mee aub.

                      Over de foto:
                      Mss je stift wat beter in beeld brengen. Had je het niet gezegd wat het was had niemand het gezien denk ik

                      Comment


                      • #12
                        Re: kleine jongens worden groot.


                        De foto in 900px .

                        Over de foto:
                        Mss je stift wat beter in beeld brengen.
                        Op deze manier? Nogmaals, deze mist aan scherpte maar het gaat om de compo.

                        De opdracht van de cursus is om het verhaal in 1 foto te vertellen. Om niet alleen het commentaar van mijn cursusleider en mede cursisten te horen plaats ik de foto ook hier om van een breder (en ervaren?) publiek reacties te ontvangen. Het is zo gezegd een "check print".

                        Ik hoop binnenkort een verbeterde versie van deze foto te plaatsen met een centraal geplaatste stift.






                        OT Als dit naar een ander topic moet mag dat van mij, maar ik ben niet degene die dat kan doen.
                        Website: cameraobschuura.nl
                        Twitter: @CameraObSchuura
                        FaceBook: Cameraobschuura

                        Comment


                        • #13
                          Re: kleine jongens worden groot.

                          Ik zou eerder een "weg" afbakenen met de stift en daar ergens de stift en auto mee op het plaatje plaatsen.
                          Zoals je als kleine jongen deed. Nu zit er niet veel verhaal in vind ik. (de foto moet het verhaal vertellen en niet jij he)
                          Mss ook die echte autoband achterwege laten.
                          Een andere ondergrond en zorgen dat de achtergrond niet uitgebrand is zou de foto in mijn ogen ook aantrekkelijker maken.

                          Maar dit is hoe ik het zou (proberen te) doen hé.

                          Mvg Kurt
                          Last edited by koeks; 5 oktober 2012, 13:11.

                          Comment


                          • #14
                            Re: kleine jongens worden groot.

                            Oorspronkelijk geplaatst door koeks Bekijk bericht
                            Ik zou eerder een "weg" afbakenen met de stift en daar ergens de stift en auto mee op het plaatje plaatsen.

                            Mvg Kurt
                            Dat is een commentaar waar ik wat mee kan en ook een zal uit proberen
                            Bedankt Kurt
                            Website: cameraobschuura.nl
                            Twitter: @CameraObSchuura
                            FaceBook: Cameraobschuura

                            Comment


                            • #15
                              Re: kleine jongens worden groot.

                              ik zou anders te werk gaan, zoals je nu aan het doen was maar dan een tikkeltje beter uitgewerkt.

                              vb, je neemt een groot blad en tekent hier zoals al gezegd terug de weg op en wat huisjes enzo.

                              neem uw groot blad en ga ermee op straat.
                              leg de viltstift open op het blad samen met het speelgoed autootje.

                              neem een laag standpunt zoals nu maar deze keer zet je de grote wagen verder in de diepte en in het onscherp gedeelte van de foto zodat deze er ook helemaal op komt te staan.
                              vanaf daar is het wat creatief zijn en telkens de compo herwerken tot je tot een bevredigend resultaat komt.

                              Comment

                              Working...
                              X