Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probeersels met nieuwe lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probeersels met nieuwe lens

    Deze week kwam ik per ongeluk een hele mooie aanbieding tegen op internet: een Sigma 300mm F4 (uit het analoge tijdperk) met Nikon vatting.
    De lens schijnt nooit verder te zijn gekomen dan demo model en vertoont daardoor amper gebruikssporen.
    Scherpstelling is niet echt snel maar daar is de prijs ook niet naar.
    Vandaag tijdens de lunch pauze de camera er maar eens bij gepakt met onderstaande foto's als resultaat.
    Het zijn allemaal foto's waarvan ik vind dat ze misschien net wel goed zijn (ben er zelf blij mee) maar die waarschijnlijk niet bij iedereen even goed in de smaak zullen vallen.

    Ik werk bij een jachtbouw bedrijf (als engineer) welke uiteraard een kade heeft.
    Tijdens de pauzes komt 1 van mijn collega's zijn zak met brood legen tot vreugde van alle vogels in de omgeving.
    Deze vogels wachten op zijn komst.
    De bolders vind ik zelf een leuke toevoeging al kan ik ook begrijpen dat sommigen ze vooral storend vinden.
    EXIF:
    ISO 400
    F4
    1/3200sec
    300mm
    Voedertijd was aangebroken en deze meeuw wist zijn aandeel te bemachtigen.
    Ik hoop alleen wel dat deze foto als meer dan een registratie plaat gezien wordt.
    EXIF:
    ISO 320
    F4
    1/1600sec
    300mm

    Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
    Aan de lens licht het iig niet, die is prima.

    Groetjes Josse
    Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

  • #2
    Re: Probeersels met nieuwe lens

    Proficiat met je nieuwe lens.
    Helaas heb je op beide foto's verkeerd gefocussed.
    Op de eerste is scherpgesteld op de 2de paal onder, en op de tweede foto is er scherpgesteld op het water net voor de meeuw. Nog een beetje oefenen met je nieuwe lens dus
    Groetjes,
    Dominic

    Comment


    • #3
      Re: Probeersels met nieuwe lens

      als het niet aan de lens ligt?
      scherpte is ver te zoeken
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #4
        Re: Probeersels met nieuwe lens

        Scherpte moet ik in het oog houden, altijd blijven controleren.
        Ligt zeker niet alleen aan de lens, scherpstelmodule in de camera doet daar als het goed is meer in.

        Groetjes Josse
        Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

        Comment


        • #5
          Re: Probeersels met nieuwe lens

          Ben ook nog niet echt overtuigd. Volg daarvoor Frie01. Misschien nog een paar foto's nemen om de lens gewoon te worden en post nadien er nog een paar.

          Comment


          • #6
            Re: Probeersels met nieuwe lens

            neem eens een foto van een vast onderwerp, waar je een goed punt vind om op te focussen
            liefst met statief en bekeken door je liveview (met vergroting)
            dan heb je wel een idee over de juistheid van je scherpte
            ik probeer...
            mijn Fijsboecq en mijn flickr

            Comment


            • #7
              Re: Probeersels met nieuwe lens

              Bedankt voor de tips heren.

              Wat vinden jullie van de foto afgezien van de scherpte?
              Anders zorg ik de volgende keer dat ik bepaalde beeld elementen uit beeld hou.

              Groetjes Josse
              Nikon D300s, Nikon 18-105mm, Nikon 50mm F1,8G, Sigma 70-300mm Macro, analoge Sigma 300mm F4 Macro, Nikon SB400 en SB700.

              Comment


              • #8
                Re: Probeersels met nieuwe lens

                Oorspronkelijk geplaatst door tweety777 Bekijk bericht
                ........Anders zorg ik de volgende keer dat ik bepaalde beeld elementen uit beeld hou.
                of juist geheel in beeld nemen, wat nu bij de Meeuw niet het geval is.
                fotografie heeft ook te maken met weglaten zonder dat het tenkoste gaat van het totaal beeld.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X