Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lake Matheson (+update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lake Matheson (+update)

    Dit meer is bekend voor zijn perfecte spiegelbeelden... Vooral vroeg in de ochtend...




    UPDATE : donkerste partijen van de bomen opgelicht

    Last edited by Dama; 16 september 2012, 07:21.
    www.damafoto.be
    Facebook Damafoto

  • #2
    Re: Lake Matheson

    het enige waar ik een beetje aan twijfel id die boom/struik links. Die hoefde er voor mij niet op.
    Voor de rest...love it!
    facebook

    500px

    Comment


    • #3
      Re: Lake Matheson

      Mooie reflectie in het water

      Comment


      • #4
        Re: Lake Matheson

        jawadde, wat een perfecte reflectie
        groeten, Kristof
        Canon EOS 5D mkII

        Comment


        • #5
          Re: Lake Matheson

          Deel hier toch wel Matthias zijn mening. Super mooi maar met twijfel over de linkse bomen.
          Maar zelfs dan nog fantastisch mooi.
          Website: http://vvbelleg.jalbum.net/

          Comment


          • #6
            Re: Lake Matheson

            Prachtig zoals die is. Links zou ik houden anders wordt ie zwaar aan de rechterkant. Nu meer evenwichtig.
            D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
            500px FaceBook

            Comment


            • #7
              Re: Lake Matheson

              schitterende plek,prachtig weergegeven
              eos 600 d
              lens 18-135 canon 10-22canon

              Comment


              • #8
                Re: Lake Matheson

                Ne verdomde straffe plaat als je het me vraagt!
                Een grote surplus voor de belichting op de bergen en de detaillering van de wolken! Contrast en detaillering zit hier enorm goed.
                Misschien een heel kleine ietkse: zou het de waarheid oneer aandoen, mocht er ietske meer oplichting/detail naar voor getrokken worden in het laatste stuk van de bomen?

                Ik snap dat er twijfel is over de bomen links, maar als je ze er af kapt, lijkt het of de foto niet meer compleet is. Dus er lekker bijlaten. Misschien dat bij de donkerste van de linkerhelft ook een tikkeltje meer detaillering/belichting mag zijn.
                www.brunodyserinck.be
                https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                Comment


                • #9
                  Re: Lake Matheson

                  heel mooi, al heb ik wel het idee, dat ie links wat mag zakken.
                  zie de bergtoppen en de weerspiegeling in het water.
                  opvallend dat het links meer opvalt dan rechts ..?
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lake Matheson

                    Bedankt voor de reacties,

                    Mathias, Veerle,
                    Rechts in beeld was er niks behalve die sparren die nog meer (groter) in beeld kwamen doordat de oever daar dichter naar voor draaide. Daar kwamen dan geen bergen in beeld.
                    Vandaar de keuze om dit deel te beperken en meer van de linkerzijde in beeld te brengen.
                    Aangezien ik zoveel mogelijk de 2/3 verhouding wil aanhouden was het stuk zonder de rechtse bomen geen optie, omdat ik dan te veel lucht verloor en het geheel te nauw in het kader kwam.

                    Ik heb dan zodanig geframed dat de linkse bomen als een soort natuurlijk kader werkten en een tegengewicht zou vormen tegen de rechtse, langwerpige bomenrij.
                    Ik heb er dan ook voor gezorgd dat de linkse bomen niet te veel in beeld kwamen, en ze mooi van uit de hoeken te laten vertrekken.

                    Het zijn beslissingen van op het moment zelf, na toch wel het één en ander gewikt en gewogen te hebben...

                    Daar kan ik nu niet veel meer aan veranderen
                    Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
                    het enige waar ik een beetje aan twijfel id die boom/struik links. Die hoefde er voor mij niet op.
                    Voor de rest...love it!
                    Oorspronkelijk geplaatst door vvbelleg Bekijk bericht
                    Deel hier toch wel Matthias zijn mening. Super mooi maar met twijfel over de linkse bomen.
                    Maar zelfs dan nog fantastisch mooi.

                    Bruno, ik heb de donkerste delen een ietsiepietsie opgelicht in de update.
                    Het verschil in lichtintensiteit komt doordat de bomen de bochtige oever volgen en dus meer licht vangen langs de rechterzijde.
                    Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                    Ne verdomde straffe plaat als je het me vraagt!
                    Een grote surplus voor de belichting op de bergen en de detaillering van de wolken! Contrast en detaillering zit hier enorm goed.
                    Misschien een heel kleine ietkse: zou het de waarheid oneer aandoen, mocht er ietske meer oplichting/detail naar voor getrokken worden in het laatste stuk van de bomen?

                    Ik snap dat er twijfel is over de bomen links, maar als je ze er af kapt, lijkt het of de foto niet meer compleet is. Dus er lekker bijlaten. Misschien dat bij de donkerste van de linkerhelft ook een tikkeltje meer detaillering/belichting mag zijn.
                    Ik had het al minutieus uitgemeten, en heb het nog eens bekeken, bouk.
                    Ik kan er niks scheef aan vinden...
                    De waterspiegel laat ik in het midden (ook letterlijk ), want het is geen horizon, maar een bochtige oever van een meer.
                    Ik denk dat hier het mooi samenvallen van de bergen en hun reflectie toch wel prioritair zijn...
                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    heel mooi, al heb ik wel het idee, dat ie links wat mag zakken.
                    zie de bergtoppen en de weerspiegeling in het water.
                    opvallend dat het links meer opvalt dan rechts ..?
                    grt,bouk.
                    www.damafoto.be
                    Facebook Damafoto

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lake Matheson

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dama Bekijk bericht
                      .......

                      Ik had het al minutieus uitgemeten, en heb het nog eens bekeken, bouk.
                      Ik kan er niks scheef aan vinden...
                      De waterspiegel laat ik in het midden (ook letterlijk ), want het is geen horizon, maar een bochtige oever van een meer.
                      ...
                      OK... maar heb het niet over de horizon maar over de weerspiegeling.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lake Matheson

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        OK... maar heb het niet over de horizon maar over de weerspiegeling.
                        grt,bouk.
                        Ja, zo had ik het begrepen. Met de waterspiegel bedoelde ik de horizon. Verkeerde woordkeuze...

                        Ik was het niet van plan, wegens tijdsgebrek, maar ik heb nu toch nog eens de guidelines erop gezet en een printscreen gemaakt...

                        Wat staat er nu precies scheef ??

                        www.damafoto.be
                        Facebook Damafoto

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lake Matheson

                          Je update is zalig Danny! Echt goed!
                          www.brunodyserinck.be
                          https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                            Je update is zalig Danny! Echt goed!
                            Thx !
                            Dit is die finishing touch die ik nog mis in mijn afwerking. Ik werk veel te veel op de volledige foto, ipv lokaal te werken...
                            www.damafoto.be
                            Facebook Damafoto

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lake Matheson (+update)

                              Tja Danny,

                              je speelt duidelijk op het allerhoogste niveau! Ik Kan alleen maar hopen daar ook ergens in de buurt van dit level te geraken.
                              Update is schitterend!

                              Comment

                              Working...
                              X