Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EF 35-350/3.5-5.6 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EF 35-350/3.5-5.6 L USM

    Heeft hier iemand ervaringen met deze lens? is het een goede lens? Stelt ze snel scherp? en hoe zit het met de kwaliteit van de foto's?
    Is ook push-pull makkelijker om mee te werken dan draaizooms?
    weet het niet meer welke lens ik moet hebben voor mij.
    Twijfel ts deze en de 70-300 DO van canon die binnenkort uitkomt.
    bedankt
    www.knfotostudio.be

  • #2
    (geen ervaring mee, ben ook zo een beetje op zoek)
    Weet iemand wat de prijs van de 70-300 DO zal zijn.
    BD0251BE
    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

    Comment


    • #3
      Naar het schijnt rond de 1499€ ongeveer.
      Weet jij waar je misschien reviews van lenzen vind?
      www.knfotostudio.be

      Comment


      • #4
        Voor gebruiskervaringen, kijk even bij Jochen en bij Rudy.

        Ikzelf vind een push-pull zoom gemakkelijker dan een draaizoom voor langere telelenzen, maar dat is louter gevoelsmatig....
        Daar is onlangs trouwens ook nog een draadje rond geweest...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          waar kan ik die gebruikersevaringen terug vinden?
          www.knfotostudio.be

          Comment


          • #6
            Doe even een search (rechtsbovenaan) op 35-350 binnen dit forum en je zult wel het een en ander vinden...
            Canon 10D, glass, flashes & extra's
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

            Comment


            • #7
              http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=44787 in deze topic vind ge drie foto's terug die getrokken zijn met een 35-350,mischien helpt dit het een beetje.
              Canon 10D-350D-30D-7D-2x 1D Mark IV,24-105 L f4 ,70-200 L f2.8,100-400 L f4.5 5.6, 300mm L f4, 500mm L f4
              http://www.cyclingphoto.be

              Comment


              • #8
                Hey Killerke101,

                Ik heb deze lens nog maar een dikke maand in mijn bezit. Heb ze nog niet veel gebruikt, maar ben er toch tevreden van. Tja, hoe kan je niét tevreden zijn over zo'n lens?

                Ikzelf deed mijn 28-135 van de hand en nam deze in de plaats. Ik heb nu het 300D kitlensje voor het wide-werk en de portretjes, en de 35-350 voor al de rest. Alvast een voordeel; ik hoef niet veel lenzen te wisselen!

                In de verre (lees: zeer verre) toekomst hoop ik nog een lichtsterkere lens te pakken te krijgen die de kitlens vervangt (lichtsterkte is het grootste nadeel van die kitlens), en misschien een versie van de 35-350 met IS (de 28-300 dus ). Want het gebrek aan IS is waarschijnlijk het grootste nadeel van deze lens.

                Op dit moment test ik de lens wat uit in diverse omstandigheden. Zo heb ik ze al gebruikt voor een jazzconcert in een donker hol:



                Niet meteen het scherpste plaatje, maar dit shot is op 170mm (!), IS0800, 1/25s (!), uit de hand genomen (!). Ik geef toe dat dit de lens pushen is tot zijn limieten. Ze is niet gemaakt met donkere jazzkelders in het achterhoofd, maar eerder voor een safari in de Serengeti. Maar kom, het ging er me om ruisvrije resultaten te krijgen die ik kon printen op normaal foto-formaat, dus: mission accomplished!

                Ik heb al gemerkt dat ik - eenmaal het niet om portretjes op een BBQ gaat of zo - snel het kitlensje eraf haal, en liever fotografeer met deze lens. Dat komt natuurlijk door zijn range. Ik was de 38-380 gewoon op mijn UZI, vandaar. Even een voorbeeldje van de range. Dit is op 38mm:



                En dit is op 380mm:



                Hee, er zat een fazant ook!

                Beide pics uit de hand. De 380mm shot kon scherper vind ik zelf, maar ik nam maar één foto (stupid me).

                NB. Blijkt ook dat de eerste pics op full tele steeds het meest bewogen zijn, en dat de volgende al véél beter gaan. Het lijkt alsof ik effe moet wennen.

                Als je nog meer info wil ivm. deze lens, surf eens naar www.photozone.de, klik de "equipment" tab, kies "Canon EOS", en kies "browse the lens database". Kies dan voor output filter "Ultra Tele Zooms", sort by performance en druk "start query".

                Je zal zien dat de 100-400 de toplens is (duh! natuurlijk!) met een score van 4.25 op 5, maar net daarna komt de 35-350 met 3.95 op 5. Heel goede resultaten op alle uitersten, en een even snelle AF als de 100-400 (ook dát is heel belangrijk; veel tele's zijn te traag, en dan mis je veel shots; de meeuw in de vlucht, het luipaard in de sprint, de racewagen, ...). Na de 35-350 gaan de scores ineens fiks naar beneden (de AF speed resultaten ook trouwens). Trek uw eigen conclusies!

