Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vuiltjes Canon EOS 300D.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vuiltjes Canon EOS 300D.

    Ik heb de camera net 2 dagen maar ik heb het al voor elkaar gekregen vuiltjes erin te krijgen.

    De sensor zelf blijkt schoon te zijn en het spiegeltje is het volgens mij ook wel. Waar kan nog meer vuiligheid zitten? Ik zie het als ik door de zoeker kijk en ik irriteer me er mateloos aan.

  • #2
    Heb ik ook, waarschijnlijk een stofje op het matglas. Elders in dit forum werd voorgesteld dit stofje te verwijderen met een zacht penseel. Ik ben er nog niet aan toe gekomen dit te doen. Ik bel eerst het service center van Canon hoe ik dit het veiligst kan aanpakken
    Gegroet Auke
    Nikon en wat toebehoren

    http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

    Comment


    • #3
      Ik hou mijn D10 gewoon zonder lens onder de kraan.
      Nee hoor.. geintje, Als het goed is heeft ook de 300D een instelling om de spiegel op te klappen.
      Kleine tip.. Verwissel je lensen met de body naar beneden gericht en doe dit waar geen tocht of hoge luchtvochigheid is.
      Ik ben ook nog aan het uitproberen wat het beste schoonmaakmiddel is.

      Originally posted by Redrum
      Ik heb de camera net 2 dagen maar ik heb het al voor elkaar gekregen vuiltjes erin te krijgen.

      De sensor zelf blijkt schoon te zijn en het spiegeltje is het volgens mij ook wel. Waar kan nog meer vuiligheid zitten? Ik zie het als ik door de zoeker kijk en ik irriteer me er mateloos aan.

      Comment


      • #4
        Probeer met een schoon en droog wattenstaafje het vuil van het matglas te verwijderen. Meestal is het een zichtbaar stof die verwijderd moet worden. Ik bedoel hier wel het matglas, NIET de ccd chip.
        Groetjes, Blord

        Canon 7D en wat lenzen.

        Comment


        • #5
          De vuiltjes zullen op het matglas in de zoeker zitten. Dat komt veelvuldig voor en kan a-b-s-o-l-u-u-t geen kwaad voor de fotokwaliteit. Gewoon niet denken en schieten, zou ik zeggen...

          Voor sensors kuisen en zo, kijk ook eens naar:
          http://forum.belgiumdigital.com/topic.asp?TOPIC_ID=45603
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            @Outdoorinfo:
            kun je mij dat van die kraan stap voor stap uitleggen?
            Ben hel geïnteresseerd!
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              1 Haal de lens van de body.
              2 Neem de camera mee naar de kraan.
              3 leg de camera in de spoelbak.
              4 pak eerst een fles bleek en giet de geheel fles in de body
              5 pak nu de mixer en roer alles goed door tot dat het gaat schuimen.
              6 Doe er 100 cc water bij en leg het geheel 1uur in de magnetron op 1000 watt.
              7 Blus alles af door met ijs in het cameragat te proppen.
              8 spoel nu alles goed door tot dat alle bleek en zeep weg is
              9 zet nu een warme luchtstraal op de opening van de body.
              dit gaat het best door een verfbladderaar een half uur op de body gericht te houden.
              10 nu die weer droog is, zet de lens op de body en veel succes.


              Originally posted by MarcFoto
              @Outdoorinfo:
              kun je mij dat van die kraan stap voor stap uitleggen?
              Ben hel geïnteresseerd!

              Comment


              • #8
                Als je je matglas wil kuisen, of de onderzijde van je pentamirror of pentaprism, dan moet je volgens mij de spiegel niet opklappen???

                EDIT: Hangt misschien af van camera tot camera, hoe ze de spiegel laten weglappen, bedenk ik me achteraf (nu dus).

                Comment


                • #9
                  Blord, weet je zeker dat je het matglas met een wattenstaafje mag reinigen? Waar zitten de autofocussensoren? Zitten die op het matglas en wat gebeurt er als je die dingen raakt met een wattenstaafje?
                  Gegroet Auke
                  Nikon en wat toebehoren

                  http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Outdoorinfo.nl
                    Als het goed is heeft ook de 300D een instelling om de spiegel op te klappen.
                    Klopt, maar met de sensor is alles okay.
                    Het is echt een ander glaasje. Spiegeltje is wel makkelijk schoon te krijgen maar wat erboven hangt niet.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by MarcFoto
                      De vuiltjes zullen op het matglas in de zoeker zitten. Dat komt veelvuldig voor en kan a-b-s-o-l-u-u-t geen kwaad voor de fotokwaliteit. Gewoon niet denken en schieten, zou ik zeggen... [
                      Maar ik irriteer me er gewoon aan.

                      En wat betreft het wattenstaafje: Ik heb vandaag een reinigingskitje gekocht bij de lokale fotozaak en daar zaten wattenstaafjes bij. Was er zelf niet zo gecharmeerd van maar toch.

                      Comment

                      Working...
                      X