Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welk toestel aan te schaffen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welk toestel aan te schaffen

    Hallo allemaal,

    Ben al een tijdje aan het meelezen op het forum en wens me nu ook een fototoestel aan te schaffen.

    Ik zal in de loop van het najaar een cursus gaan volgen voor de beginnende fotograaf omdat ik me er echt wil in verdiepen. De ene zegt wacht met het aanschaffen van een toestel tot na de cursus, de andere zegt, nu al aanschaffen zodat je tijdens de lessen kan oefenen.

    Kunnen jullie me wat raad geven, welk toestel ik het beste kan aanschaffen.

    Ik zou de volgende 3 zaken willen fotograferen :

    1. Algemene foto’s van de kinderen en mijn vrouwtje, familiekiekjes dus
    2. Landschappen (ik ga zeer graag wandelen en kom soms op plekken waar je mooie foto’s kan maken)
    3. Last but not least : wagens, bedoeling is om kwalitatieve magazine-waardige foto's van wagens te maken. Zowel stilstaande wagens als rijdende.

    Nu is dus mijn vraag, welk toestel is hiervoor het meeste geschikt. Mijn budget is ongeveer 1.000 € (alles inclusief)

    Vraag ik het onmogelijke en heb je voor wat ik wil fotograferen 3 verschillende toestellen nodig of gaat dat allemaal perfect met 1 toestel en enkele extra lenzen ?

    Heb uiteraard zelf al wat rondgekeken en zou misschien voor een Canon 600D gaan (de 650D heeft, zoals ik kan lezen, niet veel toegevoegde waarde tov de 650D voor wat ik zou fotograferen, of vergis ik me ??)

    Alvast bedankt voor al jullie hulp,

  • #2
    Re: welk toestel aan te schaffen

    denk dat lenzen nog belangrijker zijn dan je toestel.
    echt slecht toestelen zijn er niet meer wel slechte lenzen.
    zet een goeie lens op mijn oude 30D en je krijgt een goed resultaat.
    ze een slechte lens op een Mark 5Dii en je krijgt een slecht(er) resultaat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: welk toestel aan te schaffen

      De Nikon D7000 heeft snelle focus en goede prestatie bij weinig licht, volgens mij een van de beste qua prijs/kwaliteit dit met een 18-105mm lens is een uitstekende combo voor dat geld.

      Comment


      • #4
        Re: welk toestel aan te schaffen

        Kijk ook eens naar de Sony A57 + 18-135. Voor wat meer tele voor de rijdende wagens is deze Tamron 70-300 een goede keuze.
        Een 70-200/2.8 is qua beeldkwaliteit nog wat beter maar dit zijn vrij dure lenzen. De Sigma variant is nog redelijk betaalbaar.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment

        Working...
        X