                Mijn laatste pics genomen met deze lens vind je hier: http://forum.belgiumdigital.com/topi...TOPIC_ID=45758
                http://www.theafricabug.com

                Comment


                • #9
                  De 28-300 kost duizend 1000eur meer en die heeft gewoon is meer?
                  Is dit zijn geld dan waard of wat?
                  De foto's zien er toch scherp uit? ziet er een goede lens uit niet?
                  www.knfotostudio.be

                  Comment


                  • #10
                    Had iets gelezen in tijdschrift FOTO@BEELD (03/2004) p 7

                    en ook

                    Pre-PMA 2004: Canon has today announced the new EF 70 - 300 mm F4.5 - F5.6 DO IS USM zoom lens, the first zoom lens ever to use Diffractive Optical (DO) elements. These new elements, seen previously only in the 400 mm F4.0 DO lens enable this 4.2x telephoto zoom lens to measure less than 10 cm long at the 70 mm position. On a digital SLR with an 1.6x FOV crop such as the EOS 10D this lens has an effective field of view of 112 to 480 mm, on the new EOS-1D Mark II the lens has an effective field of view of 91 to 390 mm. The lens will be priced at $1,299 (US) / €1,299 (EU).


                    Originally posted by killerke101
                    Naar het schijnt rond de 1499€ ongeveer.
                    Weet jij waar je misschien reviews van lenzen vind?
                    BD0251BE
                    Canon EOS 300D, EF-S 18-55 (kit), EF 50 f/1.4 USM, EF 55-200 f/4.5-5.6 USM, Speedlite 220EX, Sandisk ultra II 512 Mb, Ext. Tube EF 25 II, RC-5 remote

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by killerke101
                      De 28-300 kost duizend 1000eur meer en die heeft gewoon is meer?
                      Is dit zijn geld dan waard of wat?
                      De foto's zien er toch scherp uit? ziet er een goede lens uit niet?
                      Wat is "geld waard"? Is een foto zowiezo een lens van 1000€ waard? Voor sommigen wel, anderen vinden het onzinnig zoiets uit te geven. Het hangt er dus vanaf.

                      IS kan helpen, ja. De 35-350 perfect stilhouden op full tele (560mm met crop factor) is niet gemakkelijk, zeker niet als er weinig licht is en zo.

                      Ik ga eerst al eens proberen met een monopod? Hopelijk kan ik deze in veel situaties gebruiken (safari, sport-evenement, ...), zodat ik het aantal "uit de hand" shots kan herleiden tot een minimum.

                      Noteer dat je toch liefst 1/500s moet zitten om zeker een scherpe shot te hebben aan 500mm. Je kan hoger in ISO natuurlijk, dus bij 1/125s kan je naar 1/500s door naar ISO400 te gaan. Maar geraak je niet boven de 1/300s danvraag je om problemen. NB; ieders resultaten zijn verschillend; ik heb nog goeie forceballen en stabiele handen (al ben ik geen "human tripod" zoals Jaja), maar bij anderen kan dat anders zijn.
                      http://www.theafricabug.com

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by casey
                        Had iets gelezen in tijdschrift FOTO@BEELD (03/2004) p 7

                        en ook

                        Pre-PMA 2004: Canon has today announced the new EF 70 - 300 mm F4.5 - F5.6 DO IS USM zoom lens, the first zoom lens ever to use Diffractive Optical (DO) elements. These new elements, seen previously only in the 400 mm F4.0 DO lens enable this 4.2x telephoto zoom lens to measure less than 10 cm long at the 70 mm position. On a digital SLR with an 1.6x FOV crop such as the EOS 10D this lens has an effective field of view of 112 to 480 mm, on the new EOS-1D Mark II the lens has an effective field of view of 91 to 390 mm. The lens will be priced at $1,299 (US) / €1,299 (EU).


                        Mja, maar die lens is niet helemaal te vergelijken met de 35-350 hee...

                        - Het is geen L-glas
                        - Het is geen superzoom (je hebt ook nog een lens met standaardrange nodig, en zoals ik zei: ik kon mijn 28-135 verkopen wat me 400€ uitspaarde)
                        - De tele range is iets minder
                        - De 35-350 is één stop lichtsterker aan de wide-kant (alhoewel ze bij 70mm ook aan 4.5 zit waartschijnlijk).
                        - De 70-300 DO heeft dan weer IS, en is vermoedelijk goedkoper

                        Het hangt er vanaf wat je zoekt natuurlijk.

                        Is die 70-300 DO trouwens al te verkrijgen?
                        http://www.theafricabug.com

                        Comment


                        • #13
                          nee die zou pas te verkijgen zijn in de maand mei
                          Ik heb nu de EF 75-300mm f/4-5.6 III is deze kwaliteit hetzelfde als die van 35-350 3.5-5.6 L usm?
                          www.knfotostudio.be

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Jochen

                            Is die 70-300 DO trouwens al te verkrijgen?
                            Natuurlijk! $1299,-


                            canon 10D | canon 28-135 IS | sigma 70-300

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by killerke101
                              nee die zou pas te verkijgen zijn in de maand mei
                              Ik heb nu de EF 75-300mm f/4-5.6 III is deze kwaliteit hetzelfde als die van 35-350 3.5-5.6 L usm?

                              Het is geen L-glas, dus er zou een verschil moeten zijn (het prijsverschil is er tenslotte ook). Maar laat ons eerlijk blijven; de verschillen zijn zowiezo miniem, temeer omdat een DSLR met crop factor enkel het beste deel van de lenzen gebruikt.
                              http://www.theafricabug.com

                              Comment

                              Working...
                              X