Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D800? Of een ander?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D800? Of een ander?

    Beste,

    Na het vele lezen op internet las ik dat de D800 toch niet zo schitterend is als dat die beweert!
    Nu wou ik eens mijn vraag hier stellen:
    Ik ben zelf student fotograaf (die graag van meer houd) en hou mij vooral bezig met MODE en CONCERT, welke camera zou geschikt zijn voor deze zaken?
    Momenteel zit ik met een D700, maar die wil ik verkopen.

    Is de D800 een goeie keus, of zijn de vele zaken die op het internet staan over "D800 is slecht voor concerten" waar?

    mvg,
    Jasper

  • #2
    Re: D800? Of een ander?

    Ik denk dat je even moet afwachten hoe de praktijkprestaties van de D600 zijn. In ieder geval heb ik van mijn D800 nog geen minuut spijt.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: D800? Of een ander?

      Als ik moet kiezen tussen de D600 of de D800 zal het sowieso de 800 worden. Die heeft gewoon zo veel dat de D600 niet heeft.
      Dus jij denkt dat de D800 minstens even goed is als de D700, ook voor concerten. (ik vond het al vreemd toen ik las dat dat niet zo zou zijn)

      Comment


      • #4
        Re: D800? Of een ander?

        Zeker weten, hier een paar voorbeeldjes uit Theater 013 van de scholencontest Tilburg's got Talent. Alle 3 op Iso 3200.





        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #5
          Re: D800? Of een ander?

          Voor zover ik kan zien (qua scherpte) zijn deze inderdaad even goed als de D700. Ik vind het dan echt jammer dat er zo veel met woorden wordt gesmeten op het internet dat hij niet scherp zou fotograferen, slechte iso, te traag scherpstellen. Terwijl ik hier nu wel drie goeie beelden zie (tweede misschien wat bewogen, mahja, het blijft slecht licht omstandigheid)

          Comment


          • #6
            Re: D800? Of een ander?