Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Een speciale voor de amateurs.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Een speciale voor de amateurs.

    Hier heb je het eerste boek Genesis (deze foto wordt bedoeld als soort 'icoon' of als kaft voor het boek)

    Leerlijnen van het OT boek Genesis, heb ik symbolisch fotografisch willen weergeven.
    Adam (= de mens), Eva (=de vrouw die leven geeft) en Jop (= een trouwe gelovige, die zich eigenlijk vragen stelt) mijn houten figuren (ze hebben elk een naam gekregen) kwamen daarvoor weer in aanmerking.
    Genesis is zeer zeker geen eenvoudig boek vandaar een Korte en algemene richtlijn en de verwezenlijking van deze foto :
    1. de mens moeten talrijk worden. Dus de voortplanting staat centraal.
    2. In vrede en vriendschap moeten de mensen elkaar ondersteunen en helpen, maar dat houdt ook een grote verdraagzaamheid in.
    3. Doch deze vrede hangt atijd aan een zijden draadje. Is die zoek dat komt de gemeenschap niet ten goede.

    Ik heb de foto verder bewerkt omwille van bovenvermelde eerste reden.


    1.

  • #2
    Re: Een speciale voor de amateurs.

    Zoals je zelf vermeld : een voorkaft van een boek!
    Ik kan dit wel smaken. Het heeft iets geheimzinnigs. Je kan er van alles bij bedenken (zonder je uitleg te lezen)
    Ben echt benieuwd hoe je dat gedaan hebt
    Touch the Earth...Gently
    www.passionsenfrance.com

    Comment


    • #3
      Re: Een speciale voor de amateurs.

      Ik vind dit zeker wel iets hebben. Alleen de rand en de tekst is er voor mij iets te veel aan. De bewerking en setting op zich kan ik zeker smaken.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: Een speciale voor de amateurs.

        @ Marie-Anne : Nou erg moeilijk is het niet. Eerst en vooral zorgen dat je foto geslaagd is. Nadien naar bewerkingsprogramma ( hier koos ik voor Coreldraw) Daar heb je een paar bewerkingen die je kan uitvoeren. Koos voor wasco. Kader maak ik ook met dat programma.
        Nadien laadt ik het weer in PS en daar plaats ik mijn tekst, verklein het voor web en klaar is het.

        @ Zibro : Begrijp het . De kader en tekst is bedoel als afwerking en vormen samen met andere soortgelijke werkjes een geheel nl het OT. Mijn volgende is Exodus. Kunnen eventueel ook dienen als poster voor Catechese of godsdienstklassen.

        Comment


        • #5
          Re: Een speciale voor de amateurs.

          sorry, dit vind ik niet geslaagd
          mvg Wilfried

          7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

          Comment


          • #6
            Re: Een speciale voor de amateurs.

            sorry, dit vind ik niet geslaagd
            Mag ik dan vriendelijk vragen wat er niet geslaagd is ? is het de verwerking, de compo, ...., het kan zoveel zijn. Of is het gewoonweg je smaak niet ? Dat kan ook. Maar als ik wil slagen, zou ik met toch positief moeten kunnen richten, vind je niet ? Dat doe ik aan de hand van de ontvangen kritieken. Maar deze woorden vertellen me te weinig.

            Comment


            • #7
              Re: Een speciale voor de amateurs.

              Leuk gedaan. Wanneer komt het boek uit?
              Fotografie is leren kijken.
              http://johanluyckx.weebly.com

              Comment


              • #8
                Re: Een speciale voor de amateurs.

                Oorspronkelijk geplaatst door Frie01 Bekijk bericht
                sorry, dit vind ik niet geslaagd
                Oorspronkelijk geplaatst door Loeky Bekijk bericht
                Mag ik dan vriendelijk vragen wat er niet geslaagd is ? is het de verwerking, de compo, ...., het kan zoveel zijn. Of is het gewoonweg je smaak niet ? Dat kan ook. Maar als ik wil slagen, zou ik met toch positief moeten kunnen richten, vind je niet ? Dat doe ik aan de hand van de ontvangen kritieken. Maar deze woorden vertellen me te weinig.
                Sorry Loeky maar voor mij is het ook totaal niet geslaagd.
                voor mij komt het gewoon over als een foto die mislukt is en waar er achterna gewoon teveel filters in photoshopzijn opgeplaatst om er toch nog maar iets te kunnen van maken.
                ik bedoel dit zeker niet slecht en wil u hier zeker niet mee afbreken.

                maar voor mij (en pas op weer niet slecht bedoelt) sta je nog niet ver genoeg in het beheersen van de camera en fotografie.
                voor mij komt het over als iemand die wil sprinten met zijn fiets maar nog niet zonder steunwieltjes kan rijden.

                ik weet wel dat alles die je probeert met veel liefde en toewijding gedaan is, maar ik denk dat je jezelf op teveel dingen wil smijten in 1 keer.


                kwetet ik ga mij hier waarschijnlijk niet echt populair mee maken maar ik zeg liever wat er op mijn lever ligt dan er doekjes om winden en je op een verkeerd spoor te zetten.

                Grtz david.

                Comment


                • #9
                  Re: Een speciale voor de amateurs.

                  lelijk vind ik het zeker niet,
                  kunstzinnig - zonder titel dan - wel

                  (en zonder te zien wie deze foto postte: 'k wist onmiddellijk da 't van jou was
                  ik probeer...
                  mijn Fijsboecq en mijn flickr

                  Comment

                  Working...
                  X