Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON EOS 300D t.o.v. 300D Rebel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CANON EOS 300D t.o.v. 300D Rebel

    HELP,

    Wie kan mij het verschil zeggen tussen de CANON EOS 300d en de EOS 300D REBEL?

    alvast bedankt!!!

    groet,

    Vlegel
    Panasonic FZ 15

    "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

  • #2
    Het zijn dezelfde toestellen, enkel de afkomst is anders. Rebel is denk ik uit Amerika.

    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

    Comment


    • #3
      Originally posted by Wunjo
      Het zijn dezelfde toestellen, enkel de afkomst is anders. Rebel is denk ik uit Amerika.


      Weet je toevallig hoe het zit met laders en lenzen en dergelijke bij USA import? En de garantie is dat een probleem??

      groet,

      Marcel
      Panasonic FZ 15

      "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

      Comment


      • #4
        300D hier, "Rebel" in US, "Digial Kiss" in Japan. Allen dezelfde camera's. Enige verschil; batterijlader input voltage, de warranty (US warranty geldt niet hier, enz...) en de aansluitingen verschillen (PAL wordt SECAM, enz...).

        En oh ja: de kitlens heeft USM in Japan!

        In sommige continenten is er nu ook een zwarte 300D te verkrijgen.
        http://www.theafricabug.com

        Comment


        • #5
          Ik heb een Rebel. Besteld in Nederland (Crown) en alles zit er toch in. Juiste kabels enz.. Juist geen nederlandstalige handleiding, maar dat is geen probleem. Garantie is hetzelfde zei Henk. Ik kan hem bij hem gewoon inbrengen of als ik in Nederland ben, kan ik hem in Roosendaal inbrengen.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            Originally posted by huibke
            Ik heb een Rebel. Besteld in Nederland (Crown) en alles zit er toch in. Juiste kabels enz.. Juist geen nederlandstalige handleiding, maar dat is geen probleem. Garantie is hetzelfde zei Henk. Ik kan hem bij hem gewoon inbrengen of als ik in Nederland ben, kan ik hem in Roosendaal inbrengen.
            En waar is dat (Crown)?? Roosendaal zit Canon??
            Panasonic FZ 15

            "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

            Comment


            • #7
              EOS 300D is de Europese versie, Digital Rebel is de naam voor de Amerikanen, Digital Kiss is zoals je hem zult tegenkomen in Japan.

              Onderling zijn deze toestellen gelijk, alleen hun naamplaatje verandert. Dat wordt gedaan om, indien er aan cross selling wordt gedaan, te kunnen vaststellen waar de toestellen afkomstig zijn en te kunnen ingrijpen (de prijs van de Digital Rebel ligt gevoelig lager dan de EOS 300D)...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Originally posted by MarcFoto
                EOS 300D is de Europese versie, Digital Rebel is de naam voor de Amerikanen, Digital Kiss is zoals je hem zult tegenkomen in Japan.

                Onderling zijn deze toestellen gelijk, alleen hun naamplaatje verandert. Dat wordt gedaan om, indien er aan cross selling wordt gedaan, te kunnen vaststellen waar de toestellen afkomstig zijn en te kunnen ingrijpen (de prijs van de Digital Rebel ligt gevoelig lager dan de EOS 300D)...
                Wat heeft dat voor gevolgen voor de eigenaar van de camera?
                Voor het passen van lenzen en de garantie en dergelijke?

                groeten,

                Vlegel
                Panasonic FZ 15

                "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Vlegel
                  Wat heeft dat voor gevolgen voor de eigenaar van de camera?
                  Voor het passen van lenzen en de garantie en dergelijke?
                  Inwendig is er geen verschil, dus het passen/werken van de lenzen wordt er niet door beïnvloed. Misschien kan er softwarematig wel voor verschil worden gezorgd, maar ik denk niet dat dat het geval is.

                  Wat betreft de garantie ben je geografisch gebonden. Oftewel: een Rebel moet naar de US voor herstelling onder garantie. Canon Europe zal 'm ongetwijfeld herstellen, maar er zal een factuur bij zitten.
                  Pieter
                  --
                  Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Pieter G.
                    Originally posted by Vlegel
                    Wat heeft dat voor gevolgen voor de eigenaar van de camera?
                    Voor het passen van lenzen en de garantie en dergelijke?
                    Inwendig is er geen verschil, dus het passen/werken van de lenzen wordt er niet door beïnvloed. Misschien kan er softwarematig wel voor verschil worden gezorgd, maar ik denk niet dat dat het geval is.

                    Wat betreft de garantie ben je geografisch gebonden. Oftewel: een Rebel moet naar de US voor herstelling onder garantie. Canon Europe zal 'm ongetwijfeld herstellen, maar er zal een factuur bij zitten.
                    Garantie is iets wat je eigenlijk nooit hoopt nodig te hebben natuurlijk...
                    Panasonic FZ 15

                    "...Met een 12 x optische Leica lens in de hand, komt de wereld erg dichtbij...."

                    Comment

                    Working...
                    X