Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 - D7000 - D300S

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D90 - D7000 - D300S

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw op dit forum, maar ook is fotografie iets relatief nieuw voor mij.

    Misschien even een korte geschiedenis van mijn achtergrond:
    Begin 2012 ben ik begonnen met het gebruiken van een Fujitsu S9600 die ik van een collega gekregen heb, dit was vooral een toestel waar ik wat experimenteel mee te werk ging met nihil kennis op zak van fotografie.
    Paar maanden geleden heb ik de kans gehad een Samsung NX210 te mogen gebruiken, hierbij heb ik ook een boek van basisfotografie doorgenomen om wat meer kennis op te doen.
    Ik heb reeds vele internetpagina's afgeschuimd op zoek naar begrippen, extra informatie over body's, lenzen, specificaties, gouden regels, tips, etc.

    Ondertussen is er een enorme drang die zich opdringt om over te schakelen op een DSLR, en de theorie die ik verschaft heb ook om te zetten in praktijk met een degelijk toestel.
    Mijn voorkeur ligt bij Nikon omwille van de warmere kleuren ten opzichte van Canon.

    De grote vraag is nu welk toestel ik zou aanschaffen.
    Ik twijfel tussen de Nikon D90, D7000 en D300S.

    Wat is mijn doel?
    - Landschap
    - Auto's
    - Portretten

    Geld is geen beperkende factor omdat ik liever nu meteen iets degelijk koop, dan achteraf een nieuwe te moeten aanschaffen..
    De grote vraag bij de D300S, is hij zijn geld waard?
    Een FF echter vind ik wel te duur, vandaar dat die keuze er niet tussenstaat.

    Ik zou ook graag meteen een degelijke (kit)lens willen hebben. (18-105mm?)
    Nadien ben ik nog geïnteresseerd in een breedhoeklens (~10mm) en een zoomlens (70-300mm).
    Naar welk merk gaat jullie voorkeur uit in combinatie met welk merk lens, en eventueel in combinatie met een specifiek toestel? Nikkor, Tamron, Sigma?

    Is het mogelijk misschien ook de grote voordelen/nadelen van elke camera ten opzichte van elkaar duidelijk te maken?

    Alvast bedankt voor jullie deskundige hulp!
    Last edited by State; 20 september 2012, 18:43.
    Nikon D7000 - MB-D11 - Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD IF - Tamron 70-300mm F4-5.6 Di VC USD - Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM - Nikon AF-S Nikkor 35mm 1.8G DX - Velbon CX660F

  • #2
    Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

    afgezien van de professionelere afwerking en instelmogelijkheden is de D300s en D90 idem qua sensor!
    veel beter is die niet ook niet op iso vlak.

    D7000 is daarentegen een stuk beter/recenter dan beide toestelen.

    tamron 17-50 f2.8 is zijn geld dubbel en dik waard net als een 70-300 VC (tarmron) of VR (nikon).
    tamron zou iets beter zijn.
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

      Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
      afgezien van de professionelere afwerking en instelmogelijkheden is de D300s en D90 idem qua sensor!
      veel beter is die niet ook niet op iso vlak.

      D7000 is daarentegen een stuk beter/recenter dan beide toestelen.

      tamron 17-50 f2.8 is zijn geld dubbel en dik waard net als een 70-300 VC (tarmron) of VR (nikon).
      tamron zou iets beter zijn.
      helemaal akkoord: de D7000 is prijs/kwaliteit/leeftijd een goede keuze!

      zelf zou ik de 18-105 niet nemen, maar ook denken aan de suggesties van david_ve, als groothoek is de Tokina 11-16 een aanrader!
      Toon Nikonian
      D700/D7000/glaswerk Nikkor

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

        Als het een DX-model moet zijn zou ik zeker voor de D7000 opteren.

        Maar als budget geen probleem is, waarom dan niet de nieuwe D600 met een 24-70?
        Of zijn er toch enige beperkingen, want dat is natuurlijk wel al een vrij duur geheel?
        www.bertwillaert.com

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

          Oorspronkelijk geplaatst door bert w. Bekijk bericht
          Als het een DX-model moet zijn zou ik zeker voor de D7000 opteren.

          Maar als budget geen probleem is, waarom dan niet de nieuwe D600 met een 24-70?
          Of zijn er toch enige beperkingen, want dat is natuurlijk wel al een vrij duur geheel?
          Alvast bedankt allemaal voor de reacties, de D7000 lijkt tot nu de meest voor de hand liggende aankoop.
          Ik zou deze meteen aankopen samen met een MB-D11, over de lens twijfel ik nog steeds maar ik vind de gesuggereerde Tamron 17-50mm f2.8 wel een leuke combo.

