Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D600 DX vs D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D600 DX vs D90

    Hallo,

    de D600 heeft minder megapixels dan de D90 in DX mode, weet iemand of dit effect heeft op de kwaliteit van de foto's? Is de D90 beter dan de D600 in DX mode?

  • #2
    Re: Nikon D600 DX vs D90

    die zullen wel beter zijn.
    komt ruwweg op 10mp in dx mode.

    betere sensor, expeed3 ipv 1, ...

    maak ook die stap, D90 naar D600 normaal ga ik dx mode niet nodig hebben maar je weet maar nooit.

    dees is ook duidelijk: klik
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D600 DX vs D90

      Afgaande op de informatie:

      D600 DX: Max. 3936x2624
      D90: Max. 4288x2848

      Op zijn eigen zegt dit natuurlijk niet veel. Je hebt meer pixels met de D90, maar je moet ook de sensor zelf in acht nemen en hoe sterk die is bij het verwerken van de gegevens die binnenkomen.

      Dit is pure speculatie en zal pas echt duidelijk worden door gebruik van die toestellen, maar ik vermoed dat de D600 DX visueel toch sterker zal zijn dan de D90. En dit vooral door de Expeed 3 engine die de D600 heeft.
      Mvg,
      Rudy Mas
      Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D600 DX vs D90

        Lijkt mij erg oninteressant, net zoals de vraag welke auto beter rijdt een Maserati met Fiat 500 motor of een Fiat 500.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D600 DX vs D90

          veeel megapixels, maar helaas zou ik de d600 afraden

          Eén reden syncsnelheid 1/200ste
          nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
          http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D600 DX vs D90

            Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
            veeel megapixels, maar helaas zou ik de d600 afraden

            Eén reden syncsnelheid 1/200ste
            Bij Canon werken ze daar al jaren mee en zij blijken er geen probleem meet te hebben (maar zij leggen de lat wel heel laag met hun 1/180), we zijn gewoon verwent bij hier bij Nikon met onze 1/250 en 1/320 .

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D600 DX vs D90

              6D heeft maar 1/180 ste!

              dusja! als da de reden is, sorry ze
              nikon stuff

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D600 DX vs D90

                Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch Bekijk bericht
                veeel megapixels, maar helaas zou ik de d600 afraden

                Eén reden syncsnelheid 1/200ste
                D600 en D90 hebben beide 1/200ste sync speed. Dat maakt dus geen verschil.

                Maar verder zal de praktijk moeten uitwijzen welke best presteert onder reële omstandigheden. Is m.i. nu nog veel te vroeg om daarover te oordelen.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D600 DX vs D90

                  Maar je bent toch niet verplicht om de D600 met Dx lenzen in DX mode te gebruiken. Voorbeeld de befaamde 2.8 17 /55 is perfect te gebruiken in volle resolutie( in dit geval 24.MegaPix )vanaf 26mm tot 55mm zonder vignetering.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D600 DX vs D90

                    ik snap niet waarom je een D600 zou kopen om hem te gebruiken in DX-mode
                    Toon Nikonian
                    D700/D7000/glaswerk Nikkor

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D600 DX vs D90

                      eventueel niet allemaal fx lensen?

                      tuurlijk gerbruik je die niet in dx mode
                      nikon stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D600 DX vs D90

                        Oorspronkelijk geplaatst door Toon Nikonian Bekijk bericht
                        ik snap niet waarom je een D600 zou kopen om hem te gebruiken in DX-mode
                        +1, snap ik ook niet
                        D800 en een goed glasservies

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D600 DX vs D90

                          Hier kan ik niet over meespreken, ik heb geen D600 of FF camera en enkel DX lenzen. Dus ik vraag mij af wat dit zou geven als ik mijn lenzen op een D600 zou zetten en de DX-mode niet zou gebruiken?
                          Mvg,
                          Rudy Mas
                          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D600 DX vs D90

                            Oorspronkelijk geplaatst door beeldmaker Bekijk bericht
                            Maar je bent toch niet verplicht om de D600 met Dx lenzen in DX mode te gebruiken. Voorbeeld de befaamde 2.8 17 /55 is perfect te gebruiken in volle resolutie( in dit geval 24.MegaPix )vanaf 26mm tot 55mm zonder vignetering.
                            Dan is jouw idee van perfect een ander idee dan het mijne. De randscherpte van deze lens schiet namelijk schromelijk te kort op FX. Dat was al zo op mijn Kodak SLRN met 14mp en dat zal er met een D600 dus niet beter op worden. Laten we zeggen dat de randscherpte van een 28-80G lens van 25 euro op FX nog beter is.

                            Het lijkt me ook onzinnig om de 17-55 in te gaan zetten als je voor veel minder geld een 24-85 VR koopt.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D600 DX vs D90

                              waarom wil je dat weten....duidelijk heb je weinig verstand van dit soort dingen. koop een d90 kun je nog lang mee vooruit. Beste foto's ooit zijn gemaakt met camera's die je nu voor een paar tientjes kan kopen. maak je geen zorgen over enige theoretische verschil tussen camera's.

                              Nikon 1ds heeft 12mp en ik vind het nog altijd echt fantastisch echt veel beter heeft nikon nog niet gemaakt denk ik. Ik gebruikoverigens nooit een nikon

                              Comment

                              Working...
                              X