Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

    Op diverse verzoek organiseer ik op 27 oktober een shootingday in het mooie Utrecht.

    Voorlopig programma:

    10.30 Start op via pm door te geven parking. (Gratis maar als ik die algemeen maak wordt het te vol).
    (Mensen die treinen kunnen op de route rond 11.15 aansluiten.)
    We maken een fotowandeling door het centrum van Utrecht, met de volgende onderbrekingen:
    Om 12.30 lunch.
    Om 13.30 een vaartour met Ahoyrondvaarten (deze tour is maximaal voor 12 personen, 8-10 euro per persoon)

    Om 18.00 driegangs keuzediner bij Chez Willy, inclusief 2 drankjes, 20 euro.

    Hierna is voor de liefhebbers nog gelegenheid tot avondfotografie, mogelijk een stukje van de Utrechtse lichttour.

    Carpoolen vanaf Antwerpen lijkt mij een zinvolle zaak voor de deelnemers onderling. ik kan voor mensen uit de regio Tilburg/Turnhout carpool voor 3 personen aanbieden.

    Voor inschrijving graag per PM de volgende gegevens:

    1 Naam
    2 Nickname,
    3 aantal personen,
    4 wel of niet mee eten (i.v.m. Reservering Chez Willy)
    5 bij plaats over in de auto vermelden: carpool, aantal personen dat (nog) mee kan en woonplaats. aanpassingen svp per pm doorgeven.
    6 BD lidnummer
    7 gsm nummer
    8 wel of niet mee met Ahoyrondvaarten

    Deelnemers:
    Spanjaart (1 persoon, rondvaart, eten)
    Purlut (2 personen, rondvaart, eten)
    Heembeek (1 persoon, rondvaart)
    Vdkx (2 personen, rondvaart)
    FilMar (2 personen, rondvaart, eten)
    fotosdirk (1 persoon, rondvaart, eten)
    LVB (1persoon, rondvaart)
    Patrickske (1 persoon, rondvaart, eten)
    Mark W (1 persoon, rondvaart, eten)
    baloo (1 persoon, rondvaart, eten)


    Beschikbare carpools:
    foto'sdirk vanaf Aalter 1 plaats
    LVB vanaf Gent, 3 plaatsen
    Patrickske, vanaf Putte 3 plaatsen
    Mark W, vanaf Antwerpen 3 plaatsen
    baloo, Antwerpen, 3 plaatsen




    Edje C
    Deze SD heeft haar erkenning verdiend. Ze voldoet aan de punten vermeld in het draaiboek. De erkenning brengt een verplichting met zich mee.
    Alle aanwezigen dienen een lijst te ondertekenen indien ze gedekt willen worden door de activiteiten verzekering van belgiumdigital vzw.
    VZW-leden zijn gratis verzekerd, niet VZW-leden kunnen mits betaling van 2€ per persoon ook aanspraak maken op deze beperkte ongevallen verzekering.












    Last edited by Edje C; 2 november 2012, 18:48. Reden: Helaas enkele afvallers
    Sony en Olympus
    Fotoseries

  • #2
    Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

    Rob,

    ok, doen we !

    Valcke Dirk en Mona
    vdkx
    2 personen
    BD 1805 BE
    rondvaart : NEEN
    avondmaal : neen
    GSM : + 32 472274335
    geen carpool,
    kom wel met de auto.

    graag de gegevens m.b.t. de parking / startplaats doorgeven.

    met dank,

    Dirk
    Last edited by Guest6; 22 oktober 2012, 22:26. Reden: schrapping boottocht - zie PM

    Comment


    • #3
      Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

      OK Rob,

      Hierbij mijn inschrijving:

      FilMar
      aantal personen: 2
      wel of niet mee eten: Ja
      geen carpool
      BD lidnummer: -
      Ahoyrondvaarten: Ja

      Thanks,
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

        Heb me aangemeld via PM. Ik doe alles mee, eten, rondvaart en wil nog avond blijven. Indien iemand vanuit Bergen op zoom of vanuit de richting Antwerpen komt en wil meerijden, laat dan even een PM naar mij aub? Ik heb 1 plaats(helaas) in de auto. Of misschien dat ik met iemand mee kan? Waarvoor dank bijvoorbaat
        Last edited by Guest4; 24 september 2012, 11:59.

        Comment


        • #5
          Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

          Euh, Rob, is de getoonde deelnemerslijst nog actueel ?
          En hoe zit het met de rondvaart ? Ik merk dat je spreekt van max 8-12 mensen, maar ik tel er een pakje meer. Moeten die zwemmend volgen ? ...
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #6
            Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

            Het is even afwachten, wellicht komen er nog meer deelnemers, dan is het de moeite om 2x te varen.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

              In de volgende Shoot van 23 oktober 2012 komt een artikel over 50mm objectieven (van Rob Spanjaart).

              Het zou leuk zijn als één of meerdere deelnemers aan de shooting day te Utrecht op 27 oktober (toevallig door Rob georganiseerd) een ganse dag met een 50mm objectief op pad willen gaan.

              Op het einde van de dag zullen we een gesprek hebben waarvan het resultaat en discussie op het forum verschijnt en een artikel in de volgende Shoot.

              Voel je je geroepen en heb je een 50mm objectief, laat het weten per PM aan Patricske met de vermelding van merk objectief en grootste (kleinste getal) diafragma, merk van de camera waarop je het objectief zal gebruiken.
              Last edited by Patricske; 13 oktober 2012, 15:10. Reden: datum SD aangepast van 23 naar 27
              http://www.photo-patricske.be
              Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

              Comment


              • #8
                Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                Oorspronkelijk geplaatst door Patricske Bekijk bericht
                In de volgende Shoot van 23 oktober 2012 komt een artikel over 50mm objectieven (van Rob Spanjaart).

