Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

    Even een "enquete" ...

    Voor diegene die een 5DIII willen aanschaffen 1. Welke camera heb je nu
    2. Welke lenzen heb je in je bezit
    3. Wat zijn je drie voornaamste redenen om de 5DIII aan te kopen ( belangrijkste reden eerst, dan tweede ...)



    Dank je

  • #2
    Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

    7.4. Petities en enquêtes.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

      Waarom deze vraag. Je koopt een camera en objectieven die bij je budget en je behoefte past.
      Er zijn veel redenen al reeds te vinden op het forum waarom mensen willen overstappen of zijn over gestapt.

      Comment


      • #4
        Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        7.4. Petities en enquêtes.
        grt,bouk.
        Dank je Bouk !

        Heb even het reglement doorgenomen.

        Ik durf echter te stellen dat mijn bijdrage geen inbreuk pleegt op voornoemd artikel aangezien ik het woord "enquete" reeds tussen aanhalingstekens gezet had en het hier gewoon een vraagstelling betreft.
        Mocht dit alsnog als een inbreuk beschouwd worden, dan kan je iedere vraag hier als een vorm van enquete beschouwen, welke overigens juist wel tot oeverloze discussies kunnen leiden, gezien het open karakter van de vraagstelling, zoals: wat vinden jullie van ... ?
        Dit in tegenstelling met een "echte" enquete waar je gewoon een aantal vragen dient te beantwoorden.

        Maar om mij in orde te stellen inzake de forumregels ... opnieuw voor mij:


        Voor diegenen die zich een 5DIII willen aanschaffen. Welke camera, welke lenzen bezitten jullie momenteel en wat zijn jullie voornaamste redenen om "up te graden" ?

        Dank je

        Comment


        • #5
          Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

          Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
          Dank je Bouk !
          geen dank hoor..graag gedaan.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

            Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
            Voor diegenen die zich een 5DIII willen aanschaffen. Welke camera, welke lenzen bezitten jullie momenteel en wat zijn jullie voornaamste redenen om "up te graden" ?
            Is het niet interessanter welke lenzen jezelf hebt en wat jouw reden zou wezen om de camera aan te schaffen? Als je dit niet zelf kan verzinnen, heb je hem niet nodig.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

              Ik overweeg om er een aan te kopen.
              Heb nu Pentax K5. Aangezien die onozelaars van Pentax nog alleen maar (en ik citeer) "aan het exploreren zijn of er wel markt is voor FF" moet ik daar niets van verwachten.

              Aangezien het prijsverschil tss een 5D mark III en een 6D slechts een goeie 600 Euro lijkt te zijn, kan ik maar beter voor de 5D III gaan (denk ik).
              Het zal toch pijn doen want ik zal al mijn K-mount lenzen (Carl Zeiss, Pentax, Sigma) natuurlijk met veel verlies moeten verkopen.

              Ik zal waarschijnlijk opnieuw de fantastische CZ 50mm f2 en 85 mm f1.4 kopen maar dan in Canon mount (of de nieuwe Schneider Kreuznach 85 mm zou "incontournable" moeten blijken te zijn). En een Canon equivalent voor mijn Pentax 200mm f2.8 en 300 mm f4. voor de rest een 21mm of een groothoekzoom.
              Ik wil voor de verandering wel eens een standaard zoom kopen (bij Pentax had ik die niet omdat hun standaard zooms (op aps-c: 16-50 of 17-70 op niet veel trekken)
              Ik weet natuurlijk niet niet welke Canon lenzen goed of slecht presteren. Dat wordt uitzoeken...

              Belangrijkste redenen om voor de 5D III te gaan:
              1. Ik wil al een tijdje upgraden naar FF en van de modellen op de markt bevalt het 5DIII package me het meest
              2. Ik heb er eentje kunnen vasthouden en gebruiken gedurende 10 minuten en ik met zeggen ... ik was heel erg onder de indruk (en misschien moet ik dit 'subjectieve' argument wel op 1 zetten)
              3. De reviews die ik lees doen de rest

              Nu nog enkele weken inspanning om van mijn K5 afscheid te kunnen nemen ...

              Comment


              • #8
                Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                Ik had een 550D en heb nu sedert 3 weken de 5D MKIII met Canon 24-70 2.8, 50mm 1.8, Canon 100mm 2.8 LS IS, en binnenkort komt daar de 70-200 2.8 IS bij.

                ik wou upgraden omdat ik ISO te kort kwam, snelheid miste, mogelijkheden en vooral de focuspunten en AF.
                gebruiksgemak is ook waanzinnig vind ik, knopjes zitten precies waar je ze wilt en waar je ze zou verwachten, voor mij altans.

                Comment


                • #9
                  Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                  1. Meerdere (allemaal digitaal)
                  2. Drie passende (met AF)
                  3. Hebzucht, prestige, AF
                  Last edited by Poza; 22 september 2012, 10:46.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                    Is het niet interessanter welke lenzen jezelf hebt en wat jouw reden zou wezen om de camera aan te schaffen? Als je dit niet zelf kan verzinnen, heb je hem niet nodig.
                    Mocht ik hem zelf nodig hebben of willen aankopen, zou ik dit inderdaad volkomen zelfstandig kunnen "verzinnen".