          De D600 had ik ook al bekeken, maar als ik dan in overweging neem dat ik nog graag een vertical grip aankoop + enkele lenzen op termijn dan wordt het al snel heel duur.
          Is het mogelijk de voordelen van de D600 ten opzichte van een D7000 even voor te leggen uit jullie persoonlijke ervaring?

          Ik had al ergens gelezen dat een voordeel van de D600 was dat je hem in 'extreme' weersomstandigheden kan gebruiken en dat zijn sensor groter is tegenover een D7000.
          Last edited by State; 21 september 2012, 09:36.
          Nikon D7000 - MB-D11 - Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD IF - Tamron 70-300mm F4-5.6 Di VC USD - Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM - Nikon AF-S Nikkor 35mm 1.8G DX - Velbon CX660F

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

            Over weersomstandigheden gesproken, de D300s is beter geseald dan de D7000!
            [I]D4s-D500// Sigma 35mm fl/1.4 ART AFS 105mm f/2.8 VR micro/Tamron 24-70mm VC/ AFS 70-200mm VRII/200-500mm etc.etc.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

              Oorspronkelijk geplaatst door State Bekijk bericht
              Alvast bedankt allemaal voor de reacties, de D7000 lijkt tot nu de meest voor de hand liggende aankoop.
              Ik zou deze meteen aankopen samen met een MB-D11, over de lens twijfel ik nog steeds maar ik vind de gesuggereerde Tamron 17-50mm f2.8 wel een leuke combo.

              De D600 had ik ook al bekeken, maar als ik dan in overweging neem dat ik nog graag een vertical grip aankoop + enkele lenzen op termijn dan wordt het al snel heel duur.
              Is het mogelijk de voordelen van de D600 ten opzichte van een D7000 even voor te leggen uit jullie persoonlijke ervaring?

              Ik had al ergens gelezen dat een voordeel van de D600 was dat je hem in 'extreme' weersomstandigheden kan gebruiken en dat zijn sensor groter is tegenover een D7000.
              D600:
              Betere iso-prestatie (nog veel beter dan de D7000)
              Iets betere body.
              Grotere sensor = meer onscherpe achtergrond (om het simpel te zeggen).
              Je gebruikt het volledig potentieel van je lenzen.
              100% full frame zoeker (veel groter dan een 100% crop frame zoeker zoals de D7000).

              De D600 is op de rest gelijk of beter dan de D7000, maar als hij zijn prijs waard is moet u weten.

              Voor mij is de D7000 een fantastische camera, maar als ik upgrade zal ik toch naar een D800 gaan.

              PS; de grip op de D7000 is zeker een aanrader, die van mij gaat er nooit af!

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

                hier vind je info i.f.v. de vergelijking :
                http://snapsort.com/compare/Nikon-D600-vs-Nikon_D7000

                ik heb deze zomer de D7000 aangekocht - maar ik kan niet vergelijken aangezien dit buiten mijn compactje gerekend - mijn eerste fatsoenlijke toestel is ...

                succes !
                http://www.flickr.com/photos/cbr_lady/

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

                  op mijn DX camera was ik zeer tevreden van de sigma 10-20EX prima scherpte en wat een bereik
                  (wel testen op scherpte voor koop)
                  Mijn site...
                  vandaelefotografie.be
                  * BD0916BE *

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

                    Heel erg bedankt voor de reacties.

                    Ik heb me gisteren een D7000 aangeschaft samen met de MB-D11 vertical grip en nog een extra batterij, ook de Tamron 17-50 f2.8 zonder VC + UV filter zoals gesuggereerd.

                    Ineens dan maar een Velbon CX660F statief voor het gemak en fotos met grote sluitertijden.

                    Hierbij heb ik nog de Lowepro Flipside 300 gekocht aangezien het assortiment morgen waarschijnlijk uitbreid met een Tamron 70-300mm f4-5.6 VC + UV filter.

                    Feedback of tips altijd welkom!
                    Last edited by State; 23 september 2012, 17:09.
                    Nikon D7000 - MB-D11 - Tamron SP AF 17-50mm F2.8 XR Di II LD IF - Tamron 70-300mm F4-5.6 Di VC USD - Sigma 10-20mm F4-5.6 EX DC HSM - Nikon AF-S Nikkor 35mm 1.8G DX - Velbon CX660F

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D90 - D7000 - D300S

                      succes met je aankoop!
                      Toon Nikonian
                      D700/D7000/glaswerk Nikkor

                      Comment

                      Working...
                      X