Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

6D canon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 6D canon

    Ik begin nu toch nieuwsgierig te worden naar de canon 6D die hier en daar in de geruchten opduiken. Tegen het eind van het jaar zou die moeten beschikbaar zijn. Zoals het er nu naar uit ziet, lijkt me dit een aankoop te overwegen. FF met de 5Diii sensor, tegen een redelijke prijs. Ik ga hier thuis stillaan beginnen aankondigen dat er een nieuwe dslr zit aan te komen. Iemand een idee of het het wachten waard is? Ik heb lang gedacht aan de 5Diii maar vind de prijs toch aan de hoge kant.

  • #2
    Re: 6D canon

    qua prijs zal die niet ver van de Nikon D600 zitten denk ik 2099€ body alleen
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: 6D canon

      De 6D bied nog veel minder dan de D600, zelfs geen flash! en ook slechts 1/4000 en 1/180 sync.

      Comment


      • #4
        Re: 6D canon

        Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
        De 6D bied nog veel minder dan de D600, zelfs geen flash! en ook slechts 1/4000 en 1/180 sync.
        Geen ingebouwde flash vind ik een pluspunt want die ingebouwde flashes zijn toch alleen maar rommel. Enige nut daarvan is dat je ze kan gebruiken als fill flash. Ik heb nog nooit 1/4000 nodig gehad, dus dat ervaar ik niet als een nadeel. En die 1/180 flash sync ben ik ook nog niet tegengekomen in alle mogelijke specs die ik tot dusver gezien heb (lijkt me zelfs onwaarschijnlijk aangezien mijn "goedkope" 550D zelfs 1/200 heeft).

        De allerlaatste geruchten over de specificaties:
        • A new 20mp sensor
        • Full Frame
        • 4.5fps
        • ISO Range 100-25600
        • DIGIC5+
        • APS-C Sized body
        • Weathersealed
        • SD Card
        • Built-in Wifi & GPS
        • 11 AF Points, f/2.8 Cross-type in the center.
        • 3″ LCD
        • Full HD (1920×1080)
        • Available December 2012
        • Price: $1999 USD Body Only (Speculated price)


        Bron: Canonrumors

        Nieuwe sensor lijkt mij trouwens straf. Ik denk dat ze gewoon de 5D Mark III sensor gaan gebruiken. Als de info omtrent de autofocus klopt, dan zou dit wel hard tegenvallen aangezien eerdere geruchten spraken over de autofocus van de 7D. Met de autofocus van de 7D zou ik heel tevreden zijn.
        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

        Comment


        • #5
          Re: 6D canon

          Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
          Geen ingebouwde flash vind ik een pluspunt want die ingebouwde flashes zijn toch alleen maar rommel. Enige nut daarvan is dat je ze kan gebruiken als fill flash. Ik heb nog nooit 1/4000 nodig gehad, dus dat ervaar ik niet als een nadeel. En die 1/180 flash sync ben ik ook nog niet tegengekomen in alle mogelijke specs die ik tot dusver gezien heb (lijkt me zelfs onwaarschijnlijk aangezien mijn "goedkope" 550D zelfs 1/200 heeft).

          De allerlaatste geruchten over de specificaties:
          • A new 20mp sensor
          • Full Frame
          • 4.5fps
          • ISO Range 100-25600
          • DIGIC5+
          • APS-C Sized body
          • Weathersealed
          • SD Card
          • Built-in Wifi & GPS
          • 11 AF Points, f/2.8 Cross-type in the center.
          • 3″ LCD
          • Full HD (1920×1080)
          • Available December 2012
          • Price: $1999 USD Body Only (Speculated price)


          Bron: Canonrumors

          Nieuwe sensor lijkt mij trouwens straf. Ik denk dat ze gewoon de 5D Mark III sensor gaan gebruiken. Als de info omtrent de autofocus klopt, dan zou dit wel hard tegenvallen aangezien eerdere geruchten spraken over de autofocus van de 7D. Met de autofocus van de 7D zou ik heel tevreden zijn.
          6D en D600 zijn eigenlijk identiek volgens wat hier staat. behalve de 5.5 fps ipv 4.5 fps.
          Build in flash is zalig hoor, vooral om te triggeren.