                    Waarom dan mijn vraagstelling ? Naar aanleiding van een discussie over het "al dan niet" upgraden van camera body's, wou ik deze "studie" uitvoeren.
                    Om mijn gelijk/ongelijk aan te tonen.

                    Dank

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                      ik heb eerst enkele jaren huwelijken-communies gefotografeerd met 5D's (mark I) en nu ben ik onlangs geupgradet naar een 5D II als hoofdcamera en ik moet zeggen.. WOW.
                      Niet dat de eerste mark slecht was, maar de II is gewoon plezieriger omdat je niet naar ISO's moet kijken, 1000 meer of minder..
                      En na enkele huwelijken met de II begin ik al te denken aan een III, want de AF is dan weer niet super op de II. Maar het zal toch nog effe moeten wachten want het is dan weer een paar euries meer.

                      Dus AF is ongeveer het enige dat echt zou mogen verbeteren momenteel (61 punten ten opzichte van bijna geen met de 5DI of II (elk met 1 crosscenter af punt..kuch)), en dan de zee van ISO-waardes die je kan gebruiken zonder ruis.
                      Voor de rest volg ik het zo niet echt.. dus ik zout niet weten wat er zoal beter is (aja 6fps denk ik en sneller wegschrijven met de snellere kaarten, en 2 kaartgaten voor backupkaartje - stond in een review van ouwe focus die ik nu lees, ik kan trouwens aanraden om af en toe een magazine te kopen)

                      Heb zelf een arsenaal L-lenzen zoals het een absolute materialistenhater betaamt
                      Maar het meest gebruik ik 24-105 f4 (voor bredere opnames met huis of kerk erop), 35mm f1.4 en 70-200 f2.8 voor binnen of als ik wazige achtergond wil.
                      Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                        Heb nu een 5D & 5DII...

                        Ik wil graag een 5DIII ivm meer FPS maar vooral een véél betere AF. Verder vind ik de mogelijkheid om 2 geheugenkaartjes tegelijk te gebruiken wel een fijn idee (direct een back-up, vooral tijdens bruidsshoots)....
                        www.indetailfotografie.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                          Oorspronkelijk geplaatst door Picha Bekijk bericht
                          Mocht ik hem zelf nodig hebben of willen aankopen, zou ik dit inderdaad volkomen zelfstandig kunnen "verzinnen".

                          Waarom dan mijn vraagstelling ? Naar aanleiding van een discussie over het "al dan niet" upgraden van camera body's, wou ik deze "studie" uitvoeren.
                          Om mijn gelijk/ongelijk aan te tonen.

                          Dank
                          En aan wie wil je dan gelijk of ongelijk aan tonen ? aan je zelf ? Of wil je ander gaan overtuigen
                          Als je worstelt met wel of niet upgraden, dan zou ik de vraag anders stellen/formuleren. Waarom je twijfelt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                            Oorspronkelijk geplaatst door wigelII Bekijk bericht
                            Aangezien het prijsverschil tss een 5D mark III en een 6D slechts een goeie 600 Euro lijkt te zijn, kan ik maar beter voor de 5D III gaan (denk ik).
                            Het zal toch pijn doen want ik zal al mijn K-mount lenzen (Carl Zeiss, Pentax, Sigma) natuurlijk met veel verlies moeten verkopen.

                            Ik zal waarschijnlijk opnieuw de fantastische CZ 50mm f2 en 85 mm f1.4 kopen maar dan in Canon mount (of de nieuwe Schneider Kreuznach 85 mm zou "incontournable" moeten blijken te zijn). En een Canon equivalent voor mijn Pentax 200mm f2.8 en 300 mm f4. voor de rest een 21mm of een groothoekzoom.
                            Ik wil voor de verandering wel eens een standaard zoom kopen (bij Pentax had ik die niet omdat hun standaard zooms (op aps-c: 16-50 of 17-70 op niet veel trekken)
                            Ik weet natuurlijk niet niet welke Canon lenzen goed of slecht presteren. Dat wordt uitzoeken...

                            Belangrijkste redenen om voor de 5D III te gaan:
                            1. Ik wil al een tijdje upgraden naar FF en van de modellen op de markt bevalt het 5DIII package me het meest
                            2. Ik heb er eentje kunnen vasthouden en gebruiken gedurende 10 minuten en ik met zeggen ... ik was heel erg onder de indruk (en misschien moet ik dit 'subjectieve' argument wel op 1 zetten)
                            3. De reviews die ik lees doen de rest
                            Als je toch lenzen wil gebruiken waar geen autofocus inzit, waarom zou je dan kiezen voor de 5D MKIII in plaats van de goedkopere 6D?
                            Het grootste verschil tussen de 5D MKIII en de 6D is volgens mij de autofocus, die in de 5D MKIII een flinke stap hoger staat, maar die heb je niet nodig voor de lenzen die je zou willen kopen...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraag aan 5DIII "liefhebbers"

                              TS,
                              Ik ben overgestapt van 5D MK2 naar 5D MK3 vanwege de betere AF. Bij de 5D MK2 was de AF goed mits je het centrale AF veldje gebruikte. Bij de 5D MK3 zijn ze allemaal goed bruikbaar.

                              Daarnaast is de toename, zij het gering, van het dynamisch bereik voor mij belangrijk.

                              Zoals al gesteld is, als je toch MF lenzen koopt, waarom wil je dan een 5D MK3 kopen?
                              Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                              Comment

                              Working...
                              X