                Het zou leuk zijn als één of meerdere deelnemers aan de shooting day te Utrecht op 23 oktober (toevallig door Rob georganiseerd) een ganse dag met een 50mm objectief op pad willen gaan.

                Op het einde van de dag zullen we een gesprek hebben waarvan het resultaat en discussie op het forum verschijnt en een artikel in de volgende Shoot.

                Voel je je geroepen en heb je een 50mm objectief, laat het weten per PM aan Patricske met de vermelding van merk objectief en grootste (kleinste getal) diafragma, merk van de camera waarop je het objectief zal gebruiken.
                Leuk initiatief van Patrick, het gaat dan wel om 50mm of FX of equivalent
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                  Goed initiatief Patrick, maar spijtig genoeg zal ik je niet kunnen helpen met je vraag.
                  Ikzelf heb nog geen 50mm prime in de paar lenzen die ik heb.

                  Ik denk dat ik zaterdag enkel terug de CZ 21 F 2,8 lens inclusief CZ polar zal gebruiken.
                  Een heel speciaal lenske waar ik mooie resultaten uithaal.

                  Over de CZ 15 F2,8 + bijhorende polar die ik enkele maanden geleden heb besteld is nog altijd geen enkel zicht wanneer deze
                  ooit zal worden geleverd. We hebben geduld.

                  Groetjes en tot zaterdag.

                  Als ik het goed heb zal het een schitterende vakantiedag worden voor mij met mooi najaarsweer.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                    Rob, René en ikzelf zullen samen met één auto komen. Ik heb dus geen plaatsen in de auto en Ren& nog 2
                    http://www.photo-patricske.be
                    Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                    Comment


                    • #11
                      Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                      Rob,

                      Krijgen wij nog een mailtje betreffende de vertrekplaats?
                      Ik lees dat wij via PM een mailtje zouden krijgen over een parking.

                      Ik heb nog niets ontvangen.

                      Groetjes,

                      Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                        Wij gaan er ook zijn, moet nog overleggen voor de gegevens van eten en boot enzo, die data volgen nog.
                        Betreft die 50mm, ben al paar weken bijna exclusief met deze bezig, als mijn beelden "voldoen" wil ik gerust deze uitdaging aangaan. Het gaat om een 50mm 1.4 van canon op 60D, eventueel als je liever een jong iemand hebt kan mijn dochter van 16 ook fotograferen ermee (op 'r 40D dan), zou voor haar ook leuk zijn een feed in een magazine gezien ze in opleiding zit voor audio-visuele, misschien een toegevoegde waarde voor het artikel dan? Ze gebruikt de lens ook op een analoogje

                        "IK" kom samen met LMfotos en Sardi51 (mogelijks zal er één van de jongste kids mee zijn ook).
                        Webstek in opbouw

                        Comment


                        • #13
                          Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sonjabelgium Bekijk bericht
                          Wij gaan er ook zijn, moet nog overleggen voor de gegevens van eten en boot enzo, die data volgen nog.
                          Betreft die 50mm, ben al paar weken bijna exclusief met deze bezig, als mijn beelden "voldoen" wil ik gerust deze uitdaging aangaan. Het gaat om een 50mm 1.4 van canon op 60D, eventueel als je liever een jong iemand hebt kan mijn dochter van 16 ook fotograferen ermee (op 'r 40D dan), zou voor haar ook leuk zijn een feed in een magazine gezien ze in opleiding zit voor audio-visuele, misschien een toegevoegde waarde voor het artikel dan? Ze gebruikt de lens ook op een analoogje

                          "IK" kom samen met LMfotos en Sardi51 (mogelijks zal er één van de jongste kids mee zijn ook).
                          Sonja bedankt voor je interesse om ook met een 50mm eens een ganse dag rond te lopen. Maar gezien je met een crop (Canon 60D) fotografeert is deze lens eigelijk een 80mm. Je zou dan moeten fotograferen met een 35mm. Als je deze lens (35mm) ook hebt, mag het altijd. Sorry, maar ik was vergeten te vermelden in mijn oproep dat het een 50mm op een fullframe moest zijn.

                          Patric
                          http://www.photo-patricske.be
                          Panasonic FZ18, Canon 50D, Canon 6D, Canon EOS R, ..... veel en veel meer zie hier

                          Comment


                          • #14
                            Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                            Mja, eigenlijk discutabel argument gezien er genoeg mensen zijn die deze lens ook kopen voor op crop maar geen probleem hoor Staat me toe te rommelen met de hele glaswinkel dan Dirk heeft wel een 35mm op crop geloof ik (sardi51).

                            Als analoog mag is dat ook een optie, we hebben hier een EOS5 in gebruik ook

                            Fotosdirk : wil jij mijn 50mm anders gebruiken die dag? Heb jij eventueel een 35 voor mij/Lor voor op crop? Of FF toestel om te gebruiken? Kan ook!
                            Last edited by Sonjabelgium; 23 oktober 2012, 19:00.
                            Webstek in opbouw

                            Comment


                            • #15
                              Re: SD Utrecht op zaterdag 27 oktober 2012

                              1 Sonja - Dirk - Lori
                              2 SonjaBelgium - Sardi51 - LMfoto
                              3 4 (kleintje gaat mee)
                              4 wel of niet mee eten (i.v.m. Reservering Chez Willy) : wel met 3
                              5 geen carpool, volzet en we overnachten in Utrecht
                              6 BD lidnummer bd2089be = sardi51
                              7 gsm : reeds in bezit van eerder contact
                              8 Ahoy : gaan 't zien, s boot net vol is doen we niet want hebben kleine mee hé
                              Webstek in opbouw

                              Comment

                              Working...
                              X