          Comment


          • #6
            Re: 6D canon

            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
            Geen ingebouwde flash vind ik een pluspunt want die ingebouwde flashes zijn toch alleen maar rommel. Enige nut daarvan is dat je ze kan gebruiken als fill flash.
            Nog een veel groter nut is het remote aansturen van andere flitsen.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: 6D canon

              Ik zou vrij tevreden zijn met volgende specs:
              • 22 MP (same sensor as 5D Mark III)
              • 19 points AF, all crosstype (same as 7D)
              • 1 SD card slot
              • APS-C sized body (same as 60D or 7D)
              • AF finetuning option
              • Price: 1500-1800 euro
              550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

              Comment


              • #8
                Re: 6D canon

                het zal wel aan mij liggen maar hoe combineer je FF met APS-C sized body?
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Re: 6D canon

                  APS-C kan de body van een xxxD (bvb 650D), een xxD (bvb 60D) of een xD (bvb 7D) zijn. Die laatste 2 zijn groot genoeg om een fullframe sensor te bevatten.
                  550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                  Comment


                  • #10
                    Re: 6D canon

                    de vorige geruchten van de 5dmk3 hebben ook een tijd volgehouden te bestaan en hij kwam maar niet uit.
                    toen die wel uitkwam was em vooral duur (en nog steeds) en matig van specs (tegenover de concurentie)

                    Comment


                    • #11
                      Re: 6D canon

                      Ingebouwde flash is voor mijn gevoel absoluut niet nodig.
                      Geef me maar een radiotrigger dan kan de aangestuurde flash zelfs om het hoekje en op grotere afstand staan.

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: 6D canon

                        Volgens de laatste geruchten zouden dit de officiële specificaties zijn:

                        *KLIK*

                        Zaken die mij meteen ontgoochelen:

                        - 97% viewfinder coverage
                        - 11 focus points (hopelijk dan toch allemaal crosstype)

                        Snelste sluitersnelheid is wel 1/8000, maar dat boeit mij niet zo.
                        550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                        Comment


                        • #13
                          Als je sommige specs leest, vraag je je toch af waar die gehaald worden, 20D had al 1/8000 sluitertijd. Zie geen enkele reden om dat te veranderen.

                          Alsook lijkt het niet logisch dat AF lichter zou zijn dan de 7D, gezien ze de 5D III voorzien hebben van het nieuwste AF-systeem met 61 punten.

                          Zo is er ruimte om de 6D "naast" de 7D te zetten, Voorlopig heb je de 5D II als budgetvriendelijkere FF die voldoet aan veel van de voorspellingen, dus ze hoeven zelfs niets uit te brengen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: 6D canon

                            officiële specs
                            Just Posted: Our hands-on preview of Canon's enthusiast-grade full frame DSLR, the EOS 6D. The 6D features a newly-developed 20.2MP CMOS sensor and a magnesium alloy body. To distinguish it from the more expensive 5D Mark III, the 6D features a simpler, 11-point AF system with a single cross-type focus sensor. It also features a smaller, 97% coverage viewfinder. What do these, and a handful of other, omissions mean for the 6D and how to it match up to Nikon's D600? Read our hands-on preview to find out.



                            20.2MP full frame CMOS sensor
                            DIGIC 5+ image processor
                            ISO 100-25600 standard, 50-102800 expanded
                            4.5 fps continuous shooting
                            'Silent' shutter mode
                            1080p30 video recording, stereo sound via external mic
                            11 point AF system, center point cross-type and sensitive to -3 EV
                            63 zone iFCL metering system
                            97% viewfinder coverage; interchangeable screens (including Eg-D grid and Eg-S fine-focus)
                            1040k dot 3:2 3" ClearView LCD (fixed)
                            Single SD card slot
                            Built-in Wi-Fi and GPS
                            Single-axis electronic level

                            Comment


                            • #15
                              Re: 6D canon

                              Opvallend:

                              sensitive to -3 EV

                              de 5D mk3 'maar' tot -2EV

                              Comment

                              Working...
